Newsy

Rośnie popularność imprez baby shower w Polsce

2014-03-28  |  06:10
Baby shower, czyli impreza dla przyszłej mamy jeszcze przed narodzinami dziecka, ma w Polsce coraz więcej zwolenniczek. Kobiety nie chcą już jednak spotykać się w domu, lecz świętować w klubach czy kawiarniach. Uroczystość jest przygotowywana według scenariusza i podchodzi się do niej jak do świętowania wieczoru panieńskiego. Przyszła mama, bawiąc się na baby shower, chce zaznaczyć przejście w kolejny etap życia, jakim jest macierzyństwo.

Baby shower najczęściej organizuje ktoś z rodziny bądź przyjaciółka przyszłej mamy. Podczas uroczystości goście świętują nadchodzące pojawienie się dziecka oraz nową rolę jaką jest dla kobiety bycie matką. Imprezę można zorganizować w domu, jednak Polki coraz częściej wolą bawić się w innych miejscach, np. w kawiarniach, restauracjach  czy wyjeżdżając wspólnie do SPA. Imprezy bywają też huczne, bo panie mają świadomość tego, jak ważne zmiany nastąpią w ich życiu.

Mama już po narodzeniu dziecka, przez ten pierwszy okres, będzie miała trochę mniej czasu, więc jest to ostatni moment na jakąś imprezę, pretekst do wspólnego spotkania z najbliższymi przyjaciółkami – wyjaśnia Marzena Zimnicka-Żepielska, współwłaścicielka klubokawiarni Pompon, w której urządzane są takie imprezy.

Na dwa miesiące przed narodzinami w kawiarniach czy restauracjach rezerwowane są sale na imprezę. Zamawiane są też specjalne dekoracje czy tort z pieluszek. Często przygotowywana jest także księga pamiątkowa, a także lista prezentów.

Zwykle są to śpioszki, piżamki, jak też zabawki np. karuzela nad łóżeczko, grzechotki, gryzaczki. Czasami są to też jakieś większe zamówienia, żeby troszeczkę odciążyć budżet przyszłej mamy np. sterylizatory do butelek, podgrzewacze – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Marzena Zimnicka-Żepielska.

Wśród zabaw na baby shower znajdują się konkursy wiedzy o życiu przyszłej mamy, karaoke z piosenkami dla dzieci, jedzenie dań dla niemowląt z zawiązanymi oczami, a nawet próbowanie batonów rozpuszczonych w pieluszkach jednorazowych. Popularne jest także przygotowanie bransoletki szczęścia z koralików, przyniesionych przez gości.

Proponujemy różne aktywności, np. wspólne malowanie śpioszków dla maluszka albo tworzenie kolorowej karuzeli nad łóżeczko, kalambury, konkursy związane ze zmysłem smaku i węchu przyszłej mamy, wymyślanie wspólnych piosenek dla dziecka, malowanie laurki dla mamy. To tworzenie wspólnie razem z mamą drobiazgów, które ona później może zabrać do domu – dodaje Marzena Zimnicka-Żepielska.

Aby zorganizować imprezę dla 10 osób w kawiarni, trzeba wydać od 500 zł. Z kolei chcąc zorganizować baby shower w SPA, kobiety wybierają miejsca ze specjalnymi zabiegami dla przyszłej mamy. W ofercie znajdują się m.in. specjalne zabiegi na pielęgnacje skóry, masaże, ćwiczenia relaksacyjne, manicure, pedicure. Świętują wtedy przez cały weekend. Koszt zorganizowania takiej imprezy zaczyna się od 700 zł za osobę.

Baby shower jest również popularne wśród gwiazd. Imprezę miała m.in. Viola Kołakowska. Uroczystość zorganizowała w butiku z akcesoriami dla niemowląt. Zwyczaj ten ma korzenie anglosaskie, a do Polski przywędrował ze Stanów Zjednoczonych. W kraju rozpowszechnił się pod koniec lat 90.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.