Mówi: | Joanna Dolińska |
Funkcja: | senior brand manager |
Firma: | kanały Fox i Fox Life |
Rewolucja w emisji zagranicznych programów. Wymusiła ją zmiana przyzwyczajeń polskich telewidzów
Polska premiera piątej serii „The Walking Dead”, jednego z najpopularniejszych seriali na świecie, odbyła się na kanale Fox zaledwie kilkanaście godzin po premierze amerykańskiej. Choć to w dalszym ciągu mało popularna praktyka w Polsce, z badań stacji wynika, że w dobie internetu polscy widzowie nie chcą już czekać na możliwość obejrzenia ulubionego programu dłużej niż fani zza oceanu.
„The Walking Dead” to flagowa produkcja amerykańskiej stacji AMC. Serial opowiada o grupie bohaterów mierzących się z zombie apokalipsą. Premierowy odcinek piątej serii „The Walking Dead” obejrzało w amerykańskiej telewizji AMC 17,3 milionów widzów. O 7 procent został w ten sposób pobity rekord, jaki padł podczas premiery czwartej serii. Polscy widzowie mieli możliwość obejrzeć nowy odcinek już kilkanaście godzin po amerykańskiej premierze na kanale Fox.
– Emitowanie w Polsce seriali bezpośrednio po premierach amerykańskich jest obecne w strategii programowej kanału Fox od lat. Wiele naszych tytułów: „The Walking Dead”, „American Horror Story: Freak Show”, „Demony da Vinci”, „The Bridge: Na granicy” pokazujemy naszym widzom kilkanaście godzin po premierze w USA. Widzimy, że taka strategia programowa bardzo się sprawdza i widzowie oczekują od nas, abyśmy pokazywali im świeże premiery natychmiast po ich światowych premierach – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Joanna Dolińska, senior brand manager kanałów Fox i Fox Life.
Przypadek „The Walking Dead” pokazuje, że polscy widzowie są spragnieni seriali na światowym poziomie, z dużą dawką akcji oraz niejednoznacznymi bohaterami. Serial, będący ekranizacją komiksu Roberta Kirkmana, jest obecnie emitowany w ponad stu krajach na całym świecie. Do tej pory mało znana komiksowa seria zyskała status kultowej, a jej uniwersum stale się rozszerza. Powstają kolejne produkty licencyjne na bazie komiksu: książki, gry komputerowe oraz audiobooki. Odważne obyczajowo seriale z pogranicza science-fiction, thrillera i kina sensacyjnego cieszą się coraz większą popularnością wśród dorosłych widzów.
– Obserwujemy w chwili obecnej, że widzowie nie chcą już miałkich seriali. Poszukują bardzo konkretnych produkcji z dużą dawką adrenaliny, akcji, emocji, jak wspomniane „The Walking Dead”. Innym tytułem, który na pewno dostarczy dużej dawki adrenaliny, będzie „American Horror Story: Freak Show”, historia o gabinecie osobliwości i klaunie mordercy, który grasuje po z pozoru sennym miasteczku, czy „Wirus”, czyli najnowsza produkcja serialowa i propozycja Guillermo del Toro, twórcy m.in. „Labiryntu Fauna”. Widzimy więc, że ten gatunek seriali z pogranicza horroru, thrillera, serialu akcji i serialu sensacyjnego cieszy się gigantycznym powodzeniem także w Polsce – mówi Joanna Dolińska.
Nowe odcinki serialu „The Walking Dead” można oglądać na kanale Fox w każdy poniedziałek o 22.00.
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Lil Masti: Dużo się dzieje w moim życiu. Napędza mnie miłość do córki i jako matka kwitnę
Aniela Bogusz znana w sieci jako Lil Masti podkreśla, że po narodzinach córki w jej życiu dużo się zmieniło. Teraz spełnia się nie tylko w świecie cyfrowym, ale również na płaszczyźnie prywatnej. Jest dumna z tego, że udało jej się stworzyć szczęśliwą i pełną rodzinę. Wkrótce jej córeczka Aria będzie świętować drugie urodziny i z tej okazji rodzice szykują dla niej w ogrodzie przyjęcie z wieloma atrakcjami.
Konsument
Wielu konsumentów rezygnuje z fast fashion. Pozytywne zmiany w branży zależeć będą głównie od podejścia marek

Przeciętny Europejczyk i Europejka każdego roku kupują prawie 26 kg tekstyliów, z czego pozbywają się ok. 11 kg – wynika z danych Parlamentu Europejskiego. Świadomość ekologiczna konsumentów wzrasta, co stopniowo przekłada się na ich decyzje zakupowe. Zdaniem przedstawicieli Fashion Revolution Polska odpowiedzialności za pozytywne zmiany w branży modowej nie można przerzucać wyłącznie na klientów. Wiele zależy bowiem od podejścia marek, ale też regulatorów.
Podróże
Anna Dec: Klimat się zmienia i w tym roku wybitnie to widać. Musimy być przygotowani na różne warunki pogodowe na wakacjach

Pogodynka przyznaje, że tegoroczne lato jest wyjątkowo kapryśne. Prognozy wskazują, że w najbliższych tygodniach upały będą się przeplatać z chłodem, burzami i obfitymi opadami deszczu. Taka zmienna pogoda nie powinna nas jednak całkowicie zniechęcać do aktywności na świeżym powietrzu. Zdaniem Anny Dec trzeba korzystać z uroków lata i niezależnie od tego, czy świeci słońce, czy też pada, tak organizować czas wolny, by nie siedzieć w domu.