Newsy

Korty do squasha już nie tylko w aglomeracjach. Sport podbija także mniejsze miasta.

2013-11-14  |  08:00
Mówi:Dominika Witkowska
Funkcja:siedmiokrotna Mistrzyni Polski w squashu
Firma:School of Squash
  • MP4
  • Squash do niedawna kojarzony z rozrywką dla bogatych, dziś już jest coraz bardziej dostępną dyscypliną. W większych miastach, takich jak Warszawa, szał na ten sport już minął, ale w mniejszych miejscowościach jest ona coraz popularniejsza. Zwłaszcza, że w całym kraju powstają kolejne kluby, w których można zagrać w squasha.

    Zasady squasha są bardzo proste. Polegają one na odbiciu piłki o ścianę w taki sposób, aby maksymalnie utrudnić kolejne uderzenie naszemu przeciwnikowi. Dominika Witkowska, siedmiokrotna mistrzyni Polski w squashu, zapewnia, że sport ten jest wyjątkowo korzystny dla naszego zdrowia.

    – Squash to dyscyplina dla kobiet i mężczyzn, osób w średnim wieku, jak i starszych. Każdy może w niego grać. Z racji, że jest to bardzo wymagający sport, rozwija on mięśnie pośladków, nóg, pleców i rąk. Jest to także sport ogólnorozwojowy, wspomagający nasz refleks, zwinność i szybkość. Bardzo dobrze wpływa na koordynację ruchową małych dzieci – tłumaczy Witkowska.

    Squash to również świetna forma rywalizacji i pomysł na spędzenie czasu ze znajomymi.

    – Jeżeli chodzi o czystą rekreację to każdy jest w stanie wytrzymać spokojnie godzinę, nie ma konieczności dodatkowych treningów. Jednak jeśli chcemy zaangażować się w tę dyscyplinę, potrzebna jest praca poza kortem. Jest to bowiem sport bardzo dynamiczny, wymagający dobrej kondycji – dodaje Witkowska.

    Siedmiokrotna mistrzyni Polski w squashu przekonuje, że sport ten nie jest drogi.

    – Aby sport był bezpieczny buty muszą posiadać nieślizgającą się, kauczukową podeszwę. Obuwie nie może również brudzić parkietu. Wymagania spełniają każde halówki – tanie i dostępne niemal wszędzie. Rakietę można natomiast wypożyczyć w każdym klubie. Jest to dobra opcja dla osób, chcących spróbować swoich sił w tym sporcie. Oczywiście istnieje opcja zakupu rakiety. Jej koszt to około 150 złotych, więc nie jest to ekstremalny wydatek. Potrzebna jest także piłeczka squashowa – tłumaczy zawodniczka.

    Witkowska ocenia, że squash ma w Polsce świetlaną przyszłość. W naszym kraju, dyscyplina ta, już teraz rozwija się najlepiej spośród wszystkich krajów Europy.

    – Squash jest jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się sportów niszowych w Polsce. Przyrost klubów oraz graczy w Polsce jest widoczny. Zauważa się coraz większą liczbę zawodników – zarówno profesjonalnych, jak i grających rekreacyjnie. Powstała również Polska Federacja Squasha, kładąca nacisk na pracę z dziećmi i juniorami. Stworzono program zarówno dla młodzieży jak i kadry. Jest to dyscyplina z ogromnymi perspektywami – wyjaśnia Witkowska.

    Squash w Polsce pojawił się w Polsce 1976 roku. W 2002 powstała Polska Federacja Squasha.

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Psychologia

    Media

    Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

    Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

    Konsument

    Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

    Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.