Mówi: | Michał Drożdż |
Funkcja: | dyrektor ds. designu i rozwoju |
Firma: | ROVESE SA (Cersanit i Opoczno) |
Polacy najczęściej urządzają łazienkę w kolorze beżowym
Według Michała Drożdża, dyrektora ds. designu i rozwoju firmy ROVESE (Cersanit i Opoczno), polski rynek designu dopiero się rozwija i dlatego konsumenci nie mają jeszcze sprecyzowanych gustów. Urządzając łazienkę, Polacy nie zawsze są świadomi ogromu możliwości, jaki rozpościera przed nimi nowoczesna, spersonalizowana oferta firm zajmujących się dekoracją wnętrz.
– Na Zachodzie w tym momencie modne są płytki betonowe, naturalne. To są kamienie, jak również drewna. Jest to związane również z rozwojem technologii w wytwarzaniu płytek, z drukiem cyfrowym, który coraz mocniej wchodzi do fabryk. Polacy cały czas jeszcze wybierają rozwiązania bezpieczniejsze: płytki beżowe, stonowane. Obecnie istnieje na rynku więcej struktur, więcej innych elementów, ale Polacy mimo wszystko dość tradycyjnie wybierają płytki do mieszkań – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Michał Drożdż.
Rozważając kupno płytek, należy zastanowić się, kto będzie korzystał z łazienki. Łazienka przeznaczona dla gości zwykle urządzana jest w sposób bardziej uniwersalny niż ta, z której korzystać będą jedynie domownicy.
– Łazienka jest dość specyficznym pomieszczeniem, które wymaga pogodzenia pewnego rodzaju intymności i otwartości. Często wpuszczamy do łazienki naszych gości, przed którymi też chcemy się pokazać w jakiś sposób, zaprezentować nasz gust, nasze wyczucie stylu. Przez to musimy szukać kompromisów – przekonuje Drożdż.
Ekspert twierdzi, że poza objętością portfela i indywidualnym wyczuciem smaku nic nie powinno ograniczać wyobraźni klienta urządzającego łazienkę. Do niedawna pokutowało przekonanie, że małą łazienkę należy ozdobić jasnymi płytkami, najmodniejsze zaś były drobno cięte płytki. Obecnie najważniejsza jest korzystna oferta i nastrój, jaki klient chce osiągnąć w łazience.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Mamy z synem umowę, że nie rozmawiamy o pracy. Cieszę się, że został ciepło przyjęty przez widzów TVN i ma dobre wyniki oglądalności
Prezenterka związana z formatem śniadaniowym Dwójki cieszy się, że jej syn pracuje w konkurencyjnej stacji. Nie czuje nutki rywalizacji, nawet gdy „Dzień Dobry TVN” kolejny raz z rzędu ma wyższy słupek oglądalności niż „Pytanie na śniadanie”. Katarzyna Dowbor wie, że Maciej przed kamerami czuje się jak ryba w wodzie, z radością obserwuje jego rozwój zawodowy i uważa, że doskonale radzi sobie w kilkugodzinnym programie realizowanym „na żywo”. Obydwoje unikają jednak rozmów o pracy.
Gwiazdy
Maja Klajda (Miss Polonia 2024): Obecność w Zespole Tańca Ludowego Lublin obudziła we mnie poczucie polskości, patriotyzmu i folkloru
Miss Polonia 2024 była członkinią Zespołu Tańca Ludowego w Lublinie przez 11 lat. Jej przygoda z tańcem rozpoczęła się od baletu. Wtedy właśnie jedna z nauczycielek wzbudziła w niej zainteresowanie folklorem i zasugerowała, by spróbowała swoich sił w lokalnej grupie. Maja Klajda traktuje to jako jedno z cenniejszych doświadczeń życiowych.
Problemy społeczne
Polska ochrona zdrowia niegotowa na kolejny kryzys. Eksperci: nie wyciągnęliśmy lekcji z pandemii
Polski system ochrony zdrowia jest w tej chwili słabo przygotowany na sytuacje kryzysowe, jak kolejne pandemie czy katastrofy naturalne. Poprawy wymaga w zasadzie każdy jego element: od polityki kadrowej, poprzez finansowanie świadczeń, aż po rozwiązania prawne – wynika z raportu omawianego przez ekspertów podczas konferencji „Zmiany w Ochronie Zdrowia 2024”. Wskazują oni, że nie wyciągnęliśmy wniosków z pandemii COVID-19.