Mówi: | Paulina Bochnacka |
Firma: | HUB Kolektyw |
Początkującym firmom pozwala się rozwijać tzw. coworking
Coworking w Polsce staje się coraz bardziej powszechną formą pracy. Za niewielką kwotę miesięcznie można korzystać z biura dzielonego z innymi osobami. To idealne rozwiązanie dla początkujących, jednoosobowych firm i freelancerów. Obecnie w samej Warszawie istnieje ponad 20 biur coworkingowych.
Coworking polega na wspólnej lub indywidualnej pracy w wynajętym pomieszczeniu. Z takiej możliwości korzystają głównie freelancerzy lub osoby rozkręcające jednoosobową działalność gospodarczą, których nie stać jeszcze na wynajem osobnego biura. Coworking pozwala na większy komfort niż praca w domu. Często zdarza się również, że firmy pracujące w ramach coworkingu współpracują ze sobą, świadcząc sobie wzajemnie usługi.
– Kolebką coworkingu w Polsce jest zdecydowanie Warszawa, gdzie istnieje obecnie ponad 20 takich biur. Biuro coworkingowe to przede wszystkim dodatkowe usługi, takie jak wirtualny adres. To idealne rozwiązanie dla firm, które nie chcą rejestrować swojej firmy u siebie w domu. W ramach tego pakietu dostają wiele dodatkowych opcji, jak obsługa korespondencji, wynajem sali spotkań i tym podobne– mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Paulina Bochnacka z HUB Kolektyw.
W ofercie biur coworkingowych znajduje się także wirtualny asystent adresowany do firm, które potrzebują dodatkowego wsparcia, na przykład w okresie świątecznym, kiedy trzeba przygotować kartki świąteczne dla klientów.
– Każda firma znajdzie coś dla siebie w zależności od swoich potrzeb. Już od 49 zł za miesiąc można zarejestrować swoją firmę pod wirtualnym adresem z obsługą korespondencji, możliwością skorzystania z sali spotkań dla swoich klientów, a także serwisem kawowym – mówi Paulina Bochnacka.
Coworking staje się dobrym rozwiązaniem także dla osób, które zmęczyły się pracą w domu lub jednoosobowych działalności gospodarczych, a także przedstawicieli wolnych zawodów. W ramach coworkingu firma otrzymuje stanowisko pracy, możliwość korzystania ze sprzętu biurowego oraz serwis kawowy. Niezwykle ważny jest również codzienny kontakt z innymi osobami, a także kooperacja na płaszczyźnie biznesowej ze współwynajmującymi powierzchnię.
Czytaj także
- 2024-11-20: Średnio co trzy dni zamykana jest w Polsce księgarnia. Branża apeluje o regulacje porządkujące rynek
- 2024-10-31: Rosnące ceny energii i usług podbijają inflację. W pierwszej połowie przyszłego roku będzie się utrzymywać około 5-proc. wzrost cen
- 2024-11-07: Eksport produktów spożywczych z Polski spowalnia. Producentom coraz trudniej konkurować niższą ceną
- 2024-11-04: Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat
- 2024-10-30: Wraca temat zakazu hodowli zwierząt na futra. Polska może dołączyć do 22 krajów z podobnymi ograniczeniami
- 2024-10-22: Wiarygodność ekonomiczna Polski sukcesywnie się pogarsza. To negatywnie wpływa na postrzeganie Polski przez inwestorów
- 2024-11-12: W Polsce rodzi się najmniej dzieci w historii pomiarów. Duże znaczenie mają różnice w wykształceniu kobiet i mężczyzn oraz rynek pracy
- 2024-11-13: Katarzyna Dowbor: Mamy z synem umowę, że nie rozmawiamy o pracy. Cieszę się, że został ciepło przyjęty przez widzów TVN i ma dobre wyniki oglądalności
- 2024-10-17: Sztuczna inteligencja coraz mocniej wchodzi w medycynę. Potrzebna wielka baza danych pacjentów
- 2024-10-04: Szybko rośnie liczba osób z ostrą infekcją układu oddechowego, w tym grypy. Szczyt zachorowań przypadnie już na drugą połowę października
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Psychologia
Martyna Wojciechowska: 82 proc. dzieci przyznaje, że przerastają ich problemy dnia codziennego. Rodzice powinni kształtować w nich sprawczość
Dziennikarka zauważa, że kształtowanie sprawczości u dzieci jest kluczowym aspektem ich rozwoju emocjonalnego, osobistego i społecznego. Jest wdzięczna swoim rodzicom za motywację, ale i wsparcie w tych momentach, kiedy nie wszystko szło po jej myśli. Teraz ona stara się być właśnie taką matką dla swojej nastoletniej córki.
Media
Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.