Newsy

Technologia coraz mocniej wkracza w świat fitnessu. Ćwiczenia z wykorzystaniem nowoczesnego sprzętu zwiększają efektywność treningu

2016-04-04  |  06:00

Osoby aktywne fizyczne mają dziś do dyspozycji aplikacje pomagające kontrolować osiągnięcia podczas ćwiczeń oraz planować kolejne treningi. Mogą też korzystać z nowoczesnego sprzętu w klubach fitness, który nie tylko podnosi efektywność treningu, lecz także zapewnia rozrywkę podczas ćwiczeń. Nowością jest urządzenie do treningu wydolnościowego, które pozwala zbudować formę charakteryzującą profesjonalnych sportowców.

W Polsce przyjęła się moda na zdrowy styl życia. Z badań TNS wynika, że sport regularnie uprawia już prawie jedna trzecia Polaków. 53 proc. aktywnych fizycznie osób, niezależnie od płci, najchętniej trenuje jazdę na rowerze, 33 proc. – bieganie, a 29 proc. – pływanie. Na piątym miejscu wśród ulubionych aktywności fizycznych Polaków plasuje się siłownia – ten rodzaj treningu wybiera 14 proc. miłośników aktywności. Polacy coraz chętniej ćwiczą w fitness klubach – największą popularnością spośród oferowanych przez nie zajęć cieszy się niezmiennie crossfit, trening funkcjonalny oraz krótkie, bo zaledwie 20-minutowe treningi w małych grupach.

– Co roku przychodzi moda na nowe zajęcia fitness albo na określone produkty. Mieliśmy kilka takich trendów, które w Polsce się cały czas jeszcze rozwijają, są to zajęcia TRX, zajęcia grupowe i zajęcia z treningu funkcjonalnego – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Dominik Śliwowski, członek zarządu ITP. 

Rośnie również zapotrzebowanie na miejsca treningowe, a właściciele polskich klubów fitness chętnie inwestują w nowe technologie. Zapewniają one klubowiczom bardziej urozmaicony i efektywny trening, a także rozrywkę podczas ćwiczeń. Polacy są bowiem coraz bardziej wyedukowani w zakresie fitnessu i wiedzą, jakich efektów oczekują od treningu. Często przychodzą do klubu fitness z własnym, gotowym planem treningowym. Także producenci sprzętu treningowego stale podnoszą jego jakość i niemal co roku wprowadzają nowości.

– Dzisiaj oprócz typowego wykorzystywania np. bieżni mamy dostęp na niej do wszelkich aplikacji, które pomagają lepiej ćwiczyć, a także kontaktować się z całym światem. Chociażby system Unity i aplikacja My Wellness. Można nawet rozmawiać przez telefon, widząc drugą osobę i patrząc na bieżnię – mówi Dominik Śliwowski.

My Wellness to aplikacja na smartfona, która pozwala zapisywać wyniki swoich treningów, zarówno w klubie, jak i w outdoorze. Umożliwia także porównywanie swoich osiągnięć z wynikami znajomych oraz sprawdzanie wskazówek zapisanych przez trenera. W zakresie urządzeń do ćwiczeń nowością na polskim rynku jest natomiast SKILLMILL – pierwsze urządzenie napędzane siłą mięśni człowieka. Służy ono do bezpiecznego treningu wydolnościowego i powala rozwijać prędkość, siłę i wytrzymałość do poziomu profesjonalnych sportowców.

– Te wszystkie technologiczne rozwiązania zmieniają nasz model życia. W klubie powinniśmy możliwie w jak najszerszy sposób móc dostrzec te wszystkie trendy, które przychodzą, i dać naszemu klientowi możliwość wykorzystywania tych nowoczesnych technologii podczas zajęć w klubie fitness – mówi Dominik Śliwowski.

Z badań TNS wynika, że do klubów fitness równie chętnie uczęszczają mężczyźni i kobiety. Wśród Polek coraz większą popularnością cieszą się jednak kluby przeznaczone wyłącznie dla pań. Mogą tam nie tylko poćwiczyć, lecz także poddać się masażom lub zabiegom pielęgnacyjnym. Większość tego typu klubów oferuje także kąciki zabaw dla dzieci oraz zajęcia fitness dla matek z córkami lub kobiet w ciąży.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Transport

Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

Handel

Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.