Newsy

Polacy zaczęli filtrować wodę kranową. Jej picie jest bezpieczne

2014-03-10  |  06:20
Modę na picie filtrowanej wody zapoczątkowano się w krajach zachodnich. Namawiają do niej nie tylko celebryci i politycy, lecz także restauratorzy, którzy przyznają, że przyrządzanie potraw na bazie wody filtrowanej znacznie poprawia ich smak. Efekty filtracji widać chociażby na przykładzie herbaty. Esencja przygotowana z filtrowanej wody jest klarowna, aromatyczna i pozbawiona nieestetycznego osadu. 

Picie filtrowanej wody jest zdrowe, ekonomiczne i ekologiczne. Bycie smart konsumentem, czyli klientem, który w sposób świadomy zwraca uwagę nie tylko na cenę, lecz także na jakość oraz skład produktu to niemal styl życia – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Maja Kulikowska, dyrektor marketingu w firmie BRITA.

W Polsce trend filtrowania wody dopiero się przyjmuje. Główną przyczyną są stereotypy na temat wody kranowej. Do niedawna dominowało przeświadczenie, że jest bezwartościowa, a jej picie niebezpieczne dla zdrowia.

Wiele badań potwierdza, że woda kranowa jest całkowicie bezpieczna i zdatna do picia. Większość osób ma w zasięgu ręki wodę o naprawdę dobrych parametrach. Wystarczy lekko poprawić smak, zapach i twardość, aby w pełni cieszyć się jej właściwościami. Ułatwiają to filtry, które zapewniają wysokiej jakości wodę w sposób szybki i wygodny – mówi ekspertka.

Najbardziej popularnym rodzajem filtrów w Polsce są filtry dzbankowe BRITA. Wybiera je około 70 procent osób.

Są one proste w obsłudze, niedrogie i stosunkowo niewielkie, dzięki czemu można je np. umieścić w lodówce w upalny dzień. Usuwają nie tylko chlor, który negatywnie wpływa na zapach wody, lecz także zanieczyszczenia organiczne, które wywołują mętność wody – opowiada Maja Kulikowska.

Nową kategorię filtrów, które pojawiają się na rynku, stanowią filtry podzlewowe.

To, co odróżnia je od dotychczas znanych rozwiązań, to: atrakcyjny design, mniejszy rozmiar oraz nowoczesne baterie trójdrożne. Dzięki nim urządzenie dozuje zimną i gorącą wodę kranową oraz chłodną filtrowaną. Montaż jest na tyle łatwy, że nie wymaga pomocy hydraulika – mówi Maja Kulikowska. 

Ostatnią nowością w kategorii urządzeń filtrujących wodę są butelki filtrujące.

Stanowią one idealne rozwiązanie dla osób mobilnych. Butelka napełniona w dowolnym miejscu na bieżąco filtruje wodę. Jest to nie tylko wygodny, lecz także bardzo modny gadżet – mówi ekspertka.

Butelki filtrujące nie są jeszcze dostępne w Polsce, dlatego przebywając poza domem zwolennicy rozwiązań ekologiczny nadal sięgają po wodę butelkowaną. 

Wybierając ją, należy zwrócić uwagę na mineralizację. Najlepiej dostosować ją do wieku oraz ilości wysiłku fizycznego. Należy jednak pamiętać, że każda plastikowa butelka rozkłada się do 800 lat. Dlatego takie rozwiązanie powinno być ostateczne – radzi Maja Kulikowska.

Picie filtrowanej wody dla wielu osób stanowi niemal styl życia, podobnie jak segregowanie odpadów, oszczędzanie energii i inne działania na rzecz ekologii.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.