Newsy

Polacy piją tyle samo kawy co herbaty. Głównie poza domem

2013-11-08  |  07:00

Już 70 proc. Polaków pije kawę poza domem - tak wynika z badań Makro Cash & Carry. Modne stało się nie tylko siedzenie w kawiarni przy stoliku, ale także kupowanie kawy na wynos i picie jej podczas drogi do pracy czy na zakupy.

Eksperci oceniają, że Polacy piją już tyle samo kawy co herbaty. W naszym kraju działa kilkadziesiąt tysięcy kawiarni czy barów, które serwują kawę. Będzie ich jeszcze więcej, bo rynek dynamicznie się rozwija.

– Zauważamy wzrost sprzedaży kawy – mówi Magda Paczos, właścicielka warszawskiej kawiarni „Przystanek MDM” i tłumaczy, że do lokalu zaglądają już nie tylko młodzi ludzie. – Często w naszej kawiarni zauważamy, jak starsi ludzie przychodzą i piją kawę. Jest to bardzo ciekawy i uroczy obrazek, jak starsze małżeństwo przychodzi i pije filiżankę espresso, a później dzieli się wrażeniami, czy im ta kawa smakuje i jaką kawę pili kilkanaście lat temu, jak jeszcze w Polsce nie było kawy.

Do Polski przyszła też moda na picie małej czarnej na wynos. Taki trend jest widoczny szczególnie w dużych miastach.

– Ludzie zaczęli doceniać, że kawa w kawiarni jest o niebo lepsza od tej kawy, którą sobie mogą sami samodzielnie przygotować. Kawa w kawiarni jest przygotowywana zgodnie z zasadami prawidłowo podanej kawy – wyjaśnia Magda Paczos.

Od lat naukowcy przekonują, że picie kawy jest zdrowe. Mała czarna m.in. hamuje procesy starzenia, chroni przed depresją, może zmniejszyć ryzyko pojawienia się raka skóry u kobiet, a także choroby Parkinsona. Sam zapach kawy obniża zaś poziom stresu.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Media

Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.