Mówi: | Anna Robak-Mielczarska |
Funkcja: | psycholog, coach zdrowia |
Firma: | Instytut HAPPYMORE |
W walce z otyłością pomóc może psychodietetyk
Nawyki żywieniowe są głęboko zakorzenione w społeczeństwie i są skutkiem ubocznym poprawy poziomu życia. Nieograniczony dostęp do taniej żywności i brak wiedzy na temat zdrowego odżywiania sprawiają, że otyłość, również w Polsce, stała się problemem społecznym.
– Konsultacje psychodietetyczne potrzebne są osobom, które mają trudności z utrzymaniem motywacji do właściwego odżywiania się i właściwego stylu życia; osobom u których problem z utrzymaniem diety i prawidłowej masy ciała wynika bezpośrednio z problemów psychologicznych, emocjonalnych, czasem psychospołecznych – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Anna Robak-Mielczarska, psycholog, coach zdrowia z Instytutu HAPPYMORE.
Terapia psychodietetyczna często wymaga zaangażowania kilku specjalistów. By podnieść jej efektywność, warto skorzystać z pomocy zarówno psychologa, jak i dietetyka.
– Często po spotkaniu z dietetykiem okazuje się, że klientowi potrzebna jest również konsultacja z innym specjalistą. Czasem klient dostrzega, że w pierwszej kolejności potrzebuje pomocy psychologa, a kontakt z dietetykiem stanowi dopełnienie terapii. Konsultacja przebiega bardzo różnie. Ponieważ stosujemy podejście holistyczne, nie skupiamy się na żywieniu, ale na kliencie, na jego potrzebach, mocnych stronach. Pomagamy dostrzec przeszkody, które blokują jego rozwój – dodaje Anna Robak-Mielczarska.
Dieta układana przez dietetyka jest dopasowana do indywidualnych potrzeb klienta. Przy wyborze jadłospisu bierze się pod uwagę jego wiek, stan zdrowia oraz preferencje. Czasami, by schudnąć i utrzymać wagę, nie wystarcza wyłącznie dobrze dopasowana dieta. W takiej sytuacji potrzebne jest również wsparcie psychologiczne. Konsultacja z lekarzem pozwoli ustalić, co stanowi przeszkodę w skutecznym leczeniu i pomoże optymalnie dopasować kurację do możliwości pacjenta.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Adam Kszczot: Bardzo żałuję, że nie da się drugi raz wystartować w „Tańcu z gwiazdami”. W tym roku planuję za to z żoną pójść na kurs tańca
Biegacz zapewnia, że doskonale czuje się na parkiecie i choć musi jeszcze popracować nad techniką, to taniec sprawia mu mnóstwo przyjemności, poprawia nastrój i dodaje pozytywnej energii. Wiosną ubiegłego roku Adama Kszczota można było oglądać w „Tańcu z gwiazdami”. Partnerowała mu Katarzyna Vu Manh. Niestety jego przygoda z formatem trwała bardzo krótko.
Transport
Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.
Handel
Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.