Newsy

Postacie z bajek, a nawet motywy religijne na paznokciach hitem nadchodzącej wiosny

2014-02-19  |  06:40
Pastelowe kolory, odwrócony french manicure, brokat i bogate zdobienia to najważniejsze trendy w stylizacji paznokci na wiosnę 2014. Kamienie i kolorowe wzory na paznokciach królowały na nowojorskich pokazach Kenzo i Roberto Cavalli. Miłośniczkom takich odważnych stylizacji przypadnie do gustu coraz bardziej popularny w Polsce icon manicure. Pozwala on wykreować na paznokciach postacie z bajek, kreskówek, a nawet motywy religijne.

Icon manicure nawiązuje do kiczowatej stylistyki lat 80. Dzisiaj jednak bogato zdobione paznokcie nie są synonimem złego gustu, ale kreatywności i odwagi w kształtowaniu własnego wizerunku. Wzory na paznokciach mają pokazywać nasze zainteresowania i upodobania. Modne jest wszystko: kwiaty, motywy geometryczne, wizerunki postaci z kreskówek lub filmów, a nawet symbole religijne. Jedyną granicę stanowi wyobraźnia i umiejętności stylistki paznokci.

 Najbardziej zdziwiłam mnie prośba o to, by namalować ikony Matki Boskiej. Czyli złoto i na tym Matki Boskie, różne ikony światowe. Wyszły spektakularnie, to była taka rzecz, która mnie zdziwiła, i też trochę ucieszyła tak naprawdę, że nie jest to wzór geometryczny po raz kolejny, czy nie jest to postać z bajki  mówi stylistka paznokci, Olga Urbowicz agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Wbrew pozorom, icon manicure przeznaczony jest dla kobiet w każdym wieku, nie tylko dla nastolatek. Olga Urbowicz podkreśla, że wśród jej klientek dominują panie po dwudziestym piątym roku życia.

To są kobiety, które lubią troszeczkę szaleństwa w swoim życiu. Jakby ten paznokieć, w tej chwili, jest już dodatkiem takim samym jak biżuteria, jak inny kolor włosów zauważa stylistka.

Zdobienie typu icon manicure można wykonać zarówno na paznokciu naturalnym, jak i na płytce pokrytej wcześniej lakierem hybrydowym lub żelem. Do wykonania zdobień stylistki używają kilku pędzelków, z włosiem różnej długości, lakierów nail art oraz farb akrylowych.

Rzadko się zdarza, żeby ktoś, kto do nas przychodzi z wymyślonym dla siebie wzorem, wychodził akurat z tym wzorem, dlatego że prawie za każdym razem jest tak, że dodajemy cieniowanie, łączymy z różnymi technikami, że klientka jednak zobaczy naszą galerię, tutaj w salonie, i stwierdza, że to, co ona sobie wymyśliła, to za mało, i wtedy po prostu łączymy różne techniki nail artu zaznacza Olga Urbowicz.

Trwałość tego typu zdobienia zależy od bazy, na której zostało wykonane. Na paznokciu pokrytym żelem lub lakierem hybrydowym zdobienie może przetrwać nawet do trzech tygodniu. Na lakierze tradycyjnym wytrzyma około tygodnia. Jego trwałość można przedłużyć, stosując odpowiednie bazy i utwardzacze lakieru. 

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.