Mówi: | Maria Seweryn |
Funkcja: | aktorka, reżyser |
Nowe spojrzenie na związek dwóch kobiet w sztuce Marii Seweryn „ALICJA ♥ ALICJA"
Spektakl „ALICJA ♥ ALICJA” zrywa ze stereotypem lesbijki jako kobiety, która nienawidzi mężczyzn, jest zbuntowana i mało subtelna. Bohaterki tej sztuki są zupełnie inne. Nie prowokują i nie demonstrują swoich uczuć na ulicy. I to wcale nie ze strachu przed reakcją innych. Po prostu, lubią żyć anonimowo i spokojnie. Nie wychodzą przed szereg, bo nie mają takiej potrzeby. Uważają, że miłość trzeba przede wszystkim pielęgnować w zaciszu czterech ścian.
– Zachwycił mnie ten tekst dlatego, że on opowiada o dwóch wykształconych dojrzałych dziewczynach, które nie lubią okazywać sobie publicznie uczuć, które nigdy publicznie nie tańczyły, nigdy się nie pocałowały, które bardzo się kochają, natomiast, tak jak one o sobie mówią „patrzysz na nie, w ogóle byś nie pomyślał” – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle reżyserka spektaklu Maria Seweryn.
Dwie kobiety – piękne, mądre, samodzielne, wrażliwe, zakochane i potrzebne sobie – spowiadają się publicznie, choć do końca nie są przekonane, czy powinny mówić o swojej miłości. Są zawstydzone całą sytuacją.
– Są niezwykle kobiece, piękne i opowiadają o tym w sposób niezwykle łagodny. Nie chcą nikogo sprowokować, nie chcą nikogo oskarżyć, tylko po pół roku namawiania ich na to, żeby to zrobiły, postanawiają zrobić publiczny coming out. To mnie zachwyciło. Ta łagodność, ten spokój, który one mają w sobie, opowiadając o tym – tłumaczy Maria Seweryn.
Dwie Alicje mówią o swoim związku szczerze i poruszająco, spokojnie i odważnie.
– Opowiadają o głębokim i pięknym uczuciu, a nie z pretensją do świata, do ludzi o brak akceptacji. One rozumieją ten brak akceptacji i opowiadają ze zgodą na to. To jest naprawdę poruszające w tym tekście – mówi Maria Seweryn.
W rolach głównych występują: Aleksandra Domańska i Aleksandra Grzelak. Muzycznym motywem sztuki jest utwór „Freelove” Depeche Mode. Spektakl można obejrzeć na kawiarnianej scenie Och-Café. Najbliższe spektakle w weekend - 28 i 29 grudnia.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Adam Kszczot: Bardzo żałuję, że nie da się drugi raz wystartować w „Tańcu z gwiazdami”. W tym roku planuję za to z żoną pójść na kurs tańca
Biegacz zapewnia, że doskonale czuje się na parkiecie i choć musi jeszcze popracować nad techniką, to taniec sprawia mu mnóstwo przyjemności, poprawia nastrój i dodaje pozytywnej energii. Wiosną ubiegłego roku Adama Kszczota można było oglądać w „Tańcu z gwiazdami”. Partnerowała mu Katarzyna Vu Manh. Niestety jego przygoda z formatem trwała bardzo krótko.
Transport
Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.
Handel
Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.