Newsy

Zbigniew Lew-Starowicz: Pornografia to jeden z największych problemów w życiu erotycznym Polaków

2014-01-17  |  06:30
Mówi:prof. Zbigniew Lew-Starowicz
Funkcja:ekspert z zakresu seksuologii i konsultant krajowy w tej dziedzinie
  • MP4
  • Mężczyźni często od kobiet wolą pornografię – uważa Zbigniew Lew-Starowicz. Zdaniem seksuologa o atrakcyjności filmów i czasopism pornograficznych wśród mężczyzn, decyduje przede wszystkim dosłowność, z jaką pokazują relacje erotyczne.

    Seksuolodzy są zdania, że pornografia jest naturalnym elementem seksualnego rozwoju człowieka. Może stanowić także urozmaicenie życia erotycznego w związkach. Specjaliści ostrzegają jednak, że bardzo łatwo jest popaść w uzależnienie.

    Kobietom współczuję, jeżeli atrakcyjna, zmysłowa kobieta jest z mężczyzną, który woli pornografię niż ją. To jest godne ubolewania. A to się coraz częściej zdarza – mówi Zbigniew Lew-Starowicz agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

    Zdaniem seksuologa mężczyźni sięgają po pornografię ze względu na dosłowność, z jaką przedstawia ona seks.

    Tam jest bardzo dużo seksu w zbliżeniu. To jest cała tajemnica, dużo nowości, odmienności, zróżnicowania, które czyni pornografię atrakcyjną –  zaznacza Zbigniew Lew-Starowicz.

    Nadmierne korzystanie z pornografii może się także przyczynić do spadku libido u mężczyzn. Zaczynają oni bowiem szukać coraz silniejszych bodźców erotycznych, których realna partnerka nie jest w stanie zapewnić. To z kolei przyczynia się do spadku samooceny u kobiet.

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Media

    Transport

    Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

    W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

    Handel

    Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

    Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.