Mówi: | Joanna Dolińska |
Funkcja: | senior brand manager |
Firma: | kanały Fox i Fox Life |
Rewolucja w emisji zagranicznych programów. Wymusiła ją zmiana przyzwyczajeń polskich telewidzów
Polska premiera piątej serii „The Walking Dead”, jednego z najpopularniejszych seriali na świecie, odbyła się na kanale Fox zaledwie kilkanaście godzin po premierze amerykańskiej. Choć to w dalszym ciągu mało popularna praktyka w Polsce, z badań stacji wynika, że w dobie internetu polscy widzowie nie chcą już czekać na możliwość obejrzenia ulubionego programu dłużej niż fani zza oceanu.
„The Walking Dead” to flagowa produkcja amerykańskiej stacji AMC. Serial opowiada o grupie bohaterów mierzących się z zombie apokalipsą. Premierowy odcinek piątej serii „The Walking Dead” obejrzało w amerykańskiej telewizji AMC 17,3 milionów widzów. O 7 procent został w ten sposób pobity rekord, jaki padł podczas premiery czwartej serii. Polscy widzowie mieli możliwość obejrzeć nowy odcinek już kilkanaście godzin po amerykańskiej premierze na kanale Fox.
– Emitowanie w Polsce seriali bezpośrednio po premierach amerykańskich jest obecne w strategii programowej kanału Fox od lat. Wiele naszych tytułów: „The Walking Dead”, „American Horror Story: Freak Show”, „Demony da Vinci”, „The Bridge: Na granicy” pokazujemy naszym widzom kilkanaście godzin po premierze w USA. Widzimy, że taka strategia programowa bardzo się sprawdza i widzowie oczekują od nas, abyśmy pokazywali im świeże premiery natychmiast po ich światowych premierach – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Joanna Dolińska, senior brand manager kanałów Fox i Fox Life.
Przypadek „The Walking Dead” pokazuje, że polscy widzowie są spragnieni seriali na światowym poziomie, z dużą dawką akcji oraz niejednoznacznymi bohaterami. Serial, będący ekranizacją komiksu Roberta Kirkmana, jest obecnie emitowany w ponad stu krajach na całym świecie. Do tej pory mało znana komiksowa seria zyskała status kultowej, a jej uniwersum stale się rozszerza. Powstają kolejne produkty licencyjne na bazie komiksu: książki, gry komputerowe oraz audiobooki. Odważne obyczajowo seriale z pogranicza science-fiction, thrillera i kina sensacyjnego cieszą się coraz większą popularnością wśród dorosłych widzów.
– Obserwujemy w chwili obecnej, że widzowie nie chcą już miałkich seriali. Poszukują bardzo konkretnych produkcji z dużą dawką adrenaliny, akcji, emocji, jak wspomniane „The Walking Dead”. Innym tytułem, który na pewno dostarczy dużej dawki adrenaliny, będzie „American Horror Story: Freak Show”, historia o gabinecie osobliwości i klaunie mordercy, który grasuje po z pozoru sennym miasteczku, czy „Wirus”, czyli najnowsza produkcja serialowa i propozycja Guillermo del Toro, twórcy m.in. „Labiryntu Fauna”. Widzimy więc, że ten gatunek seriali z pogranicza horroru, thrillera, serialu akcji i serialu sensacyjnego cieszy się gigantycznym powodzeniem także w Polsce – mówi Joanna Dolińska.
Nowe odcinki serialu „The Walking Dead” można oglądać na kanale Fox w każdy poniedziałek o 22.00.
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.