Newsy

Wyjazdy first minute najkorzystniejsze dla rodzin z dziećmi

2014-01-14  |  06:00
Obecnie biura podróży oferują klientom wyjazdy first minute, czyli zakup wycieczek z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem. Oferty mają promocyjne ceny i są najkorzystniejsze dla rodzin, które planują urlop z dziećmi w czasie wakacji szkolnych.

 – Niektórzy touroperatorzy dają zniżki przekraczające 30 procent. Część hoteli jest tańszych o 10 proc. – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Jakub Puchajda z biura podróży Neckermann.
 
Najkorzystniejsze oferty dotyczą kierunków, które trudniej sprzedać. W ubiegłym roku był to Egipt z powodu niejasnej sytuacji politycznej.

Skorzystanie z oferty first minute najbardziej opłaca się rodzinom z dziećmi. Wtedy zapłacą mniej niż w przypadku zakupu wycieczki na kilka tygodni przed planowanym urlopem.  Touroperatorzy dają swoim klientom gwarancję niezmienności ceny.

W momencie rezerwacji wyjazdu nawet z półrocznym wyprzedzeniem, można być pewnym, że ich cena nie ulegnie podwyższeniu. Nie ważne, czy złotówka straci na wartości, czy ceny ropy pójdą do góry – wyjaśnia Jakub Puchajda.

W ubiegłym roku, według badań firmy Mondial Assistance, ponad 6 mln Polaków planowało wakacyjny wyjazd za granicę. Najchętniej wybieranym kierunkiem była Chorwacja, a także Hiszpania, Włochy i Grecja.

W tym roku z kolei, jak wynika z danych portalu turystycznego wakacje.pl, najwięcej Polaków jest zainteresowanych letnimi wyjazdami do Grecji. Na drugim miejscu uplasował się Egipt, a potem Turcja, Tunezja i Hiszpania.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Transport

Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

Handel

Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.