Newsy

Dominika Kulczyk: Musimy budować most między Europą a Afryką

2014-03-20  |  07:20
Dominika Kulczyk od marca prowadzi w TVN  program  „Efekt domina” poświęcony jej działalności charytatywnej. W każdym odcinku odwiedza inny kraj rozwijający się i pomaga jego mieszkańcom znaleźć rozwiązanie ich problemów. Jak mówi, to właśnie w sile ludzi tkwi ogromny potencjał.

Dominika Kulczyk od lat bierze udział w akcjach charytatywnych mających na celu pomoc najbiedniejszym oraz propagowanie ochrony środowiska. Wielokrotnie podróżowała do Afryki w celach biznesowych, a także by zwrócić uwagę opinii publicznej na problemy tego kontynentu. Tymi zagadnieniami zajmuje się w ramach Kulczyk Foundation oraz w grupie Kulczyk Investments. W ramach programu „Efekt domina” Kulczyk odwiedziła dotknięte biedą miejsca w  Afryce, Azji oraz Ameryce Południowej.

Aby Afryka stała się częścią rozwiniętego świata, musimy pamiętać, żeby budować most pomiędzy Europą a Afryką. Ta współpraca leży zarówno w interesie Afryki, jak i naszym. Powinna ona mieć miejsce przede wszystkim na polu gospodarczym, ekonomicznym. Wszyscy, z którymi rozmawiam w Afryce, mówią wyraźnie, że bardzo chcą się czuć partnerami, czuć, że są częścią rozwijającego się świata – mówi Dominika Kulczyk agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Według Dominiki Kulczyk potencjał Afryki tkwi w sile młodych ludzi i bogactwie ziemi. Afrykańczycy potrzebują europejskiej wiedzy i doświadczenia, by stać się dla krajów zachodnich biznesowym partnerem. Oprócz wsparcia biznesowego jako prezes Kulczyk Foundation angażuje się także w pomoc humanitarną, m.in. budowanie szkół, studni i mostów. Fundacja pomogła m.in. wybudować szkoły na Madagaskarze, wspierała rozwój małych przedsiębiorstw w tym regionie oraz rozbudowę elektryczności w Togo.

Budowanie dróg, szkół, mostów, studni to pierwszy krok do potrzebnych zmian. Jeśli w tę pracę wciągnie się lokalną społeczność, daje się im też takie poczucie, że potrafią sami zmieniać swoją rzeczywistość. I kolejne kroki, mam nadzieję, będą robili sami. Skala takich zjawisk jak bieda, bezdomność w świecie cywilizowanym jest też na zupełnie innym poziomie niż w Afryce. Tam nie ma nawet instytucji, które są w stanie pomóc. W Europie trzeba bardzo wiele, żeby kogoś usatysfakcjonować. A w Afryce każdy gest, każda drobna pomoc jest ceniona i bardzo potrzebna – tłumaczy bizneswoman.

Program „Efekt domina” emitowany jest w niedziele o 11.00.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Transport

Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

Handel

Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.