Newsy

Prof. Zbigniew Lew-Starowicz: afery seksualne rozbudzają wyobraźnię kobiet

2015-03-26  |  06:50
Mówi:prof. Zbigniew Lew-Starowicz
Funkcja:psychiatra
Firma:konsultant krajowy w dziedzinie seksuologii
  • MP4
  • Profesor Zbigniew Lew-Starowicz uważa, że nagłaśniane przez media afery seksualne zamiast oburzać, rozbudzają wyobraźnię, szczególnie kobiet. W konsekwencji wzrastają ich wymagania w łóżku. Mężczyźni z kolei zaczynają się bać o to, czy będą potrafili sprostać oczekiwaniom partnerki.

    Zdaniem prof. Zbigniewa Lwa-Starowicza afery seksualne zdarzały się zawsze, nie były tylko tak nagłaśniane, jak się to dzieje w ostatnim czasie.

    Teraz taka afera natychmiast trafia do różnych dzienników. Tymczasem w przeszłości też były afery. Pamiętam, w czasach odległej komuny były tzw. różowe baleciki. Dziewczynki tańczyły przed przedstawicielami władzy w skąpych strojach. Wtedy to była wielka afera, ale nie nagłaśniano tego tak, jak teraz – mówi seksuolog.

    Opisywanie i komentowanie afer seksualnych nie oburza jednak, a rozbudza wyobraźnię. Coraz więcej kobiet zaczyna mieć większe wymagania w sferze seksualnej, a to z kolei wywołuje zagubienie mężczyzn.

    Kobiety zyskują, ale mężczyźni zaczynają się lękać – powiedział prof. Zbigniew Lew-Starowicz podczas gali "Osobowości i Sukcesy Roku 2015".

    W ostatnim czasie wybuchły dwa skandale na tle seksualnym. W połowie lutego tygodnik „Wprost” pisał o szefie dużej redakcji, który dopuścił się mobbingu i molestowania seksualnego. Konsekwencją tego artykułu było odejście z pracy Kamila Durczoka, szefa redakcji „Faktów” stacji TVN. Dziennikarz zapowiedział jednak walkę w sądzie o dobre imię. Z kolei w marcu portal TagTheSponsor ujawnił prowokację, którą przeprowadził w związku z prostytucją modelek z Instagrama. Blogerzy podszyli się pod arabskich szejków i proponowali dziewczynom wyjazd na jacht oraz świadczenie usług, m.in. koprofilię.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Media

    Klaudia Carlos: Propozycja Kingi Dobrzyńskiej dotycząca „Pytania na śniadanie” sprawiła mi wielką radość i przyjemność. To dla mnie duży awans zawodowy

    Gospodyni „Pytania na Śniadania” nie ukrywa, że angaż do tego formatu to dla niej duży zaszczyt i szansa na zawodowy rozwój. Jest więc ogromnie wdzięczna szefowej Kindze Dobrzyńskiej, że to właśnie ją wzięła pod uwagę i powierzyła to zadanie. Klaudia Carlos ma wieloletnie doświadczenie zawodowe i nie bierze sobie do serca krytyki widzów, którzy byli przyzwyczajeni do poprzedniej ekipy porannego programu. Nie chce także komentować zarzutów, które pojawiają się w sieci pod adresem nowych prowadzących

    Handel

    Handel odczuwa kryzys demograficzny. Pracownicy zagraniczni i automatyzacja sposobem na niedobór kadr

    30 proc. firm handlowych uważa niedostępność pracowników za ważną lub bardzo ważną barierę w rozwoju – wynika z Miesięcznego Indeksu Koniunktury PIE z lipca br. Ponad dwukrotnie więcej uznało, że są nią wysokie koszty pracownicze. Brak kadr, który odczuwalny jest w wielu różnych branżach, często nawet mocniej niż w handlu, oznacza konieczność sięgania po pracowników z zagranicy oraz inwestowania w automatyzację.

    Teatr

    Aleksandra Popławska: Nadopiekuńczość i trzymanie dziecka pod parasolem ochronnym to przemoc psychiczna. Taka toksyczna relacja jak w spektaklu „Czułe słówka” to dobry temat dla psychologa

    Najnowsza sztuka warszawskiego Och-Teatru przedstawia losy matki – przedwcześnie owdowiałej, ekscentrycznej Aurory i jej córki Emmy, która jak najszybciej chce wyjść za mąż, by uwolnić się od wpływu rodzicielki. Aleksandra Popławska, wcielająca się w rolę tej pierwszej, zaznacza, że kobiety łączy bliska, ale trudna, wręcz toksyczna więź. Jej zdaniem podobne relacje można zaobserwować również w polskich domach. Dlatego też, ta opowieść z przesłaniem powinna skłonić odbiorców do przemyśleń, bo być może jakieś sytuacje w ich rodzinach wymagają szybkiego uzdrowienia. Spektakl „Czułe słówka” powstał na podstawie jednego z najgłośniejszych amerykańskich filmów sezonu 1983/1984, jednak teatralna wersja została nieco zmodyfikowana.