Newsy

Enoturystyka ma szansę stać się hitem w biurach podróży

2013-11-25  |  07:30
Mówi:Dorota Romanowska
Funkcja:pilot wycieczek, przewodnik i znawca win
  • MP4
    Enoturystyka to podróżowanie po winnicach. Choć w Polsce tradycja winiarska nie jest tak rozbudowana jak na przykład we Francji czy Włoszech, to coraz więcej ludzi jest zainteresowanych zwiedzaniem obszarów związanych z produkcją wina. Najlepszym okresem na enoturystykę jest maj oraz jesień, czyli sezon winobrania.

    Podczas wyjazdów turyści zwiedzają winnice, winiarnie oraz degustują wino. Organizatorzy takich wycieczek zdają sobie sprawę, że ciągłe odwiedzanie winiarni mogłoby być monotonne, dlatego wycieczki enoturystyczne obejmują także zwiedzanie atrakcji danego obszaru, które nie są związane z winem.

    – Zawsze odwiedzamy miejsca charakterystyczne dla danego regionu i kraju, w którym się znajdujemy. Natomiast zawsze mamy taką zasadę, że do posiłków pijemy wino, które powstaje w danym kraju. Jak na przykład jesteśmy w Peru, zawsze do posiłków jest podawane wino peruwiańskie. Jesteśmy w Boliwii, to wino boliwijskie – mówi Dorota Romanowska, pilot wycieczek, przewodnik i znawca win.

    Dużym zainteresowaniem enoturystów cieszą się Włochy, które mają bardzo rozbudowaną tradycję winiarską. Turyści chętnie odwiedzają także Hiszpanię i Portugalię. Polakom z winem kojarzą się też kraje Ameryki Południowej, takie jak Chile czy Argentyna. Wina z tych krajów sprzedawane są w Polsce w dużej ilości, ale wycieczka za ocean jest stosunkowo droga.

    Początkujący enoturyści mogą rozpocząć zwiedzanie od Polski. W naszym kraju producenci win starają się także rozbudowywać szlaki winiarskie.

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Muzyka

    Media

    Przygotowania do Polsat Hit Festiwal trwają cały rok. To olbrzymie przedsięwzięcie logistyczne

    Już dziś wieczorem w Operze Leśnej w Sopocie startuje Polsat Hit Festiwal. Maciej Rock, jeden z prowadzących to wydarzenie, podkreśla, że w przygotowanie takiego projektu angażują się setki osób, którym powierzone są określone zadania. By w stu procentach zrealizować założony scenariusz, trzeba włożyć wiele wysiłku, bo przy tak prestiżowej imprezie nie ma miejsca na przypadek. Prezenter nie urywa, że mimo wieloletniego doświadczenia zawodowego, przed wyjściem na scenę towarzyszy mu stres.

    Polityka

    Kampania prezydencka na ostatniej prostej. Temat ochrony zdrowia na drugim planie

    Zdaniem przedstawicieli Naczelnej Izby Lekarskiej temat ochrony zdrowia w kampanii prezydenckiej, prowadzonej przed I turą wyborów, zszedł na dalszy plan. Kandydaci na najwyższy urząd w Polsce nie podawali – poza tematem składki zdrowotnej – w tym obszarze konkretów, a skupili się na kampanijnych ogólnikach i zapewnieniach. Zabrakło poruszenia wielu ważnych kwestii dotyczących m.in. przyszłości zawodów medycznych, kształcenia lekarzy, walki z agresją wobec medyków czy pomysłów na skrócenie kolejek do specjalistów i poprawy finansowania.