Newsy

Zbigniew Lew-Starowicz: Pornografia to jeden z największych problemów w życiu erotycznym Polaków

2014-01-17  |  06:30
Mówi:prof. Zbigniew Lew-Starowicz
Funkcja:ekspert z zakresu seksuologii i konsultant krajowy w tej dziedzinie
  • MP4
  • Mężczyźni często od kobiet wolą pornografię – uważa Zbigniew Lew-Starowicz. Zdaniem seksuologa o atrakcyjności filmów i czasopism pornograficznych wśród mężczyzn, decyduje przede wszystkim dosłowność, z jaką pokazują relacje erotyczne.

    Seksuolodzy są zdania, że pornografia jest naturalnym elementem seksualnego rozwoju człowieka. Może stanowić także urozmaicenie życia erotycznego w związkach. Specjaliści ostrzegają jednak, że bardzo łatwo jest popaść w uzależnienie.

    Kobietom współczuję, jeżeli atrakcyjna, zmysłowa kobieta jest z mężczyzną, który woli pornografię niż ją. To jest godne ubolewania. A to się coraz częściej zdarza – mówi Zbigniew Lew-Starowicz agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

    Zdaniem seksuologa mężczyźni sięgają po pornografię ze względu na dosłowność, z jaką przedstawia ona seks.

    Tam jest bardzo dużo seksu w zbliżeniu. To jest cała tajemnica, dużo nowości, odmienności, zróżnicowania, które czyni pornografię atrakcyjną –  zaznacza Zbigniew Lew-Starowicz.

    Nadmierne korzystanie z pornografii może się także przyczynić do spadku libido u mężczyzn. Zaczynają oni bowiem szukać coraz silniejszych bodźców erotycznych, których realna partnerka nie jest w stanie zapewnić. To z kolei przyczynia się do spadku samooceny u kobiet.

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

    Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

    Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

    Dom i ogród

    Handel

    Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

    W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.

    Moda

    Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

    Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z  osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.