Newsy

Rośnie popularność imprez baby shower w Polsce

2014-03-28  |  06:10
Baby shower, czyli impreza dla przyszłej mamy jeszcze przed narodzinami dziecka, ma w Polsce coraz więcej zwolenniczek. Kobiety nie chcą już jednak spotykać się w domu, lecz świętować w klubach czy kawiarniach. Uroczystość jest przygotowywana według scenariusza i podchodzi się do niej jak do świętowania wieczoru panieńskiego. Przyszła mama, bawiąc się na baby shower, chce zaznaczyć przejście w kolejny etap życia, jakim jest macierzyństwo.

Baby shower najczęściej organizuje ktoś z rodziny bądź przyjaciółka przyszłej mamy. Podczas uroczystości goście świętują nadchodzące pojawienie się dziecka oraz nową rolę jaką jest dla kobiety bycie matką. Imprezę można zorganizować w domu, jednak Polki coraz częściej wolą bawić się w innych miejscach, np. w kawiarniach, restauracjach  czy wyjeżdżając wspólnie do SPA. Imprezy bywają też huczne, bo panie mają świadomość tego, jak ważne zmiany nastąpią w ich życiu.

Mama już po narodzeniu dziecka, przez ten pierwszy okres, będzie miała trochę mniej czasu, więc jest to ostatni moment na jakąś imprezę, pretekst do wspólnego spotkania z najbliższymi przyjaciółkami – wyjaśnia Marzena Zimnicka-Żepielska, współwłaścicielka klubokawiarni Pompon, w której urządzane są takie imprezy.

Na dwa miesiące przed narodzinami w kawiarniach czy restauracjach rezerwowane są sale na imprezę. Zamawiane są też specjalne dekoracje czy tort z pieluszek. Często przygotowywana jest także księga pamiątkowa, a także lista prezentów.

Zwykle są to śpioszki, piżamki, jak też zabawki np. karuzela nad łóżeczko, grzechotki, gryzaczki. Czasami są to też jakieś większe zamówienia, żeby troszeczkę odciążyć budżet przyszłej mamy np. sterylizatory do butelek, podgrzewacze – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Marzena Zimnicka-Żepielska.

Wśród zabaw na baby shower znajdują się konkursy wiedzy o życiu przyszłej mamy, karaoke z piosenkami dla dzieci, jedzenie dań dla niemowląt z zawiązanymi oczami, a nawet próbowanie batonów rozpuszczonych w pieluszkach jednorazowych. Popularne jest także przygotowanie bransoletki szczęścia z koralików, przyniesionych przez gości.

Proponujemy różne aktywności, np. wspólne malowanie śpioszków dla maluszka albo tworzenie kolorowej karuzeli nad łóżeczko, kalambury, konkursy związane ze zmysłem smaku i węchu przyszłej mamy, wymyślanie wspólnych piosenek dla dziecka, malowanie laurki dla mamy. To tworzenie wspólnie razem z mamą drobiazgów, które ona później może zabrać do domu – dodaje Marzena Zimnicka-Żepielska.

Aby zorganizować imprezę dla 10 osób w kawiarni, trzeba wydać od 500 zł. Z kolei chcąc zorganizować baby shower w SPA, kobiety wybierają miejsca ze specjalnymi zabiegami dla przyszłej mamy. W ofercie znajdują się m.in. specjalne zabiegi na pielęgnacje skóry, masaże, ćwiczenia relaksacyjne, manicure, pedicure. Świętują wtedy przez cały weekend. Koszt zorganizowania takiej imprezy zaczyna się od 700 zł za osobę.

Baby shower jest również popularne wśród gwiazd. Imprezę miała m.in. Viola Kołakowska. Uroczystość zorganizowała w butiku z akcesoriami dla niemowląt. Zwyczaj ten ma korzenie anglosaskie, a do Polski przywędrował ze Stanów Zjednoczonych. W kraju rozpowszechnił się pod koniec lat 90.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.