Mówi: | Jakub Mielniczuk |
Firma: | Studio Kulinarne CookUp |
Programy kulinarne napędziły klientów szkołom gotowania
"Kuchenne rewolucje", "Ugotowani", "Top chef" czy "Master chef", czyli liczne programy kulinarne emitowane w polskich stacjach telewizyjnych sprawiły, że gotowanie stało się czymś więcej niż zwykłym domowym zajęciem. Coraz częściej jest to pasja, którą chce się rozwijać. To powoduje, że rośnie zapotrzebowanie na szkoły gotowania, które oferują kursy pozwalające rozwijać umiejętności kulinarne.
– Staramy się, żeby każdy wyszedł z umiejętnością i z przepisami kompleksowo dotyczącymi tego tematu, na który do nas przyszedł. Przebiega to na ogół tak, że jeżeli to nie są warsztaty bardziej techniczne, czyli na przykład filetowanie ryb, każdy pracuje na swoim stanowisku, każdy ma swoją rybę. W przypadku kuchni włoskiej, francuskiej, takich kuchni, które przebiegają według przepisów najczęściej gotuje się po 3-4 dania – opowiada agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Jakub Mielniczuk z CookUp.
Moda na gotowanie od dawna lansowana jest w mediach. Dzięki programom i radom znanych kucharzy, Polacy edukują się kulinarnie. Jednak warsztaty mają tę przewagę, że wiedza przekazywany jest indywidualnie każdemu z uczestników. Mogą oni zadawać pytania, na które natychmiast uzyskują odpowiedzi. Im mniejsza grupa, tym lepszy kontakt z prowadzącym.
Kursy przeważnie trwają jeden dzień, a ich celem jest przybliżenie uczestnikom wybranego zagadnienia.
– Warsztaty trwają średnio około trzech, czterech godzin. To jest taki czas, który jest w stanie wytrzymać uczestnik, który nie jest zawodowym kucharzem. Dla niego osiem godzin gotowania non stop, to by było za dużo – mówi Mielniczuk
Cena warsztatów waha się od 250 do 350 złotych za kurs praktycznej wiedzy z konkretnej dziedziny kulinarnej.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny
Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Moda
Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.