Mówi: | Sara May |
Funkcja: | wokalistka |
Sara May planuje nagrać kolejny utwór dla synka: w Polsce robi się za mało piosenek dla dzieci
Pierwsze dziecko Sary May – synek Robin – przyszedł na świat 4 listopada 2013 roku. W kwietniu ukazał się teledysk do stworzonej przez wokalistkę kołysanki, w którym fani May mogą zobaczyć jej pociechę. Jednak to nie mały Robin był inspiracją do stworzenia pierwszego utworu w takim stylu.
– Kołysanka powstała w dziwnych okolicznościach, bo na długo przed narodzinami Robina. Tekst do tego utworu powstał późną nocą, wtedy też pasowały mi do tego dźwięki kołysanki. Gdy urodził się mój syn. stwierdziłam, że warto byłoby nakręcić pamiątkowy teledysk, bo dzieci szybko rosną. A ja jestem sentymentalna i lubię sobie powspominać – wyjaśnia piosenkarka w rozmowie z agencją Newseria Lifestyle.
Wokalistka nie ma także nic przeciwko tworzeniu własnej wersji klipu do jej utworu przez innych rodziców.
– Ludzie często pytają, czy mogą sobie wziąć ten utwór i zrobić z nim coś własnego. Odpowiadam więc – jak najbardziej. Mogą pobrać, zrobić własne zdjęcia i wrzucić na YouTube. Bo własnym aparatem można stworzyć fajne ujęcia, a potem dzięki nim wspominać – zachęca May.
Kołysanka to nie jedyny utwór Sary May, który chce nagrać z myślą o dzieciach. Kolejna piosenka ma być zdecydowanie bardziej wesoła i dedykowana synowi piosenkarki.
– W planach jest już druga piosenka i drugi teledysk. Tekst do niej powstał w momencie, gdy Robinek miał dwa miesiące, czyli utwór był stworzony z myślą o nim. Jest to piosenka dla dziecka, śpiewana przez kochającą mamę. Kolejny teledysk będzie również prosty. To jest bardziej pamiątkowa sprawa. Chodzi przede wszystkim o pokazanie moim fanom tego, jak wiele teraz mam – opowiada artystka.
Jednym z powodów, dla których May zainteresowała się piosenkami dla dzieci, jest brak tego typu utworów na współczesnej scenie muzycznej w Polsce.
– Jeszcze gdy nie miałam dziecka, to przeglądałam internet i zastanawiałam się, dlaczego w Polsce nie ma piosenek dla dzieci typu „Myj zęby”, „Tęczowy Music Box” czy też „Pan Tik-Tak”. Później popularne były piosenki młodej Natalii Kukulskiej i Majki Jeżowskiej, ale po nich nikt się już nie pojawił. Trudno więc wymienić teraz jakieś nowe piosenki dla dzieci. I zastanowiło mnie to, dlaczego tego już nikt nie robi – mówi blogerka.
Sara May, oprócz utworów dla dzieci, ma na swoim koncie cztery albumy studyjne. Ostatni z nich – „Fika” – ukazał się w 2013 roku nakładem wytwórni Coca Music Production.
Czytaj także
- 2023-01-26: Wymiana taboru w polskiej kolei regionalnej na rekordową skalę. Polregio kupi 200 nowych składów za ponad 7 mld zł
- 2023-01-17: Amerykański producent sprzętu ochronnego chce z Warszawy obsługiwać globalną ekspansję. W tym celu zwiększy zatrudnienie o prawie 1/3
- 2023-01-13: Prace nad przełomowymi innowacjami prowadzą już nawet nastolatkowie. Młodzi badacze otrzymali granty na rozwój swoich wynalazków
- 2023-02-06: Polska może się stać hubem odbudowy Ukrainy. Krajowe firmy będą mogły wziąć udział w projektach wartych miliardy dolarów
- 2023-01-19: W Polsce przybywa ukraińskich firm. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z programów wsparcia dla biznesu
- 2023-01-18: Uchodźcy z Ukrainy mają płacić za mieszkanie i wyżywienie w ośrodkach zbiorowego zakwaterowania. Znacząco pogorszy to ich trudną sytuację
- 2023-01-05: Tegoroczna zima coraz trudniejsza dla Ukraińców. Dużym problemem jest brak prądu, ogrzewania i wody
- 2023-01-30: Uniwersytety Europejskie rosną w siłę. Mają stworzyć realną konkurencję dla uczelni amerykańskich i chińskich
- 2022-12-16: Nowatorskie prace naukowe młodych chemików mają szansę zmienić przemysł. Jego zapotrzebowanie na innowacje w dziedzinie chemii stale rośnie
- 2022-12-16: Fundusze unijne wywołały boom inwestycyjny w Polsce Wschodniej. Duża część wsparcia trafiła na nowe drogi i transport publiczny
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Konsument

Niemcy planują złagodzić stanowisko wobec posiadania marihuany na własny użytek. Dr P. Kładoczny: W Polsce wystarczyłaby po prostu dekryminalizacja
– Dekryminalizacja marihuany, która jest niewątpliwie łagodniejsza i mniej uzależniająca niż alkohol, mogłaby spowodować, że ludzie nie wchodziliby w dopalacze, które były wielkim problemem właśnie dlatego, że nie można było zapalić tzw. jointa – mówi dr Piotr Kładoczny, wiceprezes Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka. Jak ocenia, trwające w Niemczech prace legislacyjne dotyczące legalizacji niewielkich ilości marihuany na własny użytek raczej nie wpłyną na polskie podejście do tej kwestii. Jednak problem istnieje i wymaga rozwiązania, ponieważ w Polsce po nowelizacji przepisów z 2000 roku liczba spraw o posiadanie marihuany wzrosła siedmiokrotnie, przy czym nie przełożyło się to na efektywność walki z przestępczością narkotykową.
Moda
Oversizowe garnitury, dżins, koronki i kwiaty 3D najważniejszymi trendami w modzie na sezon wiosna/lato 2023. W kolorystyce dominują odcienie świeże, soczyste i energetyczne

Na pokazach największych marek królują obecnie garnitury, oversizowe marynarki, spodnie z wysokim stanem i szeroką nogawką oraz buty na koturnach. Wśród trendów dedykowanych na najbliższe miesiące są również sukienki i bluzki – koniecznie ozdobione falbankami, koronkami, kwiatami 3D i bufkami. Ze zdwojoną siłą do łask powracają ażury, elementy przezroczyste i frędzle. Absolutnym must have sezonu wiosna/lato 2023 będą ubrania w najmodniejszym obecnie kolorze – viva magenta. To połączenie czerwieni i różu, które przyciąga uwagę, dodaje energii i doskonale sprawdza się w przypadku różnych elementów garderoby.
Transport
Inflacja nie powstrzymuje Polaków przed podróżowaniem. Szukają atrakcyjnych ofert, ale niekoniecznie najtańszych

Inflacja dotyka także branżę turystyczną – w ubiegłym roku odnotowano wzrost cen paliwa lotniczego, w wielu krajach rosły też koszty żywności i noclegów, co przełożyło się na wyższe ceny wycieczek, biletów lotniczych i rezerwacji. I choć to może wpływać na częstotliwość wyjazdów, nie oznacza to, że Polacy rezygnują z wypoczynku za granicą czy wybierają wyłącznie najtańsze oferty. – Polacy wolą wydawać pieniądze na podróże, które dają wspomnienia, niż na rzeczy, które zostają z nami na krótszy czas – mówi Deniz Rymkiewicz, rzecznik prasowy eSky.pl.