Newsy

Polacy wciąż rzadko jadają w restauracjch

2013-12-02  |  07:00
Mówi:Aniela Hejnowska
Funkcja:Dyrektor Zarządzający Groupon Polska
  • MP4
  • Polacy, w przeciwieństwie na przykład do Amerykanów, którzy jadają w restauracjach nawet kilka razy dziennie, wciąż rzadko korzystają z możliwości stołowania się poza domem. Zaledwie 3 proc. z nas jada regularnie w restauracjach. Częściej posiłki poza domem jadają mieszkańcy dużych miast, choć i dla nich wyjście do lokalu w dalszym ciągu jest sytuacją odświętną.

    – Traktujemy wyjście do restauracji jako coś specjalnego, z jakiejś wyjątkowej okazji – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Aniela Hejnowska, Dyrektor Zarządzający Groupon Polska. – W dużych miastach staje się to jednak coraz bardziej popularny sposób na spędzanie wolnego czasu dodaje.

    Dla większości z nas motywacją do wyjścia do restauracji jest chęć eksperymentowania z kuchnią, spróbowania nowych smaków. 47 proc. ankietowanych zamiast tradycyjnego schabowego woli w restauracji zjeść coś nietypowego, wręcz egzotycznego. Nie wszyscy zwracają jednak uwagę na to, jaki lokal warto odwiedzić.

    – Dla 23 proc. ankietowanych nie jest istotne do jakiej restauracji idzie. Ważne jest jedynie, z kim taką restaurację odwiedzi. Dla niemal 1/4 Polaków priorytetem jest możliwość wyjścia z domu i spędzenia czasu ze znajomymi – mówi Aniela Hejnowska.

    Wielu ankietowanych deklaruje, że wyjście do lokalu łączy z inną formą rozrywki. Restauracje odwiedzamy po wyjściu do teatru, kina czy muzeum. Polacy chętnie eksperymentują ze smakami, więc ciągle powstają nowe miejsca i rynek restauracyjny nadal się rozwija. Eksperci oceniają, że obecna sytuacja to dopiero początek zmian w nawykach żywieniowych Polaków.

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Psychologia

    Media

    Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

    Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

    Konsument

    Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

    Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.