Mówi: | Aniela Hejnowska |
Funkcja: | Dyrektor Zarządzający Groupon Polska |
Newsy
Polacy wciąż rzadko jadają w restauracjch
2013-12-02 | 07:00
Polacy, w przeciwieństwie na przykład do Amerykanów, którzy jadają w restauracjach nawet kilka razy dziennie, wciąż rzadko korzystają z możliwości stołowania się poza domem. Zaledwie 3 proc. z nas jada regularnie w restauracjach. Częściej posiłki poza domem jadają mieszkańcy dużych miast, choć i dla nich wyjście do lokalu w dalszym ciągu jest sytuacją odświętną.
– Traktujemy wyjście do restauracji jako coś specjalnego, z jakiejś wyjątkowej okazji – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Aniela Hejnowska, Dyrektor Zarządzający Groupon Polska. – W dużych miastach staje się to jednak coraz bardziej popularny sposób na spędzanie wolnego czasu – dodaje.
Dla większości z nas motywacją do wyjścia do restauracji jest chęć eksperymentowania z kuchnią, spróbowania nowych smaków. 47 proc. ankietowanych zamiast tradycyjnego schabowego woli w restauracji zjeść coś nietypowego, wręcz egzotycznego. Nie wszyscy zwracają jednak uwagę na to, jaki lokal warto odwiedzić.
– Dla 23 proc. ankietowanych nie jest istotne do jakiej restauracji idzie. Ważne jest jedynie, z kim taką restaurację odwiedzi. Dla niemal 1/4 Polaków priorytetem jest możliwość wyjścia z domu i spędzenia czasu ze znajomymi – mówi Aniela Hejnowska.
Wielu ankietowanych deklaruje, że wyjście do lokalu łączy z inną formą rozrywki. Restauracje odwiedzamy po wyjściu do teatru, kina czy muzeum. Polacy chętnie eksperymentują ze smakami, więc ciągle powstają nowe miejsca i rynek restauracyjny nadal się rozwija. Eksperci oceniają, że obecna sytuacja to dopiero początek zmian w nawykach żywieniowych Polaków.
– Traktujemy wyjście do restauracji jako coś specjalnego, z jakiejś wyjątkowej okazji – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Aniela Hejnowska, Dyrektor Zarządzający Groupon Polska. – W dużych miastach staje się to jednak coraz bardziej popularny sposób na spędzanie wolnego czasu – dodaje.
Dla większości z nas motywacją do wyjścia do restauracji jest chęć eksperymentowania z kuchnią, spróbowania nowych smaków. 47 proc. ankietowanych zamiast tradycyjnego schabowego woli w restauracji zjeść coś nietypowego, wręcz egzotycznego. Nie wszyscy zwracają jednak uwagę na to, jaki lokal warto odwiedzić.
– Dla 23 proc. ankietowanych nie jest istotne do jakiej restauracji idzie. Ważne jest jedynie, z kim taką restaurację odwiedzi. Dla niemal 1/4 Polaków priorytetem jest możliwość wyjścia z domu i spędzenia czasu ze znajomymi – mówi Aniela Hejnowska.
Wielu ankietowanych deklaruje, że wyjście do lokalu łączy z inną formą rozrywki. Restauracje odwiedzamy po wyjściu do teatru, kina czy muzeum. Polacy chętnie eksperymentują ze smakami, więc ciągle powstają nowe miejsca i rynek restauracyjny nadal się rozwija. Eksperci oceniają, że obecna sytuacja to dopiero początek zmian w nawykach żywieniowych Polaków.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Zbiórki internetowe przestały się już kojarzyć wyłącznie z finansowaniem leczenia. Ludzie zbierają także na podstawowe potrzeby i realizację marzeń
Połowa Polaków wspiera zbiórki charytatywne online – wynika z raportu przygotowanego przez SW Research dla Allegro. Najczęściej przekazujemy datki na pomoc humanitarną związaną z kataklizmami, wsparcie chorych, pomoc dzieciom czy zwierzętom. Jeszcze do niedawna zbiórki internetowe kojarzyły się głównie z finansowaniem terapii czy rehabilitacji dla ciężko chorych, ale coraz częściej ludzie zbierają na podstawowe potrzeby, takie jak żywność czy opał na zimę, ale również na realizację marzeń.