Newsy

Ruszyła nowa akcja w ramach programu Polskie Nadzieje Olimpijskie. Zebrane środki zostaną przeznaczone na rozwój młodych sportowców i pomoc dzieciom niepełnosprawnym

2015-10-19  |  06:40
Play
Current Time 0:00
/
Duration Time 0:00
Remaining Time -0:00
Stream Type LIVE
Loaded: 0%
Progress: 0%
00:00
Fullscreen
00:00
Mute
Playback Rate
1
    Mówi:Justyna Rymkiewicz, manager ds. komunikacji korporacyjnej Procter & Gamble

    Włodzimierz Kleniewski, Polska Fundacja Olimpijska

    Krystyna Aldridge-Holc, prezes Fundacji Polsat

  • MP4
  • Do końca roku kupując określone produkty Procter & Gamble w sklepach sieci Eurocash oraz Piotr i Paweł, można wesprzeć młodych sportowców i rozwój dzieci chorych i niepełnosprawnych. Ambasadorką akcji została Otylia Jędrzejczak.

    Polskie Nadzieje Olimpijskie to program prowadzony przez Polską Fundację Olimpijską przy PKOL oraz Fundację Polsat we współpracy z Procter & Gamble, Telewizją Polsat, PGNIG i Grey Group. Właśnie ruszyła nowa akcja na rzecz programu, trwająca do końca grudnia br., do której włączyli się także klienci P&G – firmy Eurocash i Piotr i Paweł.

    Dzięki współpracy z firmami Eurocash, Procter & Gamble oraz Piotr i Paweł klienci, kupując wybrane produkty, będą wspierali akcję Polskie Nadzieje Olimpijskie – wyjaśnia w rozmowie z agencją Newseria Włodzimierz Kleniewski, dyrektor Polskiej Fundacji Olimpijskiej. – Zebrane fundusze trafią do Polskiej Fundacji Olimpijskiej i Fundacji Polsat. W ciągu dwóch lat trwania programu przekazano 22 granty instytucjom, które organizują zajęcia sportowe dla dzieci i młodzieży w całej Polsce.

    Program Polskie Nadzieje Olimpijskie wspiera nie tylko młodych sportowców, lecz także pomaga niepełnosprawnym i chorym dzieciom, dla których sport jest formą rehabilitacji i szansą na uczestnictwo w życiu publicznym.

    Obecnie 20 proc. pieniędzy z programu trafia do dzieci niepełnosprawnych – zaznacza Krystyna Aldridge-Holc, prezes Fundacji Polsat. To już kolejny projekt, w którym współpracujemy z firmą Procter & Gamble – dodaje.

    Procter & Gamble jest jednym z założycieli programu i od kilku lat angażuje się w inicjatywy związane ze sportem. Jako globalny partner Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego jest sponsorem Igrzysk Olimpijskich, podczas których prowadzi kampanię „Dziękuję Ci, Mamo”, mającą na celu nie tylko wsparcie sportowców, lecz także będącą ukłonem w stronę ich mam.

     – Zostaliśmy partnerem-współzałożycielem programu „Polskie Nadzieje Olimpijskie, bo jako firmie odpowiedzialnej społecznie zależy nam na tym, żeby wspierać młodych sportowców w rozwoju ich profesjonalnej kariery i żeby pomagać dzieciom poprzez sport w rehabilitacji – podkreśla Justyna Rymkiewicz, manager komunikacji korporacyjnej Procter & Gamble Polska.

    W październiku ruszyła akcja na rzecz programu prowadzona w sklepach sieci Piotr i Paweł oraz Eurocash. Może dołączyć do niej każdy, kto do końca roku odwiedzi sklepy i kupi wybrane produkty marek P&G – produkty dla kobiet marki Always, Discreet, Naturella i Gillette Venus, pieluszki i chusteczki Pampers, produkty do pielęgnacji włosów Head & Shoulders, Pantene i Wella, środki do pielęgnacji tkanin Ariel, Bonux, Vizir, Lenor, Fairy, odświeżacze Ambi Pur, produkty dla mężczyzn Gillette i Old Spice, środki do higieny jamy ustnej Oral-B i Blend-a-med i produkty Duracell.

