Mówi: | Natka Luniak |
Funkcja: | projektantka zabawek |
Firma: | Kalimba |
Pokój dziecka powinien odzwierciedlać jego charakter i osobowość
Rodzice, którzy przygotowują się do urządzania pokoju i kupna zabawek dla swojej pociechy, powinni otworzyć się na potrzeby dziecka. Wnętrze powinno odzwierciedlać jego wrażliwość i osobowość, pobudzać jego wyobraźnię.
– Niestety zwykle rozmawia się z rodzicami, którzy mają pewne pomysły na wystrój. Zawsze dopytuję, jakie jest dziecko, które ma mieszkać w tym pokoju. To bardzo ważne przy projektowaniu – czy dziecko jest żywiołowe, czy raczej spokojne, czy dużo rysuje, czy raczej skacze – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.Natka Luniak, projektantka zabawek.
Natka Luniak inspiracje do swoich projektów czerpie z własnych wspomnień, zabawek, które pamięta z opowieści swojej mamy i babci. Produkty wymyślone przez projektantkę robione są z drewna, są ręcznie malowane, szyte i zdobione. Według Luniak wrażliwość i gust dziecka może często znacząco różnić się od upodobań dorosłych i rodzice powinni o tym pamiętać przy wyborze zabawek i projektowaniu dziecięcego pokoju.
– Obecnie bardzo popularna jest swego rodzaju sterylność, która moim zdaniem dla dzieci nie jest interesująca. To dorośli mają za dużo w głowach, odbierają bardzo dużo bodźców, co jest coraz trudniejsze do wytrzymania. Kiedy wracają do domu, chcą posiedzieć w pustce i ładzie, żeby poukładać swoje myśli. A dzieci mają z kolei jeszcze „niezapełniony dysk”, posiadają niezwykłą chłonność – uważa Natka Luniak.
Według projektantki różnicę między tym, co lubią dorośli, a tym co lubią dzieci, można wyjaśnić na przykładzie opozycji prostota kontra nadmiar. Dla najmłodszych każdy dodatkowy element czy zakamarek dostarcza stymulujących bodźców, dzięki którym dziecko może prawidłowo się rozwijać i pielęgnować ciekawość świata.
Czytaj także
- 2025-05-07: Rynek saszetek nikotynowych w Polsce będzie uregulowany. Osoby nieletnie nie będą mogły ich kupić
- 2025-05-07: PE pracuje nad zmianą rozliczania redukcji emisji CO2 dla nowych aut. Producenci mogą uniknąć wysokich kar
- 2025-04-25: Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu
- 2025-04-29: Coraz mniej kredytów bankowych płynie do polskiej gospodarki. Przed sektorem duże wyzwania związane z finansowaniem strategicznych projektów
- 2025-04-25: Rząd zapowiada nową strategię wspierającą polski kapitał. Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji państwowych
- 2025-04-23: Rząd planuje dalsze zmiany w opiece wczesnodziecięcej. Ma to pomóc odwrócić negatywne trendy demograficzne
- 2025-04-15: 400 gmin w Polsce nie ma na swoim terenie apteki i sytuacja co roku się pogarsza. Samorządowcy apelują o zmiany w prawie
- 2025-04-04: Wykluczenie cyfrowe szczególnie dotyka generacji silver. T-Mobile wystartował z darmowymi kursami z obsługi smartfona
- 2025-04-11: Niektóre państwa członkowskie mają dużą skłonność do nadregulacji prawa unijnego. Bariery wewnątrz Unii mają efekt podobny do wysokich ceł
- 2025-04-04: Dziś premiera drugiego albumu Wiktora Dyduły. „Serwuję dużą gamę najróżniejszych emocji”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.