Newsy

Jesienią wzrasta ochota na seks

2013-11-13  |  08:15
Mówi:Izabela Dziugieł
Funkcja:psycholog, seksuolog
Firma:Przystań Psychologiczna
  • MP4
  • Według stereotypów największe zainteresowanie seksem jest latem, kiedy wysokie temperatury sprawiają, że nosimy lżejsze ubrania i odsłaniamy więcej ciała. Jednak miłosnym uniesieniom najbardziej ulegamy wiosną oraz jesienią. Poziom testosteronu i estrogenu jesienią utrzymuje się na wysokim poziomie, a niska temperatura sprzyja romantycznym wieczorom.

    Są teraz warunki sprzyjające, bo jest zimno, nie chce się wychodzić ogólnie i zostaje się w domu. Chce nam się kochać bardziej – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Izabela Dziugieł, psycholog i seksuolog z Przystani Psychologicznej.

    Specjaliści twierdzą, że reakcją organizmu na ponurą deszczową aurę jest wzrost poziomu testosteronu i estrogenu.

    Jesienią poziomy testosteronu skaczą bardzo mocno. A testosteron jest odpowiedzialny za libido. W efekcie libido wzrasta właśnie o tej porze roku. Kiedy jest zimno, przyjemniej jest zostać w domu z partnerem czy z partnerką, przytulić się, obejrzeć film – dodaje Izabela Dziugieł.

    Eksperci tłumaczą, że późną jesienią ludzie wydają się być dla siebie bardziej atrakcyjni.  Wysoki poziom testosteronu sprawia, że inaczej patrzymy na ciało partnera czy partnerki. Sprawdza się to zwłaszcza w przypadku męskiego postrzegania kobiecego ciała. Kiedy w zapomnienie odchodzą letnie kostiumy eksponujące kształty, a z szaf wyciągamy płaszcze i szaliki, każdy skrawek ciała staje się dla mężczyzny pobudzający.

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Psychologia

    Media

    Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

    Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

    Konsument

    Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

    Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.