Newsy

Mariusz Czerkawski: jestem bardzo wierny SUV-om. Potrzebuję obszernych samochodów

2017-10-16  |  06:58

Bezpieczeństwo i komfort jazdy oraz przestronne wnętrze – to według sportowca, najważniejsze cechy samochodu. Od lat jeździ SUV-ami, ceni bowiem ich niezawodność w każdych warunkach pogodowych i możliwość przewożenia sprzętu sportowego. Do marek, które cieszą się szczególnym uznaniem hokeisty, należy szwedzkie Volvo.

Mariusz Czerkawski nie ukrywa, że lubi sportowe samochody. Docenia w nich przede wszystkim takie parametry techniczne jak moc silnika umożliwiająca duże przyspieszenie.

– Przyspieszenie jest ważne, trochę takiej sportowej, szybkiej duszy jest mile widziane – mówi sportowiec agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Nie mocą silnika Mariusz Czerkawski kieruje się jednak przy wyborze nowego samochodu. Znacznie większą wagę przywiązuje do bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Dlatego od wielu lat jest wierny SUV-om łączącym cechy samochodu osobowego i terenowego. Tego typu auta doskonale sprawdzają się w każdych warunkach pogodowych, niezależnie od pory roku.

– Lubię być w samochodzie, którym mogę jeździć latem, w miarę komfortowo i przyjemnie, oraz zimą, nie muszę się obawiać, że zaczyna padać śnieg, są zaspy. To jest przewodnie w moim wyborze – mówi sportowiec.

Zaletę samochodów typu SUV stanowią ponadto ich przestronne wnętrza oraz pojemny bagażnik. Dla Mariusza Czerkawskiego to istotne kryterium, często przewozi bowiem samochodem sprzęt sportowy w dużej ilości.

– Torba hokejowa, teraz doszła do tego torba golfowa, moja i syna, to trzeba gdzieś spakować, ten rower, dodatkowo jakieś walizki – mówi sportowiec.

Jedną z marek, którą Mariusz Czerkawski wyjątkowo ceni, jest Volvo. Na auta te sportowiec zwrócił uwagę już na początku lat 90., gdy wyjechał do Szwecji grać w tamtejszym klubie Djurgårdens IF. Czerkawskiemu spodobało się, że Volvo jest samochodem ekskluzywnym, a jednak powszechnie dostępnym. Sportowiec przyznaje, że cieszy go fakt, że szwedzka marka coraz lepiej radzi sobie także na polskim rynku.

– Cieszy mnie to, że Volvo w ostatnich latach dodało gazu, coraz bardziej trafia też do Polaków, wychodzi coraz lepsza linia tych samochodów, również technologicznie, rozmawiamy już nie tylko o bezpieczeństwie, lecz także właśnie o ekologii, o ochronie środowiska, o oszczędności spalin – mówi sportowiec.

Mariusz Czerkawski był gościem imprezy z okazji premiery nowego Volvo XC40.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.