Newsy

Początkującym firmom pozwala się rozwijać tzw. coworking

2014-02-27  |  06:00

Coworking w Polsce staje się coraz bardziej powszechną formą pracy. Za niewielką kwotę miesięcznie można korzystać z biura dzielonego z innymi osobami. To idealne rozwiązanie dla początkujących, jednoosobowych firm i freelancerów. Obecnie w samej Warszawie istnieje ponad 20 biur coworkingowych.

Coworking polega na wspólnej lub indywidualnej pracy w wynajętym pomieszczeniu. Z takiej możliwości korzystają głównie freelancerzy lub osoby rozkręcające jednoosobową działalność gospodarczą, których nie stać jeszcze na wynajem osobnego biura. Coworking pozwala na większy komfort niż praca w domu. Często zdarza się również, że firmy pracujące w ramach coworkingu współpracują ze sobą, świadcząc sobie wzajemnie usługi.

 – Kolebką coworkingu w Polsce jest zdecydowanie Warszawa, gdzie istnieje obecnie ponad 20 takich biur. Biuro coworkingowe to przede wszystkim dodatkowe usługi, takie jak wirtualny adres. To idealne rozwiązanie dla firm, które nie chcą rejestrować swojej firmy u siebie w domu. W ramach tego pakietu dostają wiele dodatkowych opcji, jak obsługa korespondencji, wynajem sali spotkań i tym podobne– mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Paulina Bochnacka z HUB Kolektyw.

W ofercie biur coworkingowych znajduje się także wirtualny asystent adresowany do firm, które potrzebują dodatkowego wsparcia, na przykład w okresie świątecznym, kiedy trzeba przygotować kartki świąteczne dla klientów.

 – Każda firma znajdzie coś dla siebie w zależności od swoich potrzeb. Już od 49 zł za miesiąc można zarejestrować swoją firmę pod wirtualnym adresem z obsługą korespondencji, możliwością skorzystania z sali spotkań dla swoich klientów, a także serwisem kawowym – mówi Paulina Bochnacka.

Coworking staje się dobrym rozwiązaniem także dla osób, które zmęczyły się pracą w domu lub jednoosobowych działalności gospodarczych, a także przedstawicieli wolnych zawodów. W ramach coworkingu firma otrzymuje stanowisko pracy, możliwość korzystania ze sprzętu biurowego oraz serwis kawowy. Niezwykle ważny jest również codzienny kontakt z innymi osobami, a także kooperacja na płaszczyźnie biznesowej ze współwynajmującymi powierzchnię.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Media

Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.