Newsy

Przygotowania do świąt stresują co czwartego Polaka

2013-12-19  |  06:20
Mówi:Elżbieta Plichta
Funkcja:dyrektor ds. PR i komunikacji
Firma:Douglas
  • MP4
  • Aż 25 procent Polaków stresuje się przygotowaniami do świąt i zakupem prezentów. Wybierają więc najprostsze rozwiązania. Jak pokazują badania, Polacy przy wyborze świątecznych prezentów nie wykazują się zbyt dużą wyobraźnią i kreatywnością. Co więcej, niemal każdego roku stawiają na takie same upominki.

     – 84 proc. Polaków kupi prezenty dla siebie, dla najbliższych, dla rodziny. 44 proc. z nas wybierze perfumy, a 37 proc. innego rodzaju kosmetyki – mówi agencji informacyjnej Newseria Elżbieta Plichta z perfumerii Douglas.

    Najczęściej wynika to z tego, że zakupy i przedświąteczne przygotowania zostawiamy na ostatnią chwilę. Prezenty kupowane są więc w pośpiechu i bez zastanowienia.

     – Aż 25 proc. Polaków powiedziało nam, że dla nich święta to przede wszystkim stres i nerwy. To bardzo ciekawe, dlatego że cała branża handlowa robi wszystko, żeby ten czas umilić, żeby był jak najbardziej przyjemny i bezstresowy – mówi Elżbieta Plichta.

    Dlatego w tym czasie ważne jest, by sklepy oprócz szerokiego asortymentu gwarantowały klientowi także komfort, by nie musiał robić zakupów w pośpiechu, tylko mógł liczyć na zrozumienie i fachową pomoc. Dobrze też przygotować sobie wcześniej listę rzeczy, które będą nam potrzebne.

     – Myślę, że dobrze wybrać się do takiego sklepu, który proponuje bezpłatne doradztwo, fachową radę konsultantów, sprzedawców. Który również, jak na przykład Douglas, oferuje bezpłatny makijaż na jakieś świąteczne wyjście, czy nawet masaż dłoni dla najbardziej zestresowanych – radzi Elżbieta Plichta.

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Moda

    Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

    Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

    Konsument

    Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

    Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

    Żywienie

    Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

    Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.