Mówi: | Agnieszka Żyła |
Funkcja: | architekt wnętrz |
Firma: | Art of Home |
Ściany z cegły, surowe deski na podłodze i betonowe dodatki nadadzą wnętrzu postindustrialny charakter
Dla wnętrz w stylu postindustrialnym charakterystyczne są surowe materiały: kamień, cegła, sklejka, beton. Przy adaptacji mieszkania na styl loftu najłatwiejsze zadanie będą miały więc osoby mieszkające w bardzo starych budynkach. Wystarczy bowiem odkryć starą, ceglaną ścianę by nadać pomieszczeniu pożądany wygląd. Cegłę można pozostawić w surowym stanie lub pomalować, np. na biało.
– Wykorzystać można beton, nie tylko już tradycyjnie na ścianach i na podłogach, ale też beton wszedł już na salony. Możemy z niego zrobić blat kuchenny, jak również naczynia, np. misy na owoce – radzi Agnieszka Żyła, architekt wnętrz, w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.
We wnętrzu poprzemysłowym kable i przewody elektryczne powinny być wyeksponowane. Można pomalować je na ciekawy kolor lub ułożyć w fantazyjną kompozycję. Podłoga powinna być drewniana lub betonowa.
– Używamy bardzo dużo drewna olejowanego, surowego, starego, z patyną czasu. I nie tak jak było ostatnio modne – wenge, egzotyki, ciemne drewno – tylko właśnie jaśniejsze, w miodowym kolorze i wykończone naturalnie – dodaje Agnieszka Żyła.
Loft to także przestrzeń. Warto więc rozważyć wyburzenie części ścian działowych. W takim otoczeniu sprawdzi się też antresola, choćby niewielka. Każde pomieszczenie optycznie powiększy również duża ilość światła i jasnych barw. W kreowaniu poprzemysłowego wnętrza istotną rolę pełnią dodatki. Mogą to być metalowe lampy, stara drabina pełniąca funkcję półki na książki.
– Bardzo ciekawie wyglądają aranżacje z obrazów, dzieł sztuki na cegle czy na betonie, więc absolutnie możemy iść też tym tropem. Jeśli mamy bardzo ciekawe, naprawdę stare loftowe wnętrze, to będzie ono dekoracyjne samo w sobie. Natomiast, jeśli próbujemy stworzyć taki klimat we wnętrzu, które loftowe nie jest, to wtedy rzeczywiście jakieś takie przedmioty z patyną czasu, które tam poustawiamy gdzieś będą bardziej to wnętrze stylizowały – radzi Agnieszka Żyła.
Urządzając mieszkanie w postindustrialnym stylu, należy jednak zachować umiar. Wnętrze mimo pozornej surowości ma być bowiem także przytulne. Domową atmosferę pomogą stworzyć takie dodatki jak pufy czy ozdobne poduszki.
– Nie możemy zrobić betonowego wszystkiego. Jak już decydujemy się na betonową podłogę, to dobrze, żeby na przykład meble miały fornirowane fronty. Jeśli ściany są betonowe, to wtedy dobrze, żeby podłoga była drewniana plus jakieś tkaniny. To są takie elementy, które będą ocieplały wnętrze – podkreśla Agnieszka Żyła.
Dobrym pomysłem będzie także wprowadzenie żywego koloru, na przykład pomarańczu, który będzie się świetnie komponował z betonem lub surowym drewnem, a jednocześnie ożywi i ociepli wnętrze.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Psychologia
Martyna Wojciechowska: 82 proc. dzieci przyznaje, że przerastają ich problemy dnia codziennego. Rodzice powinni kształtować w nich sprawczość
Dziennikarka zauważa, że kształtowanie sprawczości u dzieci jest kluczowym aspektem ich rozwoju emocjonalnego, osobistego i społecznego. Jest wdzięczna swoim rodzicom za motywację, ale i wsparcie w tych momentach, kiedy nie wszystko szło po jej myśli. Teraz ona stara się być właśnie taką matką dla swojej nastoletniej córki.
Media
Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.