Newsy

Polacy wciąż rzadko jadają w restauracjch

2013-12-02  |  07:00
Mówi:Aniela Hejnowska
Funkcja:Dyrektor Zarządzający Groupon Polska
  • MP4
  • Polacy, w przeciwieństwie na przykład do Amerykanów, którzy jadają w restauracjach nawet kilka razy dziennie, wciąż rzadko korzystają z możliwości stołowania się poza domem. Zaledwie 3 proc. z nas jada regularnie w restauracjach. Częściej posiłki poza domem jadają mieszkańcy dużych miast, choć i dla nich wyjście do lokalu w dalszym ciągu jest sytuacją odświętną.

    – Traktujemy wyjście do restauracji jako coś specjalnego, z jakiejś wyjątkowej okazji – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Aniela Hejnowska, Dyrektor Zarządzający Groupon Polska. – W dużych miastach staje się to jednak coraz bardziej popularny sposób na spędzanie wolnego czasu dodaje.

    Dla większości z nas motywacją do wyjścia do restauracji jest chęć eksperymentowania z kuchnią, spróbowania nowych smaków. 47 proc. ankietowanych zamiast tradycyjnego schabowego woli w restauracji zjeść coś nietypowego, wręcz egzotycznego. Nie wszyscy zwracają jednak uwagę na to, jaki lokal warto odwiedzić.

    – Dla 23 proc. ankietowanych nie jest istotne do jakiej restauracji idzie. Ważne jest jedynie, z kim taką restaurację odwiedzi. Dla niemal 1/4 Polaków priorytetem jest możliwość wyjścia z domu i spędzenia czasu ze znajomymi – mówi Aniela Hejnowska.

    Wielu ankietowanych deklaruje, że wyjście do lokalu łączy z inną formą rozrywki. Restauracje odwiedzamy po wyjściu do teatru, kina czy muzeum. Polacy chętnie eksperymentują ze smakami, więc ciągle powstają nowe miejsca i rynek restauracyjny nadal się rozwija. Eksperci oceniają, że obecna sytuacja to dopiero początek zmian w nawykach żywieniowych Polaków.

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Teatr

    Edyta Herbuś: Teraz mam taki moment obfitości, że mogę wybierać role, które są dla mnie najciekawsze. Ale na pewno muszę sobie zafundować reset, żeby utrzymać równowagę w życiu

    Tancerka lubi wypoczywać aktywnie. Po intensywnym okresie w pracy najpierw daje sobie jednak chwilę na złapanie oddechu i szybką regenerację, a dopiero później rusza na podbój danej okolicy. Edyta Herbuś zaznacza, że często decyduje się na pasjonujące wyprawy, dzięki którym może zwiedzać i poznawać urokliwe zakątki świata. Ale zdarza się również tak, że wybiera beztroskie wakacje na plaży pod palmami. Tegoroczny urlop będzie jednak krótki.

    Media

    Wojciech „Łozo” Łozowski: Wziąłem już udział w większości fajnych dużych formatów telewizyjnych. Dostaję też wiele paździerzowych propozycji i je staram się odrzucać

    Wokalista miał już okazję uczestniczyć w takich produkcjach jak: „Taniec z gwiazdami”, „Must Be The Music. Tylko muzyka”, „Azja Express”, „Lego Masters” i „Pokonaj mnie, jeśli potrafisz”. Jak podkreśla, bardzo ceni oryginalne projekty telewizyjne, bo dzięki nim może przeżyć wyjątkowe przygody i nauczyć się czegoś nowego. Dlatego też nie wyklucza, że gdy padnie kolejna ciekawa propozycja, znów weźmie udział w podobnym projekcie.

    Firma

    Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe

    Niemal 70 proc. mikro-, małych i średnich firm chciałoby mieć zgromadzone wszystkie produkty finansowe na jednej platformie – wynika z raportu EFL  „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”. Dodatkowo chętnie korzystaliby w jej ramach z usług ułatwiających prowadzenie biznesu, jak wsparcie księgowe, prawne, możliwość załatwienia sprawy urzędowej, rezerwacji noclegu na podróż służbową czy zakupu pakietu usług medycznych. Nad takimi hubami dla przedsiębiorców intensywnie pracują zarówno banki, jak i firmy leasingowe. Takie narzędzie udostępnili właśnie Credit Agricole i Grupa EFL.