Newsy

Ponad połowie Polaków zdarzyło się otrzymać nietrafiony prezent

2013-12-20  |  07:00
Ponad połowa Polaków przynajmniej raz była niezadowolona z otrzymanego prezentu  wynika z badań Instytutu Homo Homini, na zlecenie portalu Giftbook.eu. Jedynie co piąta osoba szukająca podarunku, zna i bierze pod uwagę gust oraz oczekiwania obdarowywanego.

Polacy pod choinkę najczęściej kupują książki, płyty i kosmetyki. W większości przypadków są one jednak nietrafione. Powodem jest nieznajomość oczekiwań osoby, dla której prezent jest kupowany.

Z badań Instytutu Homo Homini, przeprowadzonych na zlecenie nowo powstałego portalu Giftbook.eu wynika, że ponad połowa
Polaków przynajmniej raz była zawiedziona podarunkiem. Zwrot prezentu obecnie nie jest taki prosty, bo sprzedawca wcale nie musi przyjąć "niechcianego" pełnowartościowego towaru. Zależy to od jego dobrej woli.

Dlatego dobrym rozwiązaniem jest namówienie osoby, której chcemy sprawić upominek, na zrobienie listy prezentów, dzięki czemu kupujący zaoszczędzi czas i sprawi przyjemność upominkiem. Można to zrobić tradycyjnie, pisząc listę na kartce lub przez internet, dzięki czemu wskażemy konkretny produkt.

Możemy też dołączyć na przykład linki, jak ten produkt wygląda, gdzie można go kupić – mówi Magdalena Belka, rzeczniczka portalu Giftbook.eu .

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Katarzyna Pakosińska: Cieszę się, że miałam odwagę podjąć decyzję o rozstaniu z Kabaretem Moralnego Niepokoju. Rwało mnie już wtedy gdzie indziej

Kabareciarka przyznaje, że kiedy zaczęły się psuć relacje między nią a pozostałymi członkami Kabaretu Moralnego Niepokoju, to wtedy pojawiła się myśl, by opuścić grupę i zacząć się spełniać na innej płaszczyźnie zawodowej. Przekonuje też, że już wówczas miała w zanadrzu kilka ciekawych pomysłów na rozwój swojej kariery, a to tylko przyspieszyło decyzję o zerwaniu współpracy. I choć na początku trudno jej było się odnaleźć w nowej rzeczywistości, to z perspektywy czasu nie żałuje tamtego kroku. Z zapałem angażuje się w realizację nowych projektów, ale nie wyklucza, że jeszcze kiedyś znów zabłyśnie w kabarecie.

Media i PR

Wydawcy polskich mediów liczą na zmiany w przyjętej przez Sejm nowelizacji prawa autorskiego. Ruszają kolejne rozmowy z rządem

Polskie media apelują do polityków o zmiany w treści przyjętej przez Sejm nowelizacji ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Nowe przepisy, które po trzech latach opóźnienia wdrażają unijną dyrektywę Digital Single Market, dają teoretycznie wydawcom i dziennikarzom prawo do uzyskiwania wynagrodzeń od tzw. big techów za korzystanie z ich utworów. W praktyce może być to jednak trudne do wyegzekwowania. Dlatego media domagają się wzmocnienia pozycji wydawców.  Tym bardziej że obie strony muszą same wynegocjować te wynagrodzenia. – Chcemy mechanizmu, który gwarantuje nam, że w przypadku przedłużania się negocjacji z big techami, wkroczy organ rządowy – tłumaczy Marek Frąckowiak, prezes Izby Wydawców Prasy. Wydawcy liczą, że niezbędne poprawki pojawią się na etapie prac w Senacie.

Psychologia

Luna: W moim życiu jest więcej momentów zwątpienia i bezradności niż szczęścia i ekscytacji. Tylko tego nie pokazuję na Instagramie

Wokalistka chce, by jej pierwszy singiel zaprezentowany po Eurowizji był symbolem wewnętrznego odrodzenia, nowego początku i nadziei, bo choć życie pełne jest upadków, to najważniejsze jest, by z każdej porażki wyciągnąć odpowiednie wnioski, zawsze walczyć o swoje szczęście i odnaleźć w sobie siłę do działania. „Alive” to pełne emocji, intymne wyznanie Luny, ukazujące jej wewnętrzną walkę z wątpliwościami i przytłaczającymi myślami. Utwór opowiada o stanie zawieszenia między dwoma światami – rzeczywistym, pełnym wyzwań i wyimaginowanym, gdzie można znaleźć chwilowe ukojenie.