Newsy

Polacy najczęściej urządzają łazienkę w kolorze beżowym

2014-07-24  |  06:55
Mówi:Michał Drożdż
Funkcja:dyrektor ds. designu i rozwoju
Firma:ROVESE SA (Cersanit i Opoczno)
  • MP4
  • Polacy są bardzo zachowawczy przy wyborze płytek łazienkowych. Łazienki urządzane są zazwyczaj w klasycznych kolorach beżowych, przez co wnętrza są nijakie i nie mają charakterystycznego stylu. Eksperci od designu twierdzą, że nowe rozwiązania i trendy, dostępne od dawna na Zachodzie, do naszego kraju napływają stopniowo i z opóźnieniem, a Polacy często są nastawieni do nich sceptycznie.

    Według Michała Drożdża, dyrektora ds. designu i rozwoju firmy ROVESE (Cersanit i Opoczno), polski rynek designu dopiero się rozwija i dlatego konsumenci nie mają jeszcze sprecyzowanych gustów. Urządzając łazienkę, Polacy nie zawsze są świadomi ogromu możliwości, jaki rozpościera przed nimi nowoczesna, spersonalizowana oferta firm zajmujących się dekoracją wnętrz.

    Na Zachodzie w tym momencie modne są płytki betonowe, naturalne. To są kamienie, jak również drewna. Jest to związane również z rozwojem technologii w wytwarzaniu płytek, z drukiem cyfrowym, który coraz mocniej wchodzi do fabryk. Polacy cały czas jeszcze wybierają rozwiązania bezpieczniejsze: płytki beżowe, stonowane. Obecnie istnieje na rynku więcej struktur, więcej innych elementów, ale Polacy mimo wszystko dość tradycyjnie wybierają płytki do mieszkań – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Michał Drożdż.

    Rozważając kupno płytek, należy zastanowić się, kto będzie korzystał z łazienki. Łazienka przeznaczona dla gości zwykle urządzana jest w sposób bardziej uniwersalny niż ta, z której korzystać będą jedynie domownicy.

    Łazienka jest dość specyficznym pomieszczeniem, które wymaga pogodzenia pewnego rodzaju intymności i otwartości. Często wpuszczamy do łazienki naszych gości, przed którymi też chcemy się pokazać w jakiś sposób, zaprezentować nasz gust, nasze wyczucie stylu. Przez to musimy szukać kompromisów – przekonuje Drożdż.

    Ekspert twierdzi, że poza objętością portfela i indywidualnym wyczuciem smaku nic nie powinno ograniczać wyobraźni klienta urządzającego łazienkę. Do niedawna pokutowało przekonanie, że małą łazienkę należy ozdobić jasnymi płytkami, najmodniejsze zaś były drobno cięte płytki. Obecnie najważniejsza jest korzystna oferta i nastrój, jaki klient chce osiągnąć w łazience.

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Psychologia

    Media

    Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

    Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

    Konsument

    Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

    Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.