Newsy

Wiele Polek popełnia błędy przy wyborze obuwia sportowego

2014-06-04  |  06:40
Mówi:Wioletta Frankiewicz
Funkcja:lekkoatletka, biegaczka
  • MP4
  • Obuwie sportowe powinno być wygodne i dopasowane do kształtu stopy. Należy pamiętać, że podczas biegania stopa poci się i puchnie, dlatego warto zainwestować w obuwie nieco luźniejsze. Niestety, wiele Polek zapomina o tym i przy wyborze butów zwraca uwagę przede wszystkim na ich kolor i wygląd.

    Buty do biegania muszą być miękkie, z odpowiednią amortyzacją. Amortyzacja w bucie ma zapobiegać kontuzjom śródstopia, kolan i mięśni ud. Przy bieganiu po miękkim podłożu – lesie lub łące – rolę amortyzatora pełni samo podłoże.

    Największym błędem popełnianym przez Polki przy wyborze butów jest zwracanie uwagi tylko na ich kolor i atrakcyjność. A przede wszystkim powinnyśmy się kierować wygodą i dobrym rozmiarem. Lepiej, żeby but był 3 milimetry za duży niż milimetr za mały, bo wtedy łatwo o odgnioty i odciski, które później przeszkadzają i zniechęcają do aktywności fizycznej – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Wioletta Frankiewicz, lekkoatletka, biegaczka, ambasadorka marki PUMA.

    Przy wyborze obuwia sportowego bardzo ważne jest, aby but przylegał do stopy, ale jej nie uciskał. Źle dopasowane obuwie może prowadzić do deformacji stopy, odnawiających się odcisków, co w konsekwencji sprawia, że bieganie przestaje być źródłem przyjemności. Nie należy również wierzyć w to, że obuwie jest w stanie wymodelować sylwetkę.

    Nie będziemy miały bardziej jędrnych pośladków, jeżeli nie poćwiczymy. To od nas zależy, czy będziemy miały jędrne ciało, czy będziemy w dobrej formie i jak będziemy wyglądać – mówi Wioletta Frankiewicz.

    Obuwie sportowe najlepiej kupować w sklepach sportowych. Stoiska dla biegaczy ma w Polsce niemal każda marka butów.

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Media

    Transport

    Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

    W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

    Handel

    Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

    Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.