Newsy

Trzy czwarte Polaków korzysta z innowacji w codziennym życiu. Najbardziej cenią te poprawiające bezpieczeństwo

2014-10-22  |  06:40
Mówi:Ilona Gajewska
Funkcja:specjalista Corporate Marketing & PR
Firma:3M Poland
  • MP4
  • Polacy to naród innowacyjny, a Polska jest krajem, w którym panują dogodne warunki do rozwoju innowacyjnych rozwiązań – tak wynika z Raportu 3M Innowacyjny Polak 2014”. Dla badanych innowacyjność oznacza przede wszystkim kreatywność i przedsiębiorczość. Za najważniejsze dziedziny, w których innowacyjność jest niezbędna, zdecydowana większość respondentów uznała bezpieczeństwo i zdrowie.

    Z „Raportu 3M Innowacyjny Polak 2014” wynika, że co trzeci Polak uważa, że jest osobą innowacyjną. Tak postrzegają siebie głównie ludzie młodzi, z wyższym wykształceniem. Aż 66 proc. badanych twierdzi, że jesteśmy innowacyjni jako naród. Dla badanych innowacyjność to przede wszystkim kreatywność, oryginalność i przedsiębiorczość. Na dalszych miejscach badani wymienili pewność siebie, odwagę i dociekliwość. 75 proc. badanych przyznało, że produkty innowacyjne pomagają w codziennym życiu, a 81 proc. stwierdziło, że dzięki nim można oszczędzić czas.

    – Polacy dostrzegają wartość innowacji w codziennym życiu i uważają, że innowacyjne są nie tylko rozwiązania technologiczne, informatyczne, lecz także te zwykłe, które spotykają na co dzień. Wymieniają takie produkty, jak folia odblaskowa, stetoskop elektroniczny, opatrunki pooperacyjne czy maski przeciwpyłowe. To potwierdza, że dla Polaków bardzo ważne jest bezpieczeństwo i ochrona zdrowia. W tych obszarach przykładają szczególną wagę do tego, żeby produkty były innowacyjne i żeby było ich jak najwięcej – mówi agencji informacyjnej Newseria Ilona Gajewska z 3M Poland.

    Za najważniejsze dziedziny życia, w których innowacje są niezbędne, Polacy uznają zdrowie i bezpieczeństwo. 88 proc. badanych uważa, że nowoczesne rozwiązania pozwalają na lepszą opiekę nad pacjentami. 85 proc. badanych zadeklarowało, że innowacje poprawiają ich poczucie bezpieczeństwa. Najważniejsze osiągnięcia w tym zakresie to – zdaniem badanych – m.in. pasy bezpieczeństwa.

    – Polacy zwracają uwagę na innowacyjne produkty w codziennym życiu. Innowacje mają przede wszystkim ułatwiać życie i spowodować, że będzie ono bezpieczniejsze. Przeciętny Polak spotyka się z takimi innowacyjnymi produktami aż 17 razy w ciągu dnia, tylko często o tym nie wie – mówi Ilona Gajewska.

    Ponad 50 proc. respondentów w „Raporcie 3M Innowacyjny Polak 2014” zwraca uwagę na to, że w Polsce panuje klimat sprzyjający rozwojowi innowacyjności. W opinii badanych najważniejszą rolę w rozwoju innowacyjności powinien pełnić sojusz władz publicznych ze światem nauki.

    – Cytując profesora Czapińskiego, można powiedzieć, że w drodze od pomysłu indywidualnego do przemysłu i do sukcesu takich firm, jak na przykład 3M, bardzo ważne jest, żeby nie zapomnieć o współpracy i zaufaniu. Technologie i innowacje nie znają granic i tylko od nas zależy, jak je wykorzystamy i jak będziemy skutecznie współpracować – mówi Ilona Gajewska.

    Zdaniem badanych największym problemem w Polsce jest brak funduszy. Ponad 60 proc. respondentów uznało to za czynnik hamujący rozwój innowacyjności, a także ograniczający możliwości korzystania z nowoczesnych zdobyczy techniki.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Gwiazdy

    Iga Baumgart-Witan: To jest ostatni rok mojej kariery. Na emeryturze chciałabym się zająć sportem niezawodowym, może zakocham się w telewizji

    Ponad dwie dekady swojego życia biegaczka poświęciła sportowi. Nie ukrywa, że w niektórych momentach bardzo trudno było jej pogodzić sferę prywatną z intensywnymi treningami i wyjazdami na zawody, ale zawsze mogła liczyć na wsparcie i pomoc ze strony męża. Na bieżni spędzała dużo czasu i jak zauważyła, bardzo ucierpiały na tym jej relacje przyjacielskie i koleżeńskie. Wkrótce Iga Baumgart-Witan kończy karierę. Zamierza jednak nadal działać w sporcie, szkolić innych i współpracować z klubami. Kusi ją też telewizja.

    Media

    Problem patotreści w internecie narasta. Potrzebna edukacja dzieci, rodziców i nauczycieli

    Co czwarty nastolatek (26 proc.) ogląda w sieci tzw. patostreamy, wulgarne, obsceniczne i nacechowane przemocą widowiska lub transmisje internetowe nadawane na żywo w serwisach streamingowych i mediach społecznościowych – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. To zjawisko mające na młodych ludzi negatywny wpływ wciąż zyskuje na znaczeniu w przestrzeni internetowej, a prawo nie nadąża za rozwojem technologii. Specjaliści zauważają, że nie jest to tylko chwilowa moda, ale poważny problem społeczny, który wymaga zintegrowanych działań edukacyjnych i informacyjnych.

    Media

    Adam Kszczot: Bardzo żałuję, że nie da się drugi raz wystartować w „Tańcu z gwiazdami”. W tym roku planuję za to z żoną pójść na kurs tańca

    Biegacz zapewnia, że doskonale czuje się na parkiecie i choć musi jeszcze popracować nad techniką, to taniec sprawia mu mnóstwo przyjemności, poprawia nastrój i dodaje pozytywnej energii. Wiosną ubiegłego roku Adama Kszczota można było oglądać w „Tańcu z gwiazdami”. Partnerowała mu Katarzyna Vu Manh. Niestety jego przygoda z formatem trwała bardzo krótko.