Newsy

Rozwój dziecka pomagają stymulować już nie tylko zabawki, lecz także koszulki edukacyjne

2014-01-20  |  06:10
Już nie tylko interakcja z rodzicem czy zabawki edukacyjne stymulują rozwój dziecka. Taką rolę mogą pełnić także koszulki edukacyjne. Przeznaczone są dla dzieci do pierwszego roku życia, których rozwój jest stymulowany poprzez dotykanie wzorów naszytych na koszulkę noszoną przez rodzica.
 
Materiały o różnej fakturze wzbudzają ciekawość i zainteresowanie dzieci. W związku z tym na koszulki edukacyjne naszyte są aplikacje z różnych materiałów, niektóre w dotyku są szorstkie, inne są gładkie, śliskie czy chropowate. Niektóre elementy szeleszczą, w związku z tym nie tylko zmysły wzroku i dotyku są pobudzane, lecz także słuchu. Innowacyjność polega na tym, że to wszystko znajduje się na rodzicu – wyjaśnia Daria Krzystyniak z firmy Hug&Play produkującej odzież edukacyjną.

Zaletą koszulek edukacyjnych jest to, że tworzone są tematycznie. Rodzice mogą opowiadać o czymś dziecku i pokazywać to jednocześnie na koszulce.

Fajnie by było, gdyby mogli korzystać z tego dziadkowie, starsze rodzeństwo lub nianie. Każdy, komu zależy na tym, żeby budować więź z maluchem. Do noszenia koszulek warto zachęcić tatusiów, którzy nie mają dużo czasu, żeby spędzać go z dzieckiem, czasem nie mają też na to pomysłu. Koszulka jest gotowym pomysłem na to, by spędzić ten czas w sposób wartościowy – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Daria Krzystyniak.

Koszulki edukacyjne przeznaczone są dla dzieci do pierwszego roku życia. Cieszą się szczególnie dużym zainteresowaniem dzieci półrocznych, które poznają świat głównie poprzez dotyk.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

S. Karpiel-Bułecka: Sam talent nie wystarczy, by odnieść sukces w branży muzycznej. Trzeba też mieć trochę szczęścia i spotkać odpowiednich ludzi

Na przestrzeni ostatnich dwóch dekad, między innymi za sprawą streamingu i powszechnego dostępu do internetu, rynek muzyczny w Polsce przeszedł prawdziwą rewolucję. Zauważają to zarówno doświadczeni artyści, jak Sebastian Karpiel-Bułecka, jak i młodsze pokolenie, reprezentowane przez Miuosha. Obaj wokaliści podkreślają, że sukces w branży muzycznej jest wynikiem wielu czynników. Lider zespołu Zakopower zaznacza, że niezależnie od sytuacji młodzi artyści powinni być konsekwentni i wierzyć w swoje możliwości, bo to jest kluczowe w budowaniu kariery.

Problemy społeczne

Strach przed porażką i brak wiary we własne siły blokują rozwój przedsiębiorczości kobiet. Częściej zakładają za to firmy z misją

Kobiety stanowią mniejszość w zarządach firm, rzadziej też niż mężczyźni zakładają własne działalności gospodarcze. W UE na taki krok decyduje się 10 proc. pracujących pań, w Polsce – 13 proc. – wynika z raportu „Biznes na wysokich obcasach” PIE. Strach przed porażką i brak wiary w swoje umiejętności powstrzymują kobiety częściej niż mężczyzn przed założeniem działalności. Kluczową rolę mogą pełnić programy mentoringowe prowadzone przez kobiety.

Muzyka

Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy

Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.