Mówi: | Agnieszka Łukasik |
Funkcja: | kurator wystawy |
Firma: | Centrum Nauki Kopernik |
Nieznana historia perfumiarstwa w Centrum Nauki Kopernik
„Zapach - niewidzialny kod” to nowa wystawa w Centrum Nauki Kopernik, ukazująca historię perfumiarstwa i prezentująca surowce, z których komponuje się zapachy. W ramach wystawy można zapoznać się z ewolucją perfumiarstwa. Specjaliści odtworzyli unikalne aromaty, które pomogą poznać historię i rolę zapachu w kontekście kulturowym i społecznym.
– Jest to interaktywna i interdyscyplinarna wystawa, która przede wszystkim opowiada, jaką rolę zapach pełnił przez stulecia. Mamy możliwość wąchania wielu niezwykłych receptur i wonności, które pełniły bardzo różną rolę w życiu człowieka – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Agnieszka Łukasik, kurator wystawy w Centrum Nauki Kopernik.
Zwiedzający będą mogli obejrzeć także warsztat pracy perfumiarza i spróbować swoich sił w rozpoznawaniu zapachów.
– Wybraliśmy czternaście różnych nut zapachowych, odizolowanych olejków znanych z perfum. Większość osób nie miała do tej pory możliwości doświadczenia tych zapachów „pojedynczo” – tłumaczy kurator.
W warsztacie perfumiarza znajdą się również opisy twórczości poszczególnych wirtuozów tego rzemiosła, jak również wystawa przedmiotów użytkowych z prywatnej kolekcji pani Katarzyny Sosenko, która pokazuje, jak były przechowywane wonności.
Wystawa będzie dostępna dla zwiedzających do 19 stycznia.
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.