Mówi: | Elżbieta Wierzbicka |
Funkcja: | organizatorka konkursu |
Firma: | Miss World Poland |
Po raz pierwszy zostanie wybrana Miss World Poland. Zwyciężczyni będzie polską kandydatką do Miss World
Wystartowała pierwsza edycja Miss World Poland. Jest to jedyny konkurs piękności, który może wyłonić polską kandydatkę do tytułu Miss World. Motto imprezy to „Piękno z przesłaniem”, w imię którego organizatorzy zrezygnowali z pokazów bikini. Najpiękniejsza Polka zostanie koronowana we wrześniu, a w grudniu pojedzie do Chin na konkurs Miss World.
Miss World Poland jest obecnie jedyną imprezą, która ma prawo wyłaniać polską przedstawicielkę na konkurs Miss World. Zwyciężczyni ma to zagwarantowane razem z koroną. Do tej pory zwycięstwo w jakimkolwiek konkursie piękności nie dawało takiej gwarancji.
– Nie zawsze było tak, że dziewczyna z konkursu np. Miss Polonii jechała na Miss World czy Miss Universe. My chcemy przez tę nową markę wprowadzić jasny, czytelny przekaz, że dziewczyna, która wygra ten konkurs, jedzie na Miss World. Nie będzie żadnych dodatkowych eliminacji, żadnego innego wyboru – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Elżbieta Wierzbicka, twórczyni konkursu Miss World Poland, organizatorka wielu polskich konkursów tego typu, m.in. Miss Polonia.
Motto konkursu Miss World, a więc także i Miss World Poland, to „Piękno z przesłaniem”. Oznacza to, że uroda fizyczna nie jest jedynym elementem podlegającym ocenie jurorów. Równie ważna jest nieposzlakowana opinia oraz pomoc potrzebującym. W Polskiej edycji kandydatki do korony będą się koncentrować na pomocy utalentowanym dzieciom z biednych rodzin. Realizacja motta konkursu przejawia się także w rezygnacji z pokazów w bikini. W zeszłym roku decyzję tę podjęła Julia Morley, organizatorka Miss World.
– Zdecydowała, że jest bardzo dużo kontrowersji z różnych środowisk, także tych feministycznych, odnośnie konkursu bikini. Chciała również pokazać, że realizuje misję „Piękna z przesłaniem”, i żeby już nie zwracać uwagi na dziewczyny w sposób bardzo oceniający ich wygląd, ale to, co mają do powiedzenia, co sobą reprezentują, to, co realizują przez cały rok w swoich krajach – mówi Elżbieta Wierzbicka.
Konkurs Miss World Poland ruszył 1 czerwca 2015 roku. Mogą się do niego zgłaszać dziewczyny w wieku od 18 do 24 lat. Zgłoszenia należy przesyłać drogą mailową poprzez stronę internetową konkursu. Do finału przejdzie 16 pań, które na wrześniowej gali zaprezentują się w pięciu wyjściach, m.in. w sukniach wieczorowych, koktajlowych i sportowych.
– Tytuł Miss World Poland zobowiązuje później taką dziewczynę do reprezentowania Polski podczas światowego finału, który odbędzie się 19 grudnia w Chinach i również współpracę w tym zakresie, w którym chcemy realizować ten konkurs w Polsce, czyli działalność charytatywna czy reprezentowanie Polski – mówi Elżbieta Wierzbicka.
Konkurs Miss World odbywa się nieprzerwanie od 1951 roku. Spośród uczestniczących w nim Polek największy sukces odniosła Aneta Kręglicka, która w 1989 roku zdobyła koronę i tytuł najpiękniejszej kobiety świata.
Czytaj także
- 2025-04-30: Zielona transformacja wiąże się z dodatkowymi kosztami. Mimo to firmy traktują ją jako szansę dla siebie i Europy
- 2025-03-13: Patricia Kazadi: Maciek Rock jest dla mnie ogromną inspiracją. Uczę się od mistrza
- 2025-02-25: Wzrost udziału kobiet we władzach spółek z WIG140 rozczarowująco niski. Co piąta firma ma zarząd i radę nadzorczą w męskim składzie
- 2025-02-06: OECD chwali Polskę za sprawne przejście przez kryzysy. Rekomenduje też rewizję podatków i wydatków budżetowych
- 2024-12-19: Polska centralna przyciąga coraz więcej inwestycji. W Łodzi powstaje nowe centrum dystrybucyjne dla Della
- 2024-12-18: Inżynierowie z Warszawy pracują nad innowacjami dla całej Grupy Orange. Ich specjalności to AI i cyberbezpieczeństwo
- 2024-12-13: Agencja Badań Medycznych walczy z czasem przy obsłudze konkursów z KPO. Największym problemem są braki kadrowe
- 2024-11-18: Maciej Rock: „Must Be the Music” to jeden z moich ulubionych programów. Szczególnie wspominam Korę
- 2025-01-03: Maciej Rock: Nie mam ulubionego gatunku muzyki ani wykonawcy. Zetknięcie się z artystami wykonującymi muzykę rockową, mroczną czy disco polo jest niezwykle fascynujące
- 2024-12-06: Dawid Kwiatkowski: Nie nazwałbym się jurorem pobłażliwym, ale też nie jestem surowym oceniającym. Moje decyzje są sprawiedliwe i żadnej z nich nie żałuję
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści
Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.
Problemy społeczne
Dla większości Polaków praca to obowiązek. Tylko niewielka część czuje satysfakcję z wykonywanych zadań

Z danych SW Research i Runaways wynika, że 80 proc. Polaków nie czuje pasji do swojej pracy, a 77 proc. nie widzi sensu w wykonywanych obowiązkach. Prowadzi to do wzrostu poziomu stresu i wypalenia zawodowego, co powoduje, że na życie prywatne nie mamy już energii. Work–life balance, ważny zwłaszcza dla młodszych pokoleń, jest trudny do osiągnięcia. Dodatkowo rozwój nowych technologii i modeli pracy powoduje coraz większe zacieranie różnic między czasem wolnym a pracą.
Gwiazdy
Eliza Gwiazda: Polacy wyrzucają śmieci, gdzie popadnie. Za chwilę nasza planeta będzie pełna śmieci

Influencerka przyznaje, że ją samą najbardziej w oczy kłują śmieci bezmyślnie rozrzucone w rezerwatach przyrody, w parkach, w lasach czy na plażach. Najczęściej są to zrywki, pety, plastikowe kubeczki czy opakowania po produktach żywnościowych, ale nie brakuje też elektrośmieci czy starych ubrań. Eliza Gwiazda dziwi się takim praktykom, bo przecież zamiast wywozić gdzieś samemu zepsute telewizory, pralki, laptopy czy telefony, można zamówić bezpłatny odbiór takich sprzętów z domu. Celebrytka chwali też ideę recyklingu i dawania ubraniom drugiego życia.