Mówi: | Joanna Dolińska |
Funkcja: | senior brand manager |
Firma: | kanały Fox i Fox Life |
Rewolucja w emisji zagranicznych programów. Wymusiła ją zmiana przyzwyczajeń polskich telewidzów
Polska premiera piątej serii „The Walking Dead”, jednego z najpopularniejszych seriali na świecie, odbyła się na kanale Fox zaledwie kilkanaście godzin po premierze amerykańskiej. Choć to w dalszym ciągu mało popularna praktyka w Polsce, z badań stacji wynika, że w dobie internetu polscy widzowie nie chcą już czekać na możliwość obejrzenia ulubionego programu dłużej niż fani zza oceanu.
„The Walking Dead” to flagowa produkcja amerykańskiej stacji AMC. Serial opowiada o grupie bohaterów mierzących się z zombie apokalipsą. Premierowy odcinek piątej serii „The Walking Dead” obejrzało w amerykańskiej telewizji AMC 17,3 milionów widzów. O 7 procent został w ten sposób pobity rekord, jaki padł podczas premiery czwartej serii. Polscy widzowie mieli możliwość obejrzeć nowy odcinek już kilkanaście godzin po amerykańskiej premierze na kanale Fox.
– Emitowanie w Polsce seriali bezpośrednio po premierach amerykańskich jest obecne w strategii programowej kanału Fox od lat. Wiele naszych tytułów: „The Walking Dead”, „American Horror Story: Freak Show”, „Demony da Vinci”, „The Bridge: Na granicy” pokazujemy naszym widzom kilkanaście godzin po premierze w USA. Widzimy, że taka strategia programowa bardzo się sprawdza i widzowie oczekują od nas, abyśmy pokazywali im świeże premiery natychmiast po ich światowych premierach – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Joanna Dolińska, senior brand manager kanałów Fox i Fox Life.
Przypadek „The Walking Dead” pokazuje, że polscy widzowie są spragnieni seriali na światowym poziomie, z dużą dawką akcji oraz niejednoznacznymi bohaterami. Serial, będący ekranizacją komiksu Roberta Kirkmana, jest obecnie emitowany w ponad stu krajach na całym świecie. Do tej pory mało znana komiksowa seria zyskała status kultowej, a jej uniwersum stale się rozszerza. Powstają kolejne produkty licencyjne na bazie komiksu: książki, gry komputerowe oraz audiobooki. Odważne obyczajowo seriale z pogranicza science-fiction, thrillera i kina sensacyjnego cieszą się coraz większą popularnością wśród dorosłych widzów.
– Obserwujemy w chwili obecnej, że widzowie nie chcą już miałkich seriali. Poszukują bardzo konkretnych produkcji z dużą dawką adrenaliny, akcji, emocji, jak wspomniane „The Walking Dead”. Innym tytułem, który na pewno dostarczy dużej dawki adrenaliny, będzie „American Horror Story: Freak Show”, historia o gabinecie osobliwości i klaunie mordercy, który grasuje po z pozoru sennym miasteczku, czy „Wirus”, czyli najnowsza produkcja serialowa i propozycja Guillermo del Toro, twórcy m.in. „Labiryntu Fauna”. Widzimy więc, że ten gatunek seriali z pogranicza horroru, thrillera, serialu akcji i serialu sensacyjnego cieszy się gigantycznym powodzeniem także w Polsce – mówi Joanna Dolińska.
Nowe odcinki serialu „The Walking Dead” można oglądać na kanale Fox w każdy poniedziałek o 22.00.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Kajra: Sławomir zaskakuje mnie i totalnie zachwyca każdym utworem. Jego teksty i muzyka są zupełnie na innym poziomie
Piosenkarka zaznacza, że Sławomir od jakiegoś czasu na 19 marca przygotowuje muzyczny prezent dla fanów. Tym razem będzie to singiel „Helena”. To już także ostatnia prosta przed premierą płyty „Cudowronek”, która ukaże się już niebawem. Jak podkreśla Kajra, znajdzie się na niej 16 utworów w starym, dobrym stylu jej męża, gwiazdy rock polo.
Firma
Radość z pracy i docenianie przez pracodawcę coraz ważniejsze. To przekłada się też na zaangażowanie pracowników

Kandydaci do pracy i pracownicy coraz wyraźniej podkreślają znaczenie doceniania oraz poczucia szczęścia w pracy – wynika z raportu „Siła doceniania”. Przyznają, że motywuje ich to do pracy i zwiększa zaangażowanie. A z tym ostatnim w Polsce nie jest najlepiej. Badanie Gallupa z 2024 roku pokazuje, że poziom zaangażowania polskich pracowników należy do najniższych w Europie i wynosi zaledwie 10 proc. Pluxee zachęca pracodawców do ustanowienia nowego święta w kalendarzu HR – Dnia Przyjemności w Pracy – jako nieoczywistego elementu polityki HR-owej i inwestycji w ludzi, który przynosi efekty.
Żywienie
Sylwia Bomba: W liceum nikt nie miał odwagi prosto w oczy nazwać mnie grubasem. Ale jak szłam korytarzem, to czułam śmiechy za moimi plecami

Celebrytka nie ukrywa, że dodatkowe kilogramy przysporzyły jej w życiu wielu problemów. Zaczęło się już w liceum, kiedy czuła się gorsza i brzydsza od swoich szczuplejszych koleżanek adorowanych przez rówieśników. Później, gdy stała się rozpoznawalna dzięki programowi „Gogglebox. Przed telewizorem”, swoje trzy grosze dołożyli jeszcze hejterzy i niełatwo było się jej uporać z obraźliwymi komentarzami.