Mówi: | Jacek Krzynówek |
Funkcja: | piłkarz |
Jacek Krzynówek: W internecie dzieją się straszne rzeczy. Rządzący powinni coś zrobić z tym hejtem
Ludzi zawistnych jest bardzo dużo w naszym społeczeństwie – twierdzi sportowiec. Podkreśla, że to oni są przyczyną coraz większego hejtu w internecie, ostatnio skierowanego m.in. przeciwko polskim piłkarzom. Krzynówek nie zgadza się z zarzutami o lekceważeniu udziału w mundialu i skupianiu się na kontraktach reklamowych wysuwanymi wobec podopiecznych Adama Nawałki. Jego zdaniem gra w reprezentacji kraju to marzenie każdego piłkarza.
Na tegorocznych Mistrzostwach Świata w Piłce Nożnej polska kadra narodowa rozegrała trzy mecze. Pierwsze spotkanie z reprezentacją Senegalu zakończyło się porażką biało-czerwonych 1:2. Drugi mecz z drużyną z Kolumbii Polacy przegrali 0:3, zwycięstwo odnieśli dopiero w meczu z Japonią. Podopieczni Adana Nawałki zdobyli w sumie tylko 3 punkty i zajęli ostatnie miejsce w swojej grupie. Porażka w Rosji wywołała falę medialnej krytyki – kadrowiczom zarzucano m.in. nadmierne skupianie się na karierach w klubach i lekceważenie gry w reprezentacji.
– To jest garstka ludzi, którzy mówią, że się chłopakom w głowach poprzewracało, bo zarabiają naprawdę wielkie pieniądze, nie chce im się w reprezentacji, to nie jest tak. Jak człowiek dostaje powołanie, gra z orzełkiem na piersi, to jest coś szczególnego – mówi Jacek Krzynówek agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.
Występujący na pozycji pomocnika, piłkarz sam wielokrotnie reprezentował Polskę w turniejach międzynarodowych. Był członkiem kadry narodowej m.in. podczas mundialu w 2002 roku, rozgrywanym w Japonii i Korei Południowej, oraz w 2006 roku na mistrzostwach świata odbywających się w Niemczech. Jednocześnie był zawodnikiem niemieckich klubów sportowych – najpierw 1. FC Nürnberg, a później Bayer Leverkusen.
– Dla każdego to spełnienie marzeń zagrać z orzełkiem na piersi, a tym bardziej jeszcze gdzieś pojechać na wielką imprezę i jakąś rolę w niej odegrać – mówi sportowiec.
Jacek Krzynówek nie zgadza się również z innymi zarzutami wobec polskich piłkarzy m.in. o nadmiar działalności pozasportowej. Internauci twierdzili, że polscy piłkarze zbyt mocno koncentrują się na zarabianiu pieniędzy dzięki kontraktom reklamowym, zamiast poświęcać ten czas na treningi sportowe. Zdaniem Krzynówka jest to niezbyt fortunna próba znalezienia przyczyny porażki na mundialu.
– Jakby był wynik, to byśmy o tym nie rozmawiali. Niestety, tego wyniku nie było i z czegoś te media muszą żyć, najłatwiej jest powiedzieć, że za dużo jest danego produktu na rynku, można by było coś tam zmienić – mówi sportowiec.
Zdaniem piłkarza hejt w internecie przyjmuje coraz bardziej niepokojące rozmiary. Sportowiec podkreśla, że w polskim społeczeństwie jest ogromna liczba osób zawistnych, która swoje negatywne emocje uzewnętrznia właśnie poprzez nienawistne komentarze w sieci.
– Fajnie by było, jakby rządzący coś z tym zrobili, dzieją się straszne rzeczy w internecie. Najłatwiej jest siedzieć w domu, puścić fake newsa, głupie zdjęcie, głupi podpis, ta wiadomość już sama żyje w internecie, nie mamy wpływu na to, co się z nią dzieje – mówi Jacek Krzynówek.
Czytaj także
- 2025-02-19: Superluksusowy Maybach już po polskiej premierze. Fanki motoryzacji wieszczą powrót mody na kabriolety
- 2025-02-21: Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów
- 2025-02-17: Rośnie wymiana handlowa Polski z Hiszpanią. Są perspektywy na dalszą współpracę w wielu branżach
- 2025-02-14: Dzieci mają zbyt łatwy dostęp do pornografii i patostreamingu. Rzecznik Praw Dziecka apeluje o zaostrzenie prawa
- 2025-02-10: Dwie trzecie polskich przedsiębiorców znalazło się na celowniku cyberoszustów. Niewielki odsetek zgłasza to do odpowiednich służb
- 2025-02-04: Rekordowy wzrost sprzedaży samochodów Mercedes-Benz. Rośnie zainteresowanie przede wszystkim autami niskoemisyjnymi
- 2025-01-28: Europa bierze bezpieczeństwo w swoje ręce. Potencjał obronny może być nawet kilkukrotnie większy niż Rosji
- 2025-01-27: Polska prezydencja skupi się na bezpieczeństwie. Kluczowe ma być też zwiększenie konkurencyjności całej Unii Europejskiej
- 2025-01-21: Przyszłość relacji transatlantyckich wśród głównych tematów posiedzenia PE. Europa jest gotowa do współpracy
- 2025-02-14: Spływające resztki nawozów największym zagrożeniem dla Bałtyku. Pojawiają się nowe wyzwania związane z energetyką wiatrową
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Adam Kszczot: Bardzo żałuję, że nie da się drugi raz wystartować w „Tańcu z gwiazdami”. W tym roku planuję za to z żoną pójść na kurs tańca
Biegacz zapewnia, że doskonale czuje się na parkiecie i choć musi jeszcze popracować nad techniką, to taniec sprawia mu mnóstwo przyjemności, poprawia nastrój i dodaje pozytywnej energii. Wiosną ubiegłego roku Adama Kszczota można było oglądać w „Tańcu z gwiazdami”. Partnerowała mu Katarzyna Vu Manh. Niestety jego przygoda z formatem trwała bardzo krótko.
Transport
Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.
Handel
Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.