    Znając potrzeby polskiego sportu i jego znaczenie w rozwoju dzieci niepełnosprawnych, postanowiliśmy nadać programowi większą skalę. Dlatego włączyliśmy w to naszych partnerów handlowych, chcieliśmy zaangażować również konsumentów i dać im możliwość włączenia się w sposób czynny we wspieranie polskiego sportu oraz dzieci i młodzieży, której sport potrzebny jest do rehabilitacji – tłumaczy Rymkiewicz. 

    – Programy takie jak ten zasługują na szczególną uwagę. Prosty mechanizm akcji (wystarczy kupić wybrane produkty w odpowiednim sklepie) pomoże dzieciom najbardziej utalentowanym w ich sportowym rozwoju, a one któregoś dnia sięgną po medale – mówi Otylia Jędrzejczak, ambasadorka programu. – Każdy może być częścią programu Polskie Nadzieje Olimpijskie. Kupując produkty, może pomóc spełnić zawodnikom ich marzenia o medalach – dodaje.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    Producenci drobiu obawiają się liberalizacji handlu z Mercosurem i Ukrainą. Ostrzegają przed zagrożeniem dla bezpieczeństwa żywnościowego w UE

    Umowa o wolnym handlu z krajami Mercosur może się okazać zagrożeniem dla polskich i europejskich producentów drobiu – ocenia Krajowa Rada Drobiarstwa – Izba Gospodarcza. Dziś 25 proc. mięsa z piersi kurczaka spożywanego w UE pochodzi z krajów spoza Wspólnoty – ocenia AVEC. Dodatkowy kontyngent z krajów Ameryki Południowej w wysokości 180 tys. t oznacza, że łącznie importowalibyśmy do UE 1,1 mln t mięsa drobiowego. Unijnych producentów niepokoją też stosunki handlowe z Ukrainą.

    Prawo

    Eksperci apelują o zmiany w konstrukcji podatków od nieruchomości. Danina od wartości byłaby bardziej sprawiedliwa i transparentna

    Polska jest jednym z nielicznych unijnych państw, gdzie wysokość podatku od nieruchomości zależy od jej powierzchni, a nie wartości. Dyskusja nad zmianą systemu toczy się w Polsce od kilku dekad, ale hamują ją przede wszystkim obawy społeczne o wzrost daniny. Eksperci jednak przekonują, że podwyżki podatku od nieruchomości nie muszą iść w parze ze zmianą, a nowe rozwiązanie byłoby bardziej sprawiedliwe i z korzyścią dla transparentności rynku oraz samorządów.

    Konsument

    Polacy chcieliby głosować elektronicznie. Brakuje woli politycznej i technicznego zaplecza dla takiego rozwiązania

    Ponad połowa Polaków chciałaby głosować przez internet – wynika z analizy CBOS. Już dziś niektóre państwa na świecie korzystają z głosowania elektronicznego, a wiele innych rozważa wprowadzenie takiego rozwiązania. Światowym liderem w tym zakresie jest Estonia, gdzie od 2005 roku działa e-voting. Także w Polsce po wyborach w 2023 roku pojawił się tego typu pomysł. Okazuje się jednak, że choć wola społeczna zdigitalizowania sposobu wyboru rządzących jest, to woli politycznej ciągle brakuje. Nie wiadomo też, która z platform mogłaby pełnić rolę bezpiecznej urny wyborczej.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.

    Nasza strona używa cookies między innymi w celu gromadzenia statystyk oraz prawidłowego funkcjonowania serwisu. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przegladarki oznacza, że ciasteczka będa zapisywane na Twoim urządzeniu. Pamietaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Kliknij tutaj aby zamknąć