Newsy

Karolina Gorczyca wystąpi w jednej z głównych ról w spektaklu „Lekcja” w Mazowieckim Instytucie Kultury

2015-01-22  |  06:45

Karolina Gorczyca zagra w spektaklu „Lekcja” Eugène'a Ionesco w reżyserii Katarzyny Michałkiewicz. Wspólnie z aktorką wystąpią Wojciech Kalarus i Jadwiga Jankowska-Cieślak. Premiera sztuki odbędzie się 23 stycznia w Mazowieckim Instytucie Kultury, dawnym Teatrze Praga.

Głównym bohaterem „Lekcji” jest starszy, konserwatywny profesor, do którego na zajęcia uczęszcza uczennica (w tej roli Gorczyca). Zderzenie dwóch osobowości doprowadza do niezwykłego finału.

– To jest lekcja życia. Nasze główne założenie jest takie, by pokazać, jak człowiek może zniszczyć drugiego człowieka, nie używając siły fizycznej, lecz na przykład słów. Jak ktoś, kto ma władzę, może zniszczyć tego, kto jej nie ma. Jak mężczyzna może zniszczyć kobietę, jak niezdrowe mogą być relacje między ludźmi i jak toksyczne mogą być związki – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Karolina Gorczyca.

Próby do spektaklu rozpoczęły się pod koniec października. W roli profesora występuje Wojciech Kalarus, zaś w rolę służącej wcieli się Jadwiga Jankowska-Cieślak. Gorczyca jest bardzo zadowolona, że miała okazję spotkać się na deskach teatru z tak wybitnymi osobistościami i uważa, że kameralność sztuki Ionesco pozwala na wnikliwe przyjrzenie się zawiłościom związków międzyludzkich.

– Rozpracowujemy psychologię i psychikę człowieka, każdą z tych postaci rozkładamy na czynniki, zastanawiamy się, dlaczego taka relacja może istnieć i co daje drugiej osobie, a co jej zabiera. Myślę, że to bardzo ciekawa praca. Dzięki temu, że nasze grono jest tak kameralne, jest nam łatwiej się w to zagłębić – mówi aktorka.

Spektakl „Lekcja” będzie miał premierę 23 stycznia w Mazowieckim Instytucie Kultury, dawnym Teatrze Praga przy ulicy Elektoralnej.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Media

Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.