Mówi: | Bogusław Jakubowski |
Funkcja: | właściciel |
Firma: | Paradox Cafe |
Dziś Halloween – w całej Polsce mnóstwo imprez
– Polacy coraz chętniej świętują Halloween. My od 7 lat już organizujemy imprezę 31 października i zainteresowanie jest coraz większe. Unikamy ogranych tematów, czyli nie chcielibyśmy w tym roku widzieć zbyt wielu zombie i nie chcemy widzieć zbyt wielu wampirów, chociaż wiem, że i tak zobaczymy – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Bogusław Jakubowski, właściciel Paradox Cafe w Warszawie.
W Polsce nie przyjęły się jeszcze zwyczaje z Ameryki, polegające na chodzeniu od domu do domu w przebraniu postaci znanych z filmów grozy czy popkultury i proszeniu o słodycze, ale podstawowe cechy maskarady są zachowane. Głównym punktem zabawy pozostaje ciekawy strój.
– Zawsze jest konkurs na przebranie. Często są też konkursy związane z tematem głównym, czyli jeżeli jest temat związany, tak jak w zeszłym roku, z demonami i wampirami, to są organizowane quizy na ten temat. Najważniejsza jest dobra zabawa. Ludzi naprawdę w tej chwili nie trzeba zachęcać quizami czy dodatkowymi atrakcjami. Po prostu przychodzą i dobrze się bawią – opowiada Jakubowski.
Halloween na początku było obchodzone było w Irlandii. Według tradycji, ludzie przebierali się tam w kolorowe stroje i prowadzili duchy do granic miasta i w ten sposób żegnali lato. Palono też ogniska i odprawiano modły za dusze zmarłych. Razem z emigrantami, święto trafiło do Stanów Zjednoczonych i tam przeszło transformację do znanej nam dziś kolorowej maskarady.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Psychologia
Martyna Wojciechowska: 82 proc. dzieci przyznaje, że przerastają ich problemy dnia codziennego. Rodzice powinni kształtować w nich sprawczość
Dziennikarka zauważa, że kształtowanie sprawczości u dzieci jest kluczowym aspektem ich rozwoju emocjonalnego, osobistego i społecznego. Jest wdzięczna swoim rodzicom za motywację, ale i wsparcie w tych momentach, kiedy nie wszystko szło po jej myśli. Teraz ona stara się być właśnie taką matką dla swojej nastoletniej córki.
Media
Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.