Newsy

Polacy wciąż rzadko jadają w restauracjch

2013-12-02  |  07:00
Mówi:Aniela Hejnowska
Funkcja:Dyrektor Zarządzający Groupon Polska
  • MP4
  • Polacy, w przeciwieństwie na przykład do Amerykanów, którzy jadają w restauracjach nawet kilka razy dziennie, wciąż rzadko korzystają z możliwości stołowania się poza domem. Zaledwie 3 proc. z nas jada regularnie w restauracjach. Częściej posiłki poza domem jadają mieszkańcy dużych miast, choć i dla nich wyjście do lokalu w dalszym ciągu jest sytuacją odświętną.

    – Traktujemy wyjście do restauracji jako coś specjalnego, z jakiejś wyjątkowej okazji – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Aniela Hejnowska, Dyrektor Zarządzający Groupon Polska. – W dużych miastach staje się to jednak coraz bardziej popularny sposób na spędzanie wolnego czasu dodaje.

    Dla większości z nas motywacją do wyjścia do restauracji jest chęć eksperymentowania z kuchnią, spróbowania nowych smaków. 47 proc. ankietowanych zamiast tradycyjnego schabowego woli w restauracji zjeść coś nietypowego, wręcz egzotycznego. Nie wszyscy zwracają jednak uwagę na to, jaki lokal warto odwiedzić.

    – Dla 23 proc. ankietowanych nie jest istotne do jakiej restauracji idzie. Ważne jest jedynie, z kim taką restaurację odwiedzi. Dla niemal 1/4 Polaków priorytetem jest możliwość wyjścia z domu i spędzenia czasu ze znajomymi – mówi Aniela Hejnowska.

    Wielu ankietowanych deklaruje, że wyjście do lokalu łączy z inną formą rozrywki. Restauracje odwiedzamy po wyjściu do teatru, kina czy muzeum. Polacy chętnie eksperymentują ze smakami, więc ciągle powstają nowe miejsca i rynek restauracyjny nadal się rozwija. Eksperci oceniają, że obecna sytuacja to dopiero początek zmian w nawykach żywieniowych Polaków.

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Moda

    Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

    Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

    Konsument

    Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

    Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

    Żywienie

    Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

    Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.