Mówi: | Dominika Mrowińska |
Firma: | TcTrips |
Tradycyjne przewodniki po miastach wypierane przez przewodniki multimedialne
Aplikacje dostępne są zazwyczaj w kilku językach i wystarczy pobrać je na swojego smartfona. Często pozwalają zwiedzać Warszawę w niecodzienny sposób. Są nawet programy, w których każda trasa jest przygotowana oddzielnie dla czterech grup: rodziny, grupy znajomych, pary i singla.
Standardowe przewodniki zazwyczaj zachęcają do odwiedzenia najbardziej znanych zabytków. Twórcy turystycznych aplikacji na telefon chcą przyciągnąć klientów, dlatego proponują odwiedzić niecodzienne miejsca. I tak na przykład TcTrips Warsaw, odchodzi od tradycyjnego zwiedzania stolicy i oferuje turyście zobaczenie miejsc nietypowych.
– Trasa PRL-owska prowadzi nas po głównych budynkach, które są pozostałością PRL-u w Polsce, jednocześnie są reprezentacyjne, w tym momencie pełnią dosyć ważne funkcje, jeśli chodzi o Warszawę, czyli są to siedziby, np. ministerstwa czy jeden z głównych punktów komunikacyjnych w Warszawie Plac Konstytucji – wyjaśnia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle Dominika Mrowińska z TcTrips.
Mając telefon z mobilnym przewodnikiem, można też wybrać się na spacer po warszawskim Starym Mieście połączony ze zwiedzaniem mało znanych zakątków Starówki. Są też propozycję dla miłośników historii.
– Mamy również wycieczkę żydowskim Muranowem, czyli punkty związane z wydarzeniami w getcie, punkty związane z dawnymi mieszkańcami Muranowa. Wycieczka bardzo klimatyczna, bardzo ciekawa, pokazująca miejsca pamięci i opowiadająca w bardzo ciekawy sposób historie, które miały miejsce w wybranych punktach – zachęca Dominika Mrowińska.
Przewodniki turystyczne na telefon komórkowy nie tylko proponują zwiedzającym miejsca godne uwagi, ale zawierają też szczegółowe opisy pokonywanej trasy.
Czytaj także
- 2025-06-11: TEDx w stolicy przyciąga coraz więcej mówców i słuchaczy. Wśród tematów przeważają nowe technologie
- 2025-05-14: Muzea pomagają walczyć ze stereotypami i uprzedzeniami. To ważne dla zmieniającego się rynku pracy
- 2025-04-15: Cykl życia smartfona jest coraz dłuższy. Mimo to większość Polaków chciałaby go wymieniać maksymalnie co dwa lata
- 2025-04-04: Wykluczenie cyfrowe szczególnie dotyka generacji silver. T-Mobile wystartował z darmowymi kursami z obsługi smartfona
- 2025-02-18: Pogłębia się brak wojskowych kadr medycznych. System ich kształcenia wymaga pilnej reformy
- 2025-01-09: Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku
- 2025-01-02: Hazard coraz poważniejszym problemem dla zdrowia publicznego. Najbardziej zagrożone są dzieci
- 2024-11-05: Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
- 2024-09-30: Warszawa przyspiesza proces termomodernizacji budynków. Stolicę czekają wielomiliardowe wydatki
- 2024-09-25: 94 proc. dzieci ma problem z podstawowymi umiejętnościami ruchowymi. Potrzebne zmiany w lekcjach WF-u
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.