Newsy

Producenci butów piłkarskich prezentują nowości przed mistrzostwami świata. Dominuje obuwie lekkie i trwałe

2014-06-12  |  06:45
Mistrzostwa świata w piłce nożnej w Brazylii to nie tylko gratka dla fanów futbolu, lecz także dobry moment dla producentów profesjonalnego sprzętu, aby pokazać światu nowości. Tuż przed mundialem nowe buty zaprezentowali m.in. Adidas, Nike oraz Puma.
    
Światowe koncerny przy tworzeniu najnowszych modeli obuwia sięgnęły po najnowsze technologie. Każda z firm postawiła nie tylko na trwałość i wygodę butów, lecz także na charakterystyczny wygląd swoich produktów, który wyróżni ich korki od innych.

Dbanie o wytrzymałość nie jest niczym nowym. Chcemy dać naszym klientom but, który będzie miał ładny wygląd, a zarazem nie zniszczy się po kilku meczach. Do tego idealnego połączenia dochodzimy poprzez wykorzystanie zaawansowanej technologii, badania oraz konsultacje z piłkarzami – wyjaśnia Ricardo Danziger, ekspert marki Puma.

W tym roku Nike wypuściło buty bezszwowe ze specjalną skarpetą, która chroni staw skokowy, Adidas postawił na nowy sposób ogumienia korków, natomiast Puma przy konstruowaniu swojego buta wzorowała się kształtem ludzkiej stopy.

Staramy się dopasować nasze obuwie do różnych typów piłkarzy. Bez względu na to, czy dany zawodnik bazuje na sile, czy szybkości, mamy dla każdego z nich odpowiedni produkt. Ogólnym trendem, który panuje teraz pośród producentów, jest dbałość o jak najniższą wagę buta. Staramy się stworzyć but jak najlżejszy, a zarazem odpowiednio wytrzymały, który uchroni naszego klienta od kontuzji – mówi agencji Newseria Lifestyle Danziger.

Często na zakup butów, które noszą gwiazdy piłki nożnej, swoich rodziców namawiają dzieci i młodzież.

Rodzice muszą wziąć pod uwagę nie tylko modę i wygląd butów, lecz przede wszystkim wygodę i solidność wykonania. Buty muszą pasować oraz być trwałe. Złej jakości korki zniszczą się po trzech meczach, co oznacza, że pieniądze będą wyrzucone w błoto. Dziecko powinno nosić również buty jak najlepiej dopasowane. Oczywiście to także jest zależne od tego, czy dziecko gra w piłkę dla wyników, czy dla zabawy. Jeżeli chodzi o rekreację, można zakupić buty nawet o rozmiar większe. Natomiast jeżeli w grę wchodzi profesjonalna gra, buty muszą być dobrze dopasowane, co oznacza częstszy wydatek – dodaje Danziger.

Puma jest jednym z liderów rynku obuwia sportowego. Na mundialu w Brazylii w butach niemieckiej marki zaprezentują się m.in. Mario Balotelli, Cesc Fàbregas, Sergio Agüero, Yaya Touré i Gianluigi Buffon.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.