Mówi: | Agnieszka Strzałkowska (koordynatorka projektu M(ł)ODA DUSZA) Magda Pawluczuk (fotografka) |
Seniorzy coraz chętniej wybierają aktywny styl życia
Dzisiaj i jutro obchodzony jest Dzień Babci i Dzień Dziadka. Współcześni seniorzy nie wstydzą się integracji z młodszymi pokoleniami, spędzają czas aktywnie i stają się inspiracją dla swoich wnuków.
Jedną z inicjatyw aktywizujących seniorów jest projekt M(ł)oda Dusza, prezentujący nowe spojrzenie na modę, także osób starszych. Inspiracją dla twórców stał się cykl potańcówek „Dancing Międzypokoleniowy”, za sprawą którego na parkiecie spotykają się osoby z różnych pokoleń i miejsc na świecie. Imprezę prowadzi 75-letnia DJ Wika.
– To była niesamowita zabawa i animacja dla seniorów, którzy świetnie odnaleźli się w roli modeli i pięknie wyglądali w tych ubraniach. Wystawa „M(ł)oda dusza” łamie bariery wiekowe, łączy pokolenia i pokazuje, że moda to nie tylko blichtr, flesze i czerwone dywany, lecz przede wszystkim nasza dusza. Niezależnie od tego, czy mamy 2 lata, czy 92 lata, bo tyle lat ma nasz najstarszy model – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Agnieszka Strzałkowska, koordynatorka projektu „M(ł)oda dusza”.
Przykład 75-letniej DJ Wiki, pokazuje, że wbrew powszechnym wyobrażeniom, życie wcale nie kończy się po 60. DJ Wika ma trójkę wnuków, występuje na każdym „Dancingu Międzypokoleniowym” i interesuje się modą.
– Starsze panie i panowie byli bardzo naturalni w tym, co robili, w ogóle się nie stresowali. Zwykle, gdy robię zdjęcia starszym paniom, zawsze chcą, żeby wszystko wyretuszować, żeby były piękne, wyglądały 20 lat młodziej. W tym przypadku nie było o tym mowy. Modelki i modele czuli się fantastycznie w tych ciuchach, bawili się tym fantastycznie, tańczyli, skakali, uśmiechali się, mieli ogromny dystans do siebie - mówi Magda Pawluczuk, fotografka.
Koordynatorzy projektu zostali również zaproszeni do zorganizowania warsztatów ze stylizacji, tworzenia bloga i poruszania się w świecie internetu. Wielu z nich jest aktywnymi użytkownikami sieci, sporo osób ma swoje konta na Facebooku i własne blogi oraz strony internetowe.
Seniorzy chętnie korzystają również z oferty Uniwersytetów Trzeciego Wieku. W niemal każdym większym mieście w Polsce znajduje się placówka z odpowiednio dobranym do potrzeb starszych osób programem. Seniorzy mogą poszerzyć swoje horyzonty, zdobyć doświadczenie, a także zawrzeć nowe przyjaźnie.
„Dancingi Międzypokoleniowe” odbywają się cyklicznie w różnych miastach w Polsce. Popularność imprezy dowodzi, że jesień życia niekoniecznie musi kojarzyć się z narzekaniem i brakiem energii. Pozytywne nastawienie do życia seniorów biorących udział w zajęciach pokazuje, że starsi ludzie mogą zaskoczyć i inspirować młodsze pokolenia.
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.