Mówi: | Marzena Zimnicka-Żepielska |
Firma: | klubokawiarnia Pompon |
Rośnie popularność imprez baby shower w Polsce
Baby shower najczęściej organizuje ktoś z rodziny bądź przyjaciółka przyszłej mamy. Podczas uroczystości goście świętują nadchodzące pojawienie się dziecka oraz nową rolę jaką jest dla kobiety bycie matką. Imprezę można zorganizować w domu, jednak Polki coraz częściej wolą bawić się w innych miejscach, np. w kawiarniach, restauracjach czy wyjeżdżając wspólnie do SPA. Imprezy bywają też huczne, bo panie mają świadomość tego, jak ważne zmiany nastąpią w ich życiu.
– Mama już po narodzeniu dziecka, przez ten pierwszy okres, będzie miała trochę mniej czasu, więc jest to ostatni moment na jakąś imprezę, pretekst do wspólnego spotkania z najbliższymi przyjaciółkami – wyjaśnia Marzena Zimnicka-Żepielska, współwłaścicielka klubokawiarni Pompon, w której urządzane są takie imprezy.
Na dwa miesiące przed narodzinami w kawiarniach czy restauracjach rezerwowane są sale na imprezę. Zamawiane są też specjalne dekoracje czy tort z pieluszek. Często przygotowywana jest także księga pamiątkowa, a także lista prezentów.
– Zwykle są to śpioszki, piżamki, jak też zabawki np. karuzela nad łóżeczko, grzechotki, gryzaczki. Czasami są to też jakieś większe zamówienia, żeby troszeczkę odciążyć budżet przyszłej mamy np. sterylizatory do butelek, podgrzewacze – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Marzena Zimnicka-Żepielska.
Wśród zabaw na baby shower znajdują się konkursy wiedzy o życiu przyszłej mamy, karaoke z piosenkami dla dzieci, jedzenie dań dla niemowląt z zawiązanymi oczami, a nawet próbowanie batonów rozpuszczonych w pieluszkach jednorazowych. Popularne jest także przygotowanie bransoletki szczęścia z koralików, przyniesionych przez gości.
– Proponujemy różne aktywności, np. wspólne malowanie śpioszków dla maluszka albo tworzenie kolorowej karuzeli nad łóżeczko, kalambury, konkursy związane ze zmysłem smaku i węchu przyszłej mamy, wymyślanie wspólnych piosenek dla dziecka, malowanie laurki dla mamy. To tworzenie wspólnie razem z mamą drobiazgów, które ona później może zabrać do domu – dodaje Marzena Zimnicka-Żepielska.
Aby zorganizować imprezę dla 10 osób w kawiarni, trzeba wydać od 500 zł. Z kolei chcąc zorganizować baby shower w SPA, kobiety wybierają miejsca ze specjalnymi zabiegami dla przyszłej mamy. W ofercie znajdują się m.in. specjalne zabiegi na pielęgnacje skóry, masaże, ćwiczenia relaksacyjne, manicure, pedicure. Świętują wtedy przez cały weekend. Koszt zorganizowania takiej imprezy zaczyna się od 700 zł za osobę.
Baby shower jest również popularne wśród gwiazd. Imprezę miała m.in. Viola Kołakowska. Uroczystość zorganizowała w butiku z akcesoriami dla niemowląt. Zwyczaj ten ma korzenie anglosaskie, a do Polski przywędrował ze Stanów Zjednoczonych. W kraju rozpowszechnił się pod koniec lat 90.
Czytaj także
- 2025-05-27: Po debacie prezydenckiej wzrosło zainteresowanie woreczkami nikotynowymi. Niesłusznie mylone są z nielegalnymi w Polsce snusami
- 2025-05-23: Gminne komisje szacują już straty w uprawach spowodowane przez majowe przymrozki. Najbardziej poszkodowani są sadownicy
- 2025-05-28: UE przywraca ograniczenia handlowe z Ukrainą. Trwają negocjacje ws. długoterminowych ram
- 2025-06-06: Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać
- 2025-05-28: Więcej mieszkań może powstawać na gruntach Skarbu Państwa. Trwa zagospodarowywanie 800 ha
- 2025-05-15: Z UE na pomoc Ukrainie trafiło 148 mld euro. Potrzebne jest dalsze wsparcie, także w kontekście wypracowania sprawiedliwego pokoju
- 2025-05-07: Rynek saszetek nikotynowych w Polsce będzie uregulowany. Osoby nieletnie nie będą mogły ich kupić
- 2025-05-07: PE pracuje nad zmianą rozliczania redukcji emisji CO2 dla nowych aut. Producenci mogą uniknąć wysokich kar
- 2025-04-25: Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu
- 2025-04-29: Coraz mniej kredytów bankowych płynie do polskiej gospodarki. Przed sektorem duże wyzwania związane z finansowaniem strategicznych projektów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.