Newsy

Popularność zyskuje salsation. To trening fitness przeplatany tańcem i zmysłowymi ruchami

2016-07-08  |  06:30

Salsation to trening taneczny, połączenie programu dance i fitness. Motywem przewodnim ćwiczeń jest radość, jaką niesie taniec i ruch, oraz nacisk na muzyczną interpretację poszczególnych choreografii połączonych z dobrą zabawą. Zajęcia łączą w sobie bezpieczny dla stawów trening funkcjonalny i ekspresję liryczną. Program powstał w 2009 roku w Chinach, a do Polski dotarł niecały rok temu, jednak już bije on rekordy popularności.

Salsation to trening, który łączy taniec i fitness. Zawiera on elementy zarówno treningu funkcjonalnego, który opiera się na imitowaniu ruchów wykonywanych w trakcie życia codziennego, jak i takich stylów tanecznych jak np. reggae, ton del sol i salsa – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Aleksandra Balcerzak, ekspert FitPlanner.pl.

Nazwa „salsation” powstała w wyniku połączenia słów „salsa” i „sensation”. Nie chodzi tu jednak o salsę, czyli znany latynoamerykański taniec, choć z niego ten trening również czerpie.

Słowo „salsa” jest tutaj użyte w znaczeniu z języka hiszpańskiego, czyli jako sos, co oznacza, że trening ten jest mieszanką rytmów, stylów i kultur, a „sensation” oznacza czucie, to wskazuje na to, że w trakcie tego treningu nabywamy większą świadomość własnego ciała – tłumaczy Aleksandra Balcerzak.

Instruktorzy podkreślają, że tym, co zdecydowanie wyróżnia zajęcia salsation, jest przywiązywanie wagi nie tylko do techniki wykonywanych ruchów, lecz także do interpretacji tekstów poszczególnych piosenek.

Jest to aktywność przeznaczona tak naprawdę dla każdego. To nie jest trening, który jest bardzo obciążający, nie ma tu gwałtownych ruchów, a wręcz przeciwnie – są jakieś zmysłowe, kobiece. Jest to trening przede wszystkim funkcjonalny, bo chodzi tu o rozwój całego ciała, bez nadmiernego rozbudowywania masy mięśniowej – podkreśla Aleksandra Balcerzak.

Do Polski salsation dotarło niecały rok temu i jest to trend, który rozwinął się najszybciej ze wszystkich nowości. Obecnie jest ponad 250 wyszkolonych instruktorów salsation w całej Polsce i ta liczba w bardzo szybkim tempie wzrasta.

Myślę, że optymalny trening to do trzech razy w tygodniu. Wtedy nie obciążamy zbytnio naszego organizmu, nie przeforsowujemy się – mówi Aleksandra Balcerzak.

Z danych serwisu FitPlanner.pl wynika, że największą popularnością salsation cieszy się na Mazowszu, Małopolsce i w Wielkopolsce. 

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.