Mówi: | Natka Luniak |
Funkcja: | projektantka zabawek |
Firma: | Kalimba |
Pokój dziecka powinien odzwierciedlać jego charakter i osobowość
Rodzice, którzy przygotowują się do urządzania pokoju i kupna zabawek dla swojej pociechy, powinni otworzyć się na potrzeby dziecka. Wnętrze powinno odzwierciedlać jego wrażliwość i osobowość, pobudzać jego wyobraźnię.
– Niestety zwykle rozmawia się z rodzicami, którzy mają pewne pomysły na wystrój. Zawsze dopytuję, jakie jest dziecko, które ma mieszkać w tym pokoju. To bardzo ważne przy projektowaniu – czy dziecko jest żywiołowe, czy raczej spokojne, czy dużo rysuje, czy raczej skacze – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.Natka Luniak, projektantka zabawek.
Natka Luniak inspiracje do swoich projektów czerpie z własnych wspomnień, zabawek, które pamięta z opowieści swojej mamy i babci. Produkty wymyślone przez projektantkę robione są z drewna, są ręcznie malowane, szyte i zdobione. Według Luniak wrażliwość i gust dziecka może często znacząco różnić się od upodobań dorosłych i rodzice powinni o tym pamiętać przy wyborze zabawek i projektowaniu dziecięcego pokoju.
– Obecnie bardzo popularna jest swego rodzaju sterylność, która moim zdaniem dla dzieci nie jest interesująca. To dorośli mają za dużo w głowach, odbierają bardzo dużo bodźców, co jest coraz trudniejsze do wytrzymania. Kiedy wracają do domu, chcą posiedzieć w pustce i ładzie, żeby poukładać swoje myśli. A dzieci mają z kolei jeszcze „niezapełniony dysk”, posiadają niezwykłą chłonność – uważa Natka Luniak.
Według projektantki różnicę między tym, co lubią dorośli, a tym co lubią dzieci, można wyjaśnić na przykładzie opozycji prostota kontra nadmiar. Dla najmłodszych każdy dodatkowy element czy zakamarek dostarcza stymulujących bodźców, dzięki którym dziecko może prawidłowo się rozwijać i pielęgnować ciekawość świata.
Czytaj także
- 2025-03-12: Przyspiesza proces wstąpienia Mołdawii do UE. Unia przeznaczy dla tego kraju ponad 1,8 mld euro wsparcia
- 2025-03-12: Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską
- 2025-03-04: Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm
- 2025-03-04: Realizacja Planu dla Chorób Rzadkich przyspiesza. Są już nowe warunki wyceny i poszerza się pakiet badań screeningowych
- 2025-03-05: KE pracuje nad planem działań dla przemysłu motoryzacyjnego. Eksperci widzą dla niego przyszłość w technologiach bezemisyjnych
- 2025-02-21: Trzy lata wojny w Ukrainie. UE i kraje członkowskie przeznaczyły na wsparcie dla Ukrainy ponad 134 mld euro
- 2025-02-14: Dzieci mają zbyt łatwy dostęp do pornografii i patostreamingu. Rzecznik Praw Dziecka apeluje o zaostrzenie prawa
- 2025-02-24: Problem patotreści w internecie narasta. Potrzebna edukacja dzieci, rodziców i nauczycieli
- 2025-02-19: Polskie mleczarstwo przygotowuje się do silniejszej konkurencji na zagranicznych rynkach. Potrzebuje wsparcia systemowego
- 2025-02-27: Biodegradowalne materiały mogą rozwiązać problem zanieczyszczenia plastikiem. Na razie to jednak kosztowna alternatywa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.