Newsy

Polski podręcznik najlepszy w Europie

2013-10-21  |  06:00
Tagi: WSiP
Mówi:Jarosław Matuszewski
Funkcja:rzecznik prasowy
Firma:Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne
  • MP4
  • Polski podręcznik nagrodzony na targach we Frankfurcie. Wyróżnienie trafiło do wydawnictwa WSiP za cykl "Tropiciele". Konkurs na najlepszy europejski podręcznik organizuje co roku European Educational Publisher Group – stowarzyszenie wydawców edukacyjnych z 20 krajów.

    Podręcznik doceniono za wyjątkowe podejście do ucznia. Jarosław Matuszewski z Wydawnictw Szkolnych i Pedagogicznych tłumaczy, ze wyjątkowość książki polega na jej złożoności i różnorodności treści. Nad podręcznikiem pracowało wielu autorów.

     – Proces powstawania takiej książki jest dosyć złożony.Już nie jest tak jak kiedyś, że autor był jeden. Teraz jest bardzo wiele osób, które są specjalistami w różnych dziedzinach. Książka dla pierwszoklasisty to książka, która ma go uczyć bardzo wielu rzeczy. Ma nie tylko pomóc w nauce czytania, pisania czy rozumieniu podstaw matematyki, ale powinna też wychowywać, a przynajmniej w tym procesie bardzo mocno uczestniczyć – podkreśla Jarosław Matuszewski, rzecznik prasowy Wydawnictw Szkolnych i Pedagogicznych 

    W cyklu "Tropiciele" jest dużo opowiadań, które w trakcie pracy nauczycieli z dziećmi na lekcji uczą postaw i wyrabiają wartości. Na tym polega odmienność książki od innych, które są na polskim oraz europejskim rynku wydawniczym.

    – "Tropiciele" są też niezwykli z tego powodu, że mają tzw. książeczką na dobry początek. To jest cienka broszura, która towarzyszy uczniowi przez pierwsze 2-3 tygodnie nauki – mówi Jarosław Matuszewski agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

    Jak podkreśla przedstawiciel WSiP, w książkach dla dzieci nie powinno być dwuznaczności. Maluchy nie powinny zastanawiać się, czy na rysunku widzą na przykład dym, czy może chmurę. W "Tropicielach" tych problemów udało się uniknąć, co także docenili międzynarodowi eksperci.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Media

    Handel

    Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

    Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

    Problemy społeczne

    Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

    W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.