Newsy

Polacy coraz częściej rezerwują wyjazdy do ciepłych krajów jesienią. Wycieczki w wybranych tygodniach poza sezonem mogą być tańsze nawet o 50 proc.

2017-09-08  |  06:30

W ramach ucieczki od chłodu i deszczu Polacy coraz częściej wybierają jesienią kraje o znacznie cieplejszym klimacie. Dynamicznie rośnie zainteresowanie Tajlandią, wyjazdami na Bali czy do wietnamskiego Hanoi. Wśród europejskich kierunków dominują Cagliari na włoskiej Sardynii i Luqa na Malcie. Egzotyczne wyjazdy nie muszą obciążać kieszeni. Porównanie różnych tygodni w tym samym, jesiennym miesiącu może przynieść duże oszczędności na cenie lotu, nawet o 57 proc. – przekonuje Joanna Szpatowicz z KAYAK.pl.

 Może się to wydawać zaskakujące, ale dużo chętniej podróżujemy poza sezonem niż w samym sezonie. Według naszej najnowszej analizy „Mobile Travel Report”, Polacy dużo chętniej wybierają końcówkę roku niż szczytowe miesiące sezonu letniego. Prawdopodobnie chcą doładować baterie po długich miesiącach jesiennych oraz nabrać sił przed zimowymi. Wśród użytkowników iPhone’ów najpopularniejszym miesiącem był grudzień, wśród użytkowników Androida oraz komputerów – listopad – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Joanna Szpatowicz z biura prasowego KAYAK.pl.

Z analizy wyszukiwarki lotów i hoteli KAYAK.pl wynika, że choć najwięcej lotów rezerwujemy w sierpniu, to listopad jest najpopularniejszym miesiącem na wycieczki (12 proc. planowanych lotów), przed wrześniem (10 proc.). Na październik, podobnie jak na kwiecień i sierpień, planowanych jest 9 proc. lotów.

– Jesienią szukamy słońca i wyższych temperatur niż te w Polsce. Na pierwszym miejscu w rankingu popularności znalazła się Malta, inne kierunki to np. Rzym, Korfu czy Majorka. Jedynym wyjątkiem od tego trendu jest Londyn, który jest popularny przez cały rok – wymienia Szpatowicz.

W tym roku prym wiedzie Cagliari na Sardynii (wzrost o 180 proc.), o ponad 100 proc. więcej lotów planowanych jest do Phuket City (Tajlandia). Dynamiczny wzrost, powyżej 60 proc., notują Luqa (Malta), Denpasar (Bali) i wietnamskie Hanoi. Także zimą 2016 roku największą popularnością cieszyła się Tajlandia i Bali. Duży wzrost notował też Johannesburg.

Jak przekonuje ekspertka, nawet egzotyczne podróże nie muszą się wiązać z dużymi kosztami.

– Sposobów, aby zaoszczędzić na lotach, jest bardzo dużo. Oprócz tego, że możemy używać wyszukiwarek, porównywać różne oferty, korzystać z promocji czy ustawiać alerty na ulubione czy wymarzone kierunki, warto też przyglądać się raportom branżowym, które pokazują, jak umiejętnie poruszać się we wszystkim ofertach na rynku – mówi przedstawicielka KAYAK.pl.

„Mobile Travel Report” przygotowany przez KAYAK.pl wskazuje, że głównym źródłem inspiracji podróżniczych są porady rodziny i znajomych. Polegamy też na przewodnikach i informacjach znalezionych w sieci, na stronach biur podróży czy mediach społecznościowych. Ponad połowa Polaków (59 proc.) swoje podróże rezerwuje głównie przez internet. Ponad 40 proc. zagląda do internetowych biur podróży, a co trzeci sprawdza strony linii lotniczych i hoteli. Rośnie też popularność wyszukiwarek turystycznych – ok. 17 proc. turystów porównuje w nich ceny przed podjęciem decyzji.

– Porównanie różnych tygodni w tym samym miesiącu może przynieść nam naprawdę duże oszczędności na cenie lotu. Przykładowo, podróżując do Cagliari na Sardynii, możemy zaoszczędzić aż 57 proc. ceny biletu w stosunku do innych jesiennych tygodni, jeżeli pojedziemy w odpowiednim tygodniu. Dla tej miejscowości to będzie ostatni tydzień października. Czyli prawie połowa ceny biletu zostaje w naszej kieszeni – podkreśla Joanna Szpatowicz.

Blisko 50 proc. można zaoszczędzić w przypadku Luqa na Malcie, zaś 1/3 przy podróży do Phuket City, przesuwając termin wyjazdu z ostatniego tygodnia października na drugą połowę września można zaoszczędzić 27 proc. Z kolei lecąc na Bali, podróżni z Polski powinni rozważyć termin na początku października – tydzień między 2 a 10 października jest bowiem najtańszym terminem na podróż w tym kierunku tej jesieni.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Kongres MOVE

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Zorganizowane grupy cyberprzestępcze sięgają po coraz bardziej zaawansowane narzędzia sztucznej inteligencji. Często celem ataków jest infrastruktura krytyczna

Rozwój cyberprzestępczości postępuje w kierunku budowania powiązań o charakterze mafijnym i wykorzystywania zaawansowanych technologicznie rozwiązań, po jakie sięgają służby specjalne. Coraz częściej służy do tego także sztuczna inteligencja, która przyniosła ze sobą szereg nowych zagrożeń. Choć w ślad za technologicznym zaawansowaniem cyberprzestępców rozwijają się też narzędzia zapobiegające atakom, to wciąż najsłabszym ogniwem jest człowiek. Atrakcyjnym celem ataków dla hakerów są jednostki publiczne, infrastruktura krytyczna i samorządy, również te małe, którym brakuje zasobów finansowych i kadrowych, by zapewnić wystarczającą ochronę. 

Handel

Polacy jedzą coraz mniej jaj. Częściej sięgają po te z chowu alternatywnego, za które są skłonni zapłacić więcej

Od 10 lat sukcesywnie rośnie udział alternatywnych systemów chowu kur niosek. Pochodzi z nich już co trzecie opakowanie jaj, choć nadal w klatkach żyje ponad 37 mln kur. Stopniowe zmiany w hodowli to skutek większej świadomości konsumentów, za którymi podąża branża HoReCa. Są oni gotowi nawet zapłacić więcej za jajka, które pochodzą z chowu nieklatkowego.

Problemy społeczne

Docenianie przez szefa jest równie ważne dla pracowników, co atrakcyjne wynagrodzenie i obowiązki. Kluczową rolę odgrywa komunikacja między liderem a zespołem

Niemal co czwarty pracownik chciałby, by jego przełożony częściej go doceniał. Blisko połowa jest gotowa odejść z pracy z powodu szefa, nawet mimo zadowolenia z firmy i zarobków – wynika z badania „Lider w oczach pracowników” zrealizowanego dla Pluxee. – Liderzy pełnią kluczową rolę w budowaniu zespołu – są też coraz lepsi w rozumieniu tego, że niezbędna jest wizja i cel, do którego można angażować ludzi – ocenia Monika Reszko, psycholożka biznesu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.