Newsy

Wyjazdy first minute najkorzystniejsze dla rodzin z dziećmi

2014-01-14  |  06:00
Obecnie biura podróży oferują klientom wyjazdy first minute, czyli zakup wycieczek z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem. Oferty mają promocyjne ceny i są najkorzystniejsze dla rodzin, które planują urlop z dziećmi w czasie wakacji szkolnych.

 – Niektórzy touroperatorzy dają zniżki przekraczające 30 procent. Część hoteli jest tańszych o 10 proc. – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Jakub Puchajda z biura podróży Neckermann.
 
Najkorzystniejsze oferty dotyczą kierunków, które trudniej sprzedać. W ubiegłym roku był to Egipt z powodu niejasnej sytuacji politycznej.

Skorzystanie z oferty first minute najbardziej opłaca się rodzinom z dziećmi. Wtedy zapłacą mniej niż w przypadku zakupu wycieczki na kilka tygodni przed planowanym urlopem.  Touroperatorzy dają swoim klientom gwarancję niezmienności ceny.

W momencie rezerwacji wyjazdu nawet z półrocznym wyprzedzeniem, można być pewnym, że ich cena nie ulegnie podwyższeniu. Nie ważne, czy złotówka straci na wartości, czy ceny ropy pójdą do góry – wyjaśnia Jakub Puchajda.

W ubiegłym roku, według badań firmy Mondial Assistance, ponad 6 mln Polaków planowało wakacyjny wyjazd za granicę. Najchętniej wybieranym kierunkiem była Chorwacja, a także Hiszpania, Włochy i Grecja.

W tym roku z kolei, jak wynika z danych portalu turystycznego wakacje.pl, najwięcej Polaków jest zainteresowanych letnimi wyjazdami do Grecji. Na drugim miejscu uplasował się Egipt, a potem Turcja, Tunezja i Hiszpania.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.