Mówi: | Elżbieta Plichta |
Funkcja: | dyrektor ds. PR i komunikacji |
Firma: | Douglas |
Przygotowania do świąt stresują co czwartego Polaka
Aż 25 procent Polaków stresuje się przygotowaniami do świąt i zakupem prezentów. Wybierają więc najprostsze rozwiązania. Jak pokazują badania, Polacy przy wyborze świątecznych prezentów nie wykazują się zbyt dużą wyobraźnią i kreatywnością. Co więcej, niemal każdego roku stawiają na takie same upominki.
– 84 proc. Polaków kupi prezenty dla siebie, dla najbliższych, dla rodziny. 44 proc. z nas wybierze perfumy, a 37 proc. innego rodzaju kosmetyki – mówi agencji informacyjnej Newseria Elżbieta Plichta z perfumerii Douglas.
Najczęściej wynika to z tego, że zakupy i przedświąteczne przygotowania zostawiamy na ostatnią chwilę. Prezenty kupowane są więc w pośpiechu i bez zastanowienia.
– Aż 25 proc. Polaków powiedziało nam, że dla nich święta to przede wszystkim stres i nerwy. To bardzo ciekawe, dlatego że cała branża handlowa robi wszystko, żeby ten czas umilić, żeby był jak najbardziej przyjemny i bezstresowy – mówi Elżbieta Plichta.
Dlatego w tym czasie ważne jest, by sklepy oprócz szerokiego asortymentu gwarantowały klientowi także komfort, by nie musiał robić zakupów w pośpiechu, tylko mógł liczyć na zrozumienie i fachową pomoc. Dobrze też przygotować sobie wcześniej listę rzeczy, które będą nam potrzebne.
– Myślę, że dobrze wybrać się do takiego sklepu, który proponuje bezpłatne doradztwo, fachową radę konsultantów, sprzedawców. Który również, jak na przykład Douglas, oferuje bezpłatny makijaż na jakieś świąteczne wyjście, czy nawet masaż dłoni dla najbardziej zestresowanych – radzi Elżbieta Plichta.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Adam Kszczot: Bardzo żałuję, że nie da się drugi raz wystartować w „Tańcu z gwiazdami”. W tym roku planuję za to z żoną pójść na kurs tańca
Biegacz zapewnia, że doskonale czuje się na parkiecie i choć musi jeszcze popracować nad techniką, to taniec sprawia mu mnóstwo przyjemności, poprawia nastrój i dodaje pozytywnej energii. Wiosną ubiegłego roku Adama Kszczota można było oglądać w „Tańcu z gwiazdami”. Partnerowała mu Katarzyna Vu Manh. Niestety jego przygoda z formatem trwała bardzo krótko.
Transport
Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.
Handel
Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.