Newsy

Rewolucja w emisji zagranicznych programów. Wymusiła ją zmiana przyzwyczajeń polskich telewidzów

2014-10-16  |  05:55
Mówi:Joanna Dolińska
Funkcja:senior brand manager
Firma:kanały Fox i Fox Life
  • MP4
  • Polska premiera piątej serii The Walking Dead, jednego z najpopularniejszych seriali na świecie, odbyła się na kanale Fox zaledwie kilkanaście godzin po premierze amerykańskiej. Choć to w dalszym ciągu mało popularna praktyka w Polsce, z badań stacji wynika, że w dobie internetu polscy widzowie nie chcą już czekać na możliwość obejrzenia ulubionego programu dłużej niż fani zza oceanu.

    „The Walking Dead” to flagowa produkcja amerykańskiej stacji AMC. Serial opowiada o grupie bohaterów mierzących się z zombie apokalipsą. Premierowy odcinek piątej serii „The Walking Dead” obejrzało w amerykańskiej telewizji AMC 17,3 milionów widzów. O 7 procent został w ten sposób pobity rekord, jaki padł podczas premiery czwartej serii. Polscy widzowie mieli możliwość obejrzeć nowy odcinek już kilkanaście godzin po amerykańskiej premierze na kanale Fox.

    – Emitowanie w Polsce seriali bezpośrednio po premierach amerykańskich jest obecne w strategii programowej kanału Fox od lat. Wiele naszych tytułów: „The Walking Dead”, „American Horror Story: Freak Show”, „Demony da Vinci”, „The Bridge: Na granicy” pokazujemy naszym widzom kilkanaście godzin po premierze w USA. Widzimy, że taka strategia programowa bardzo się sprawdza i widzowie oczekują od nas, abyśmy pokazywali im świeże premiery natychmiast po ich światowych premierach mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Joanna Dolińska, senior brand manager kanałów Fox i Fox Life.

    Przypadek „The Walking Dead” pokazuje, że polscy widzowie są spragnieni seriali na światowym poziomie, z dużą dawką akcji oraz niejednoznacznymi bohaterami. Serial, będący ekranizacją komiksu Roberta Kirkmana, jest obecnie emitowany w ponad stu krajach na całym świecie. Do tej pory mało znana komiksowa seria zyskała status kultowej, a jej uniwersum stale się rozszerza. Powstają kolejne produkty licencyjne na bazie komiksu: książki, gry komputerowe oraz audiobooki. Odważne obyczajowo seriale z pogranicza science-fiction, thrillera i kina sensacyjnego cieszą się coraz większą popularnością wśród dorosłych widzów.

    – Obserwujemy w chwili obecnej, że widzowie nie chcą już miałkich seriali. Poszukują bardzo konkretnych produkcji z dużą dawką adrenaliny, akcji, emocji, jak wspomniane „The Walking Dead”. Innym tytułem, który na pewno dostarczy dużej dawki adrenaliny, będzie „American Horror Story: Freak Show”, historia o gabinecie osobliwości i klaunie mordercy, który grasuje po z pozoru sennym miasteczku, czy „Wirus”, czyli najnowsza produkcja serialowa i propozycja Guillermo del Toro, twórcy m.in. „Labiryntu Fauna”. Widzimy więc, że ten gatunek seriali z pogranicza horroru, thrillera, serialu akcji i serialu sensacyjnego cieszy się gigantycznym powodzeniem także w Polsce – mówi Joanna Dolińska.

    Nowe odcinki serialu „The Walking Dead” można oglądać na kanale Fox w każdy poniedziałek o 22.00.

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Partner Serwisu Zdrowie

    Viatris

    Media

    Styl życia

    Maria Sadowska: Niektórym się nie chce i zamiast malowania pisanek używają gotowych barwników albo naklejek. Dla mnie to jedna z najważniejszych tradycji świątecznych

    Reżyserka podkreśla, że w kultywowaniu tradycji przygotowywania pisanek nigdy nie wybiera drogi na skróty. Nie dla niej więc gotowanie jajek w łupinach cebuli czy ozdabianie naklejkami. Maria Sadowska preferuje ręcznie malowane pisanki i tuż przed Wielkanocą angażuje do tego swoich bliskich. Jej zdaniem to doskonała okazja do pogłębienia relacji rodzinnych, a także do uruchomienia czasem uśpionych pokładów wyobraźni i kreatywności.

    Handel

    Polacy jedzą coraz mniej jaj. Częściej sięgają po te z chowu alternatywnego, za które są skłonni zapłacić więcej

    Od 10 lat sukcesywnie rośnie udział alternatywnych systemów chowu kur niosek. Pochodzi z nich już co trzecie opakowanie jaj, choć nadal w klatkach żyje ponad 37 mln kur. Stopniowe zmiany w hodowli to skutek większej świadomości konsumentów, za którymi podąża branża HoReCa. Są oni gotowi nawet zapłacić więcej za jajka, które pochodzą z chowu nieklatkowego.