Newsy

Badanie kompetencji w poradniach psychologiczno-pedagogicznych nowym trendem wśród pracowników

2013-10-16  |  05:55

Przy wyborze drogi zawodowej pomóc mogą poradnie psychologiczno-pedagogiczne. Przeprowadzają one tzw. badania kompetencji, które pozwalają określić ścieżkę swojej kariery. Konsultacje mogą okazać się przydatne dla każdego, niezależnie, na jakim etapie życia się znajduje i jaki wykonuje zawód.

  – To są formy wsparcia. Bardzo ważne jest, żeby tego typu konsultacje rozpocząć w miarę wcześnie  – tłumaczy psycholog społeczny Andrzej Tucholski.  – Zalecałbym kontakt z publicznymi poradniami psychologiczno-pedagogicznymi bądź prywatnymi, niezwykle precyzyjnie nastawionymi na określone kompetencje świat sztuki, aktorstwa czy kompetencji zawodów inżynieryjnych.

Korzystanie ze wsparcia poradni psychologiczno-pedagogicznej psycholog społeczny porównuje do pomocy, jakiej udziela trener fitness.

 – Furorę robią trenerzy fitness, dlaczego więc nie trenerzy mojego umysłu, moich kompetencji – zachęca Andrzej Tucholski w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

Ekspert opisał też metodę pracy profesjonalnych firm, które pomagają klientom wybrać ścieżkę kariery.

 – W swoim czasie Amerykanie zaproponowali test, który bada kreatywność, także tę potencjalną. Konkretna osoba nie musiała w żaden sposób udowodniać, że ma na koncie jakieś wybitne dzieła, wybitne rozwiązania, natomiast badanie pomagało określić, czy posiada ona specjalną cechę osobowości, która gwarantuje, że przy sprzyjających warunkach może osiągnąć niezwykły poziom twórczości w rożnych dziedzinach  – mówi Andrzej Tucholski.

Według niego, odpowiednio przygotowane badanie może określić, w jakiej dziedzinie dana osoba jest najbardziej uzdolniona i do którego zawodu najlepiej się nadaje:

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Media

Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.