Newsy

Madonna, Elton John i Peter Gabriel mają w domach obrazy Joanny Sarapaty

2013-11-25  |  08:10

Prace Joanny Sarapaty od ponad 20 lat wystawiane są na całym świecie, między innymi przez galerie w Stanach Zjednoczonych, Szwajcarii czy Japonii. W swoich prywatnych kolekcjach mają je również m.in. Madonna, Elton John i Peter Gabriel. O spotkaniach z gwiazdami i o tym, że przypadek może całkowicie zmienić życie,  malarka opowie w książce „Poznania”, którą właśnie pisze.

Momentem zwrotnym w karierze Joanny Sarapaty był rok 1996. Wtedy jej dziełami zainteresowała się agentka Claudii Schiffer, Placido Domingo i Petera Gabriela. Zaproponowała ona malarce współpracę i wyjazd do Nowego Jorku. Później przyszedł czas na kolejne znajomości i kolejne niezwykłe spotkania, np. z grupą The Who.

Poleciałam do Virgin na Champs Élysées sobie kupić CD, żeby zobaczyć jak oni wyglądają. Jak przyszłam do restauracji następnego dnia, okazało się, że na zdjęciach na płycie mieli po dwadzieścia parę lat, a teraz byli to panowie sześćdziesięcioparoletni. I to było takie fajne przeżycie – mówi Joanna Sarapata agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Malarka  przytacza również anegdotę z lat 90., kiedy pracowała jako dekoratorka wystaw w jednym z butików w Saint-Tropez. Pewnego dnia przyszedł tam John Reid, menadżer Eltona Johna, by kupić złoty zegarek. Jednak piorunujące wrażenie zrobiła na nim nie droga biżuteria, a wiszące na ścianach obrazy polskiej artystki. Zamiast modnego gadżetu wykupił wszystkie jej dzieła.

Elton John bardzo miły, bardzo taki skromny. Poznałam go przez jego agenta, Johna Reida – opowiada Joanna Sarapata.

Malarka w jednym z wywiadów przyznaje: „Różne rzeczy działy się w moim życiu przez taki przypadek. Moje życie składa się z niezwykle szczęśliwych zbiegów okoliczności. Piszę książkę, bo chcę opowiedzieć, że wszystko jest możliwe, naprawdę wszystko”.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Konsument

Z roku na rok rośnie odsetek Polaków segregujących odpady. Nie zawsze jednak robią to prawidłowo [DEPESZA]

Już 97 proc. Polaków deklaruje, że segreguje odpady – wynika z badania SW Research na zlecenie Fundacji ProKarton. To o 5 pkt proc. więcej niż w 2023 roku. Rośnie również świadomość dotycząca recyklingu kartonów do płynnej żywności, a 58 proc. osób deklaruje, że prawidłowo wyrzuca je do żółtego pojemnika. Wciąż jednak pojawiają się wątpliwości co do tego, jak segregować poszczególne odpady do konkretnych pojemników. – Frakcje z poszczególnych pojemników są niekiedy zanieczyszczone innymi odpadami, co utrudnia proces sortowania i obniża jakość surowca do recyklingu – ocenia Łukasz Sosnowski, prezes Fundacji ProKarton.

Konsument

Polacy na bakier z higieną cyfrową. To przekłada się na zdrowie fizyczne i psychiczne, szczególnie młodych

Smartfony, monitory komputera, telewizory podłączone do sieci lub konsoli do gier mogą negatywnie wpływać na zdrowie zarówno fizyczne, jak i psychiczne – twierdzą lekarze. Dodatkowo nadużywanie elektronicznych gadżetów może niekorzystnie wpływać na nawyki żywieniowe. Między innymi z tego powodu coraz więcej mówi się o potrzebie higieny cyfrowej. Jej brak może prowadzić do poważnych konsekwencji.