Mówi: | Joanna Sarapata |
Funkcja: | malarka |
Madonna, Elton John i Peter Gabriel mają w domach obrazy Joanny Sarapaty
Prace Joanny Sarapaty od ponad 20 lat wystawiane są na całym świecie, między innymi przez galerie w Stanach Zjednoczonych, Szwajcarii czy Japonii. W swoich prywatnych kolekcjach mają je również m.in. Madonna, Elton John i Peter Gabriel. O spotkaniach z gwiazdami i o tym, że przypadek może całkowicie zmienić życie, malarka opowie w książce „Poznania”, którą właśnie pisze.
Momentem zwrotnym w karierze Joanny Sarapaty był rok 1996. Wtedy jej dziełami zainteresowała się agentka Claudii Schiffer, Placido Domingo i Petera Gabriela. Zaproponowała ona malarce współpracę i wyjazd do Nowego Jorku. Później przyszedł czas na kolejne znajomości i kolejne niezwykłe spotkania, np. z grupą The Who.
– Poleciałam do Virgin na Champs Élysées sobie kupić CD, żeby zobaczyć jak oni wyglądają. Jak przyszłam do restauracji następnego dnia, okazało się, że na zdjęciach na płycie mieli po dwadzieścia parę lat, a teraz byli to panowie sześćdziesięcioparoletni. I to było takie fajne przeżycie – mówi Joanna Sarapata agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.
Malarka przytacza również anegdotę z lat 90., kiedy pracowała jako dekoratorka wystaw w jednym z butików w Saint-Tropez. Pewnego dnia przyszedł tam John Reid, menadżer Eltona Johna, by kupić złoty zegarek. Jednak piorunujące wrażenie zrobiła na nim nie droga biżuteria, a wiszące na ścianach obrazy polskiej artystki. Zamiast modnego gadżetu wykupił wszystkie jej dzieła.
– Elton John bardzo miły, bardzo taki skromny. Poznałam go przez jego agenta, Johna Reida – opowiada Joanna Sarapata.
Malarka w jednym z wywiadów przyznaje: „Różne rzeczy działy się w moim życiu przez taki przypadek. Moje życie składa się z niezwykle szczęśliwych zbiegów okoliczności. Piszę książkę, bo chcę opowiedzieć, że wszystko jest możliwe, naprawdę wszystko”.
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.