Newsy

Szymon Majewski: coraz więcej pism dla pań zaczyna traktować kobiety serio

2016-09-27  |  06:55
Mówi:Szymon Majewski
Funkcja:dziennikarz, publicysta Magazynu For Her
  • MP4
  • Zdaniem Szymona Majewskiego polska prasa kobieca stoi na coraz wyższym poziomie. Magazyny tego typu nie ograniczają się już wyłącznie do porad związanych z pielęgnacją urody czy prowadzeniem domu. Oferują ciekawie podaną wiedzę z zakresu psychologii, zwłaszcza relacji rodzinnych i związków. Publicysta sam chętnie czerpie wiedzę z prasy kobiecej.

    Szymon Majewski od sześciu lat jest stałym felietonistą magazynu dla kobiet „Zwierciadło”. Co miesiąc publikuje w nim felietony z cyklu „Życie w pożyciu”, w których porusza tematy związane z relacjami damsko-męskimi. W 2016 roku nawiązał ponadto współpracę z magazynem For Her, pierwszym internetowym periodykiem dla kobiet ceniących wartości chrześcijańskie. Dziennikarz pozytywnie ocenia jakość polskiej prasy kobiecej.

    – Ja bardzo lubię te gazety, dużo się z nich dowiaduję. Jeżeli te gazety traktują kobietę serio i poważnie, to mam wrażenie, że to jest bardzo fajna sprawa – mówi Szymon Majewski agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

    Zdaniem dziennikarza polska prasa kobieca stoi na coraz wyższym poziomie. Przejawia się to przede wszystkim w podejmowanej przez te magazyny tematyce. Znacznie wykracza ona obecnie poza tradycyjne porady dotyczące mody i pielęgnacji urody czy kwestii związanych z kulinariami i prowadzeniem gospodarstwa domowego.

    – Coraz więcej jest pism, które zaczynają traktować kobiety serio, czyli np., że one chcą dużo wiedzieć o relacjach, więcej o doświadczeniach, nie tylko  jak przygotować ogórki, co jest oczywiście ważne, albo o której jest „Świat według Kiepskich”. Ta wiedza zaczyna im być podawana w ciekawy sposób przez ciekawych ludzi – mówi Szymon Majewski.

    Dziennikarz uważa, że Polacy, nie tylko kobiety, lecz także mężczyźni, są coraz bardziej zainteresowani pozyskiwaniem wiedzy z zakresy psychologii, dowiadywania się więcej o relacjach międzyludzkich i damsko-męskich. Zauważył, że jako 50-letni, doświadczony człowiek jest coraz częściej zapraszany na spotkania, gdzie ma nie tylko bawić ludzi, lecz przede wszystkim dzielić się swoimi doświadczeniami życiowymi.

    – Ostatnio byłem na spotkaniu, mężczyźni je organizowali, to było spotkanie, gdzie było o relacjach z matką, i była pełna sala. Pełno ludzi, którzy przyszli, żeby dwie godziny posłuchać psychologa i paru znanych ludzi, co mówią o relacjach z rodzicami, z matką – mówi Szymon Majewski.

    O relacjach małżeńskich na podstawie własnych doświadczeń z żoną Magdaleną dziennikarz opowiada również w monologu „One Mąż Show”. Zobaczyć go można na deskach warszawskiego Och-Teatru.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Film

    Julia Kamińska: Najnowszy singiel pokazuje moje drugie, wulgarne oblicze. Nie chcę się już bać, tylko móc wreszcie wyrażać siebie nawet w bardzo odważnych tekstach

    Wokalistka podkreśla, że poprzez utwór „Dobrze się mamy MSNR” chciała zaprezentować odbiorcom nieco inne oblicze niż to, które znają z jej dotychczasowych projektów zawodowych. Niektórych jej nowa odsłona zaskoczyła, a nawet zbulwersowała. Julia Kamińska nie boi się jednak krytyki i również w swojej twórczości chce podejmować tematy trudne i kontrowersyjne. A już w maju ukaże się jej debiutancka płyta. Jesienią natomiast artystka zamierza wyruszyć w trasę koncertową właśnie z piosenkami z tego albumu.

    Gwiazdy

    Joanna Jędrzejczyk: Przygotowuję się do udziału w stand-upach. Będę miała 30 występów i spróbuję rozśmieszyć gości swoimi historiami

    Na pewien czas zawodniczka MMA zamienia ring na scenę i dołącza do stand-upowego teamu. Czeka ją 30 występów, do których musi się solidnie przygotować, by zaciekawić widzów i porwać ich do wspólnej zabawy. Joanna Jędrzejczyk ma nadzieję, że sprawdzi się w roli stand-uperki, a jeśli nawet zdarzą się jej jakieś potknięcia, to nie zamierza się poddawać, bo przecież to dopiero jej pierwszy taki projekt, a trening czyni mistrza, zarówno w sporcie, jak i w aktorstwie.

    Konsument

    Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie

    Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.