Newsy

Rośnie popularność imprez baby shower w Polsce

2014-03-28  |  06:10
Baby shower, czyli impreza dla przyszłej mamy jeszcze przed narodzinami dziecka, ma w Polsce coraz więcej zwolenniczek. Kobiety nie chcą już jednak spotykać się w domu, lecz świętować w klubach czy kawiarniach. Uroczystość jest przygotowywana według scenariusza i podchodzi się do niej jak do świętowania wieczoru panieńskiego. Przyszła mama, bawiąc się na baby shower, chce zaznaczyć przejście w kolejny etap życia, jakim jest macierzyństwo.

Baby shower najczęściej organizuje ktoś z rodziny bądź przyjaciółka przyszłej mamy. Podczas uroczystości goście świętują nadchodzące pojawienie się dziecka oraz nową rolę jaką jest dla kobiety bycie matką. Imprezę można zorganizować w domu, jednak Polki coraz częściej wolą bawić się w innych miejscach, np. w kawiarniach, restauracjach  czy wyjeżdżając wspólnie do SPA. Imprezy bywają też huczne, bo panie mają świadomość tego, jak ważne zmiany nastąpią w ich życiu.

Mama już po narodzeniu dziecka, przez ten pierwszy okres, będzie miała trochę mniej czasu, więc jest to ostatni moment na jakąś imprezę, pretekst do wspólnego spotkania z najbliższymi przyjaciółkami – wyjaśnia Marzena Zimnicka-Żepielska, współwłaścicielka klubokawiarni Pompon, w której urządzane są takie imprezy.

Na dwa miesiące przed narodzinami w kawiarniach czy restauracjach rezerwowane są sale na imprezę. Zamawiane są też specjalne dekoracje czy tort z pieluszek. Często przygotowywana jest także księga pamiątkowa, a także lista prezentów.

Zwykle są to śpioszki, piżamki, jak też zabawki np. karuzela nad łóżeczko, grzechotki, gryzaczki. Czasami są to też jakieś większe zamówienia, żeby troszeczkę odciążyć budżet przyszłej mamy np. sterylizatory do butelek, podgrzewacze – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Marzena Zimnicka-Żepielska.

Wśród zabaw na baby shower znajdują się konkursy wiedzy o życiu przyszłej mamy, karaoke z piosenkami dla dzieci, jedzenie dań dla niemowląt z zawiązanymi oczami, a nawet próbowanie batonów rozpuszczonych w pieluszkach jednorazowych. Popularne jest także przygotowanie bransoletki szczęścia z koralików, przyniesionych przez gości.

Proponujemy różne aktywności, np. wspólne malowanie śpioszków dla maluszka albo tworzenie kolorowej karuzeli nad łóżeczko, kalambury, konkursy związane ze zmysłem smaku i węchu przyszłej mamy, wymyślanie wspólnych piosenek dla dziecka, malowanie laurki dla mamy. To tworzenie wspólnie razem z mamą drobiazgów, które ona później może zabrać do domu – dodaje Marzena Zimnicka-Żepielska.

Aby zorganizować imprezę dla 10 osób w kawiarni, trzeba wydać od 500 zł. Z kolei chcąc zorganizować baby shower w SPA, kobiety wybierają miejsca ze specjalnymi zabiegami dla przyszłej mamy. W ofercie znajdują się m.in. specjalne zabiegi na pielęgnacje skóry, masaże, ćwiczenia relaksacyjne, manicure, pedicure. Świętują wtedy przez cały weekend. Koszt zorganizowania takiej imprezy zaczyna się od 700 zł za osobę.

Baby shower jest również popularne wśród gwiazd. Imprezę miała m.in. Viola Kołakowska. Uroczystość zorganizowała w butiku z akcesoriami dla niemowląt. Zwyczaj ten ma korzenie anglosaskie, a do Polski przywędrował ze Stanów Zjednoczonych. W kraju rozpowszechnił się pod koniec lat 90.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.