Mówi: | Dominik Wartecki |
Firma: | Get More Social |
Media społecznościowe zmieniły sposób podróżowania
Jeszcze kilka lat temu podróżowanie było dużo droższe. Wymagało też dużo więcej przygotowania niż obecnie. Trzeba było najpierw znaleźć w atlasie miejsce, wyznaczyć trasę i dzwonić po hotelach, żeby zarezerwować nocleg. Dziś mamy od tego internet.
– Wyobraźmy sobie, że mamy Facebooka, którego śledzimy i mamy tam około 500-600 znajomych. Oni wrzucają zdjęcia z każdych wakacji, ze wszystkich wyjazdów. Oprócz tego mamy wiele fanpage'y, jak np. miejsca, które powinieneś obejrzeć przed śmiercią lub miejsca, które powinieneś koniecznie zobaczyć. One inspirują, pokazują, co powinniśmy zobaczyć i namawiają nas do tego, aby podróżować – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Dominik Wartecki z Get More Social.
W internecie działają też blogi, które pokazują, jak podróżować za niewielkie pieniądze. Bez problemu możemy też sprawdzić w sieci opinie innych turystów o danym noclegu czy zabytku. Znajdziemy też rady, który transport wybrać i w jakim terminie najlepiej odwiedzić dane miejsce. Sposób podróżowania zmieniły także specjalne programy na smartfony.
– Za pomocą dostępnych aplikacji, zwłaszcza na telefonie, ale też stronie internetowej, dowiadujemy się, co warto zobaczyć w mieście, a co nie jest oklepane z przewodników turystycznych – mówi Wartecki w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.
Z amerykańskich badań wynika, że prawie połowa osób na świecie, które planują wycieczkę, wybiera cel podróży pod wpływem social media i znajomych.
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.