Mówi: | Marcin Animucki |
Funkcja: | wiceprezes |
Firma: | Ekstraklasa SA |
Ekstraklasa walczy z rasizmem. Wyprodukowany w ramach akcji FIFA i UEFA spot obejrzało w internecie już blisko 70 tys. osób
UEFA prowadzi kampanię „No to racism”, której celem jest walka z rasistowskimi zachowaniami na stadionach. W tym roku akcję postanowiła wesprzeć także polska ekstraklasa. W przygotowanym spocie wzięli udział piłkarze klubów zrzeszonych w Ekstraklasie, znani dziennikarze sportowi oraz prezes Polskiego Związku Piłki Nożnej Zbigniew Boniek. Na kanale YouTube film obejrzało już blisko 70 tys. osób.
– Ekstraklasie SA udało się zaangażować wiele znanych twarzy i osób w produkcję tego spotu. Zaprosiliśmy wielu graczy zarówno polskich, jak i zagranicznych. Można tutaj wymienić oczywiście takich zawodników, jak Deleu, Sarki, Dzalamidze. W tym spocie pokazano wiele zespołów i co najważniejsze nikt nam nie odmówił – mówi Marcin Animucki, wiceprezes Ekstraklasa SA, w rozmowie z agencją informacyjną Newseria.
Spot „Nie dla rasizmu” powstał we współpracy Ekstraklasy SA i agencji reklamowej Tribal DDB. Sprzeciw wobec rasistowskich zachowań wyrazili w nim piłkarze Klubów Ekstraklasy: Cracovii, Górnika Zabrze, Jagiellonii Białystok, Lecha Poznań, Legii Warszawa i Wisły Kraków, a także Zbigniew Boniek, Tomasz Smokowski, Włodzimierz Szaranowicz i Dariusz Szpakowski, Michał Pol, Krzysztof Stanowski, Paweł Wilkowicz i Marcin Animucki, wiceprezes Ekstraklasy.
Spot był emitowany zamiast tradycyjnej czołówki pokazywanej przed meczami podczas ostatniej kolejki rozgrywek ekstraklasy w tym sezonie. Dzięki temu mogło go obejrzeć blisko milion telewidzów. W pierwszej połowie grudnia 40-sekundowy film został także opublikowany na kanale EkstraklasaORG w serwisie YouTube. Do tej pory obejrzało go już 65 tys. osób. Spot ma piętnować rasistowskie zachowania na stadionach i zaangażować kibiców piłkarskich do aktywnej walki z nienawiścią na tle rasowym w sporcie.
– W ostatnich sezonach nie było w ekstraklasie incydentów związanych z rasizmem. Można powiedzieć, że jest to średnio jeden incydent na dwa sezony, więc nie jest to duży kłopot. Niemniej jednak, jeżeli w świecie piłki, głównie za granicą, dochodzi do tego typu zdarzeń, to Ekstraklasa mówi wyraźne „Nie dla rasizmu” nie tylko w Polsce, lecz także za granicą. Jeżeli w polskiej lidze w Ekstraklasie nie występują zdarzenia o podłożu rasistowskim, to nawet w przypadku, kiedy takie incydenty mają miejsce za granicą, to mówimy „Nie dla rasizmu” – mówi Marcin Animucki.
Kanał YouTube EkstraklasaORG ma być kolejnym, po koncie na Twitterze i fanpage'u na Facebooku, sposobem na komunikowanie się z kibicami. Obecnie ma ponad tysiąc subskrybentów. Można na nim oglądać nie tylko spoty dotyczące rozgrywek ekstraklasy, lecz także filmy związane z wydarzeniami wokół piłki nożnej. Dużą popularnością cieszą się filmy przedstawiające rodziny piłkarzy i ich prywatne życie.
Czytaj także
- 2025-02-21: Trzy lata wojny w Ukrainie. UE i kraje członkowskie przeznaczyły na wsparcie dla Ukrainy ponad 134 mld euro
- 2025-02-19: Polskie mleczarstwo przygotowuje się do silniejszej konkurencji na zagranicznych rynkach. Potrzebuje wsparcia systemowego
- 2025-02-06: OECD chwali Polskę za sprawne przejście przez kryzysy. Rekomenduje też rewizję podatków i wydatków budżetowych
- 2025-02-18: Europejski przemysł czeka na Clean Industrial Deal. Dekarbonizacja jest potrzebna, ale innymi metodami
- 2025-01-31: Kompetencje STEM wchodzą szerzej do edukacji. Inicjatywa edukacyjna Amazon objęła już pół miliona dzieci w Polsce
- 2025-01-28: Powstała koalicja na rzecz zmniejszenia dopuszczalnego limitu alkoholu u kierowców do 0,0 promila. Jest wniosek o zmiany prawne w tym zakresie
- 2025-01-28: Europa bierze bezpieczeństwo w swoje ręce. Potencjał obronny może być nawet kilkukrotnie większy niż Rosji
- 2025-01-28: Europoseł AfD: Elon Musk poprawił nasz wizerunek za granicą. Jego wsparcie nam pomaga
- 2025-02-07: Miasta będą się starzały wolniej niż reszta kraju. Jednak w niektórych do 2050 roku seniorzy będą stanowić 37 proc. populacji
- 2025-01-16: Europa potrzebuje strategii dla zdrowia mózgu. Coraz więcej państw dostrzega ten problem
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Adam Kszczot: Bardzo żałuję, że nie da się drugi raz wystartować w „Tańcu z gwiazdami”. W tym roku planuję za to z żoną pójść na kurs tańca
Biegacz zapewnia, że doskonale czuje się na parkiecie i choć musi jeszcze popracować nad techniką, to taniec sprawia mu mnóstwo przyjemności, poprawia nastrój i dodaje pozytywnej energii. Wiosną ubiegłego roku Adama Kszczota można było oglądać w „Tańcu z gwiazdami”. Partnerowała mu Katarzyna Vu Manh. Niestety jego przygoda z formatem trwała bardzo krótko.
Transport
Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.
Handel
Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.