Mówi: | Eva Grygo |
Funkcja: | projektantka mody |
Polska projektantka tworzy kolekcję ubrań do finałowego odcinka angielskiego „Top Model”
– Na finałowy pokaz „Top Model” w Londynie zaplanowałam najnowszą kolekcję wiosna-lato. Są to głównie sukienki i marynarki w stylu neoklasycznym. Inspiracją było poszukiwanie doskonałości w architekturze. Stąd użyłam kolorów granatu i szarości, przełamałam też
Przygoda Evy Grygo z londyńskim światem mody rozpoczęła się od wyjazdu na studia. Udało jej się też dostać na staż do dwóch projektantów: najpierw do niemieckiej pracowni Felder Felder, a później do Portugalczyka – Louisa De Gamy.
– Podczas stażu miałam okazję szlifować swój warsztat modowy, a także podpatrzyć tajniki prowadzenia własnego biznesu, co bardzo mi się przydało przy przygotowywaniu kolejnych kolekcji. Brałam też udział w wielu projektach modowych, w pokazach organizowanych przez Fashion TV – opowiada Eva Grygo.
Eva Grygo chciała jak najefektywniej wykorzystać czas spędzony w Londynie i zdobyć jak największe doświadczenie.
– Realizowałam wiele sesji zdjęciowych z lokalnymi fotografami, dzięki czemu też nawiązywałam wiele relacji biznesowych. Zauważyłam też zainteresowanie producentów „Top Model UK” moimi projektami i kolekcjami. Cztery lata temu otrzymałam zaproszenie do współpracy i regularnie od tego momentu współpracuję z nimi, co roku prezentując swoje kolekcje podczas finałowego wybiegu – wyjaśnia Eva Grygo.
Eva Grygo ma za sobą udział w wielu prestiżowych tygodniach mody. Młoda projektantka nie boi się nowych wyzwań. Jest otwarta na eksperymentowanie z formą, tkaniną, fakturą i konstrukcją. Tworzy dla innych, ale nie traci swojego stylu.
– Minimalizm i nowoczesne rozwiązania konstrukcyjne. W ten sposób przełamuje klasyczne sylwetki. Z jednej strony są to ubiory do noszenia, a z drugiej strony mają w sobie pewną nutkę awangardy. Ze współczesnych projektantów najbardziej inspiruje mnie Hussein Chalayan ze względu na innowacyjne podejście do mody – mówi Eva Grygo.
Eva Grygo jest także laureatką konkursu New Look Design 2013, którego motywem przewodnim były inspiracje etno.
Projektantka mieszka i pracuje w Polsce i Anglii.
– Rynek mody w Londynie i rynek mody w ogóle za granicą jest bardziej otwarty na modę i różne style projektantów. W Polsce jeszcze ten rynek się rozwija, co prawda w pozytywnym kierunku, jednak trochę czasu zajmie zanim te schematy zostaną przełamane – dodaje Eva Grygo.
Czytaj także
- 2025-06-04: Rynek nieprzygotowany do wdrożenia systemu kaucyjnego. Może się opóźnić nawet o kilka miesięcy
- 2025-06-09: Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce
- 2025-05-26: Dyrektywa o przejrzystości płac zmniejszy lukę płacową między kobietami a mężczyznami. Obniży za to skłonność pracodawców do podwyżek
- 2025-05-21: Finansowanie Europejskiego Banku Inwestycyjnego wspiera rozwój OZE czy infrastruktury drogowej. Wśród nowych priorytetów bezpieczeństwo i obronność
- 2025-05-19: Poparcie dla UE rekordowo wysokie, mimo wzrostu populizmu. Społeczeństwo oczekuje większego zaangażowania w kwestie bezpieczeństwa
- 2025-04-30: Rolnicy z Wielkopolski i Opolszczyzny protestują przeciwko likwidacji ich miejsc pracy. Minister rolnictwa deklaruje szukanie rozwiązań
- 2025-04-28: Niepewna sytuacja zwracanych do Skarbu Państwa gruntów dzierżawnych. To może się wiązać z likwidacją infrastruktury rolniczej i miejsc pracy
- 2025-04-17: Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar
- 2025-04-22: Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników
- 2025-04-22: Kwestie bezpieczeństwa priorytetem UE. Polska prezydencja ma w tym swój udział
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.