Mówi: | Michał Drożdż |
Funkcja: | dyrektor ds. designu i rozwoju |
Firma: | ROVESE SA (Cersanit i Opoczno) |
Polacy najczęściej urządzają łazienkę w kolorze beżowym
Według Michała Drożdża, dyrektora ds. designu i rozwoju firmy ROVESE (Cersanit i Opoczno), polski rynek designu dopiero się rozwija i dlatego konsumenci nie mają jeszcze sprecyzowanych gustów. Urządzając łazienkę, Polacy nie zawsze są świadomi ogromu możliwości, jaki rozpościera przed nimi nowoczesna, spersonalizowana oferta firm zajmujących się dekoracją wnętrz.
– Na Zachodzie w tym momencie modne są płytki betonowe, naturalne. To są kamienie, jak również drewna. Jest to związane również z rozwojem technologii w wytwarzaniu płytek, z drukiem cyfrowym, który coraz mocniej wchodzi do fabryk. Polacy cały czas jeszcze wybierają rozwiązania bezpieczniejsze: płytki beżowe, stonowane. Obecnie istnieje na rynku więcej struktur, więcej innych elementów, ale Polacy mimo wszystko dość tradycyjnie wybierają płytki do mieszkań – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Michał Drożdż.
Rozważając kupno płytek, należy zastanowić się, kto będzie korzystał z łazienki. Łazienka przeznaczona dla gości zwykle urządzana jest w sposób bardziej uniwersalny niż ta, z której korzystać będą jedynie domownicy.
– Łazienka jest dość specyficznym pomieszczeniem, które wymaga pogodzenia pewnego rodzaju intymności i otwartości. Często wpuszczamy do łazienki naszych gości, przed którymi też chcemy się pokazać w jakiś sposób, zaprezentować nasz gust, nasze wyczucie stylu. Przez to musimy szukać kompromisów – przekonuje Drożdż.
Ekspert twierdzi, że poza objętością portfela i indywidualnym wyczuciem smaku nic nie powinno ograniczać wyobraźni klienta urządzającego łazienkę. Do niedawna pokutowało przekonanie, że małą łazienkę należy ozdobić jasnymi płytkami, najmodniejsze zaś były drobno cięte płytki. Obecnie najważniejsza jest korzystna oferta i nastrój, jaki klient chce osiągnąć w łazience.
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.