Mówi: | Dominik Śliwowski |
Funkcja: | członek zarządu |
Firma: | ITP |
Technologia coraz mocniej wkracza w świat fitnessu. Ćwiczenia z wykorzystaniem nowoczesnego sprzętu zwiększają efektywność treningu
Osoby aktywne fizyczne mają dziś do dyspozycji aplikacje pomagające kontrolować osiągnięcia podczas ćwiczeń oraz planować kolejne treningi. Mogą też korzystać z nowoczesnego sprzętu w klubach fitness, który nie tylko podnosi efektywność treningu, lecz także zapewnia rozrywkę podczas ćwiczeń. Nowością jest urządzenie do treningu wydolnościowego, które pozwala zbudować formę charakteryzującą profesjonalnych sportowców.
W Polsce przyjęła się moda na zdrowy styl życia. Z badań TNS wynika, że sport regularnie uprawia już prawie jedna trzecia Polaków. 53 proc. aktywnych fizycznie osób, niezależnie od płci, najchętniej trenuje jazdę na rowerze, 33 proc. – bieganie, a 29 proc. – pływanie. Na piątym miejscu wśród ulubionych aktywności fizycznych Polaków plasuje się siłownia – ten rodzaj treningu wybiera 14 proc. miłośników aktywności. Polacy coraz chętniej ćwiczą w fitness klubach – największą popularnością spośród oferowanych przez nie zajęć cieszy się niezmiennie crossfit, trening funkcjonalny oraz krótkie, bo zaledwie 20-minutowe treningi w małych grupach.
– Co roku przychodzi moda na nowe zajęcia fitness albo na określone produkty. Mieliśmy kilka takich trendów, które w Polsce się cały czas jeszcze rozwijają, są to zajęcia TRX, zajęcia grupowe i zajęcia z treningu funkcjonalnego – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Dominik Śliwowski, członek zarządu ITP.
Rośnie również zapotrzebowanie na miejsca treningowe, a właściciele polskich klubów fitness chętnie inwestują w nowe technologie. Zapewniają one klubowiczom bardziej urozmaicony i efektywny trening, a także rozrywkę podczas ćwiczeń. Polacy są bowiem coraz bardziej wyedukowani w zakresie fitnessu i wiedzą, jakich efektów oczekują od treningu. Często przychodzą do klubu fitness z własnym, gotowym planem treningowym. Także producenci sprzętu treningowego stale podnoszą jego jakość i niemal co roku wprowadzają nowości.
– Dzisiaj oprócz typowego wykorzystywania np. bieżni mamy dostęp na niej do wszelkich aplikacji, które pomagają lepiej ćwiczyć, a także kontaktować się z całym światem. Chociażby system Unity i aplikacja My Wellness. Można nawet rozmawiać przez telefon, widząc drugą osobę i patrząc na bieżnię – mówi Dominik Śliwowski.
My Wellness to aplikacja na smartfona, która pozwala zapisywać wyniki swoich treningów, zarówno w klubie, jak i w outdoorze. Umożliwia także porównywanie swoich osiągnięć z wynikami znajomych oraz sprawdzanie wskazówek zapisanych przez trenera. W zakresie urządzeń do ćwiczeń nowością na polskim rynku jest natomiast SKILLMILL – pierwsze urządzenie napędzane siłą mięśni człowieka. Służy ono do bezpiecznego treningu wydolnościowego i powala rozwijać prędkość, siłę i wytrzymałość do poziomu profesjonalnych sportowców.
– Te wszystkie technologiczne rozwiązania zmieniają nasz model życia. W klubie powinniśmy możliwie w jak najszerszy sposób móc dostrzec te wszystkie trendy, które przychodzą, i dać naszemu klientowi możliwość wykorzystywania tych nowoczesnych technologii podczas zajęć w klubie fitness – mówi Dominik Śliwowski.
Z badań TNS wynika, że do klubów fitness równie chętnie uczęszczają mężczyźni i kobiety. Wśród Polek coraz większą popularnością cieszą się jednak kluby przeznaczone wyłącznie dla pań. Mogą tam nie tylko poćwiczyć, lecz także poddać się masażom lub zabiegom pielęgnacyjnym. Większość tego typu klubów oferuje także kąciki zabaw dla dzieci oraz zajęcia fitness dla matek z córkami lub kobiet w ciąży.
Czytaj także
- 2024-12-18: Rolnictwo czekają znaczące inwestycje. Bez nich trudno będzie zapewnić żywność 10 mld ludzi
- 2024-12-06: Polska nie powołała jeszcze koordynatora ds. usług cyfrowych. Projekt przepisów na etapie prac w rządzie
- 2024-12-10: 95 proc. urządzeń do wapowania ma zniknąć z rynku. Tysiąc firm w Polsce będzie się musiało przebranżowić
- 2024-12-11: Coraz większa rola sztucznej inteligencji w marketingu. Wirtualni influencerzy na razie pozostają ciekawostką
- 2024-11-22: Artur Barciś: Od sztucznej inteligencji dowiedziałem się, że zmarłem na scenie. Dla niej jestem kompletnie nikim
- 2024-12-18: Piotr Szwedes: Teraz znowu zrobił się trend na brzydotę. Pokazujemy coś brudnego, siebie bez makijażu, że jesteśmy tacy prawdziwi
- 2024-11-05: Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
- 2024-10-15: Klaudia Carlos: Nie myślę o konkurowaniu z innymi formatami. „Pytanie na śniadanie” jest programem interdyscyplinarnym i wielopokoleniowym
- 2024-10-29: Technologia wirtualnych bliźniaków rewolucjonizuje produkcję w firmach. Pomaga im też ograniczać ślad węglowy produktów
- 2024-10-24: Polacy świadomi wpływu ćwiczeń fizycznych na zdrowie. Branża fitness notuje zwiększony ruch
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.