Newsy

Nowe spojrzenie na związek dwóch kobiet w sztuce Marii Seweryn „ALICJA ♥ ALICJA"

2013-12-27  |  08:20
Dwie zakochane w sobie kobiety są głównymi bohaterkami sztuki Marii Seweryn „ALICJA ♥ ALICJA", na podstawie tekstu Amy Conroy. Spektakl  wystawiany jest  na deskach Café Och-Teatru i cieszy się ogromną popularnością. To poruszająca opowieść o dwóch pięknych, inteligentnych i odważnych kobietach, które żyją w związku partnerskim.

Spektakl „ALICJA ♥ ALICJA”  zrywa ze stereotypem lesbijki jako kobiety, która nienawidzi mężczyzn, jest zbuntowana i mało subtelna. Bohaterki tej sztuki są zupełnie inne. Nie prowokują i nie demonstrują swoich uczuć na ulicy. I to wcale nie ze strachu przed reakcją innych. Po prostu, lubią żyć anonimowo i spokojnie. Nie wychodzą przed szereg, bo nie mają takiej potrzeby. Uważają, że miłość trzeba przede wszystkim pielęgnować w zaciszu czterech ścian.

Zachwycił mnie ten tekst dlatego, że on opowiada o dwóch wykształconych dojrzałych dziewczynach, które nie lubią okazywać sobie publicznie uczuć, które nigdy publicznie nie tańczyły, nigdy się nie pocałowały, które bardzo się kochają, natomiast, tak jak one o sobie mówią „patrzysz na nie, w ogóle byś nie pomyślał” – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle reżyserka spektaklu Maria Seweryn.

Dwie kobiety – piękne, mądre, samodzielne, wrażliwe, zakochane i potrzebne sobie – spowiadają się publicznie, choć do końca nie są przekonane, czy powinny mówić o swojej miłości. Są zawstydzone całą sytuacją.

Są niezwykle kobiece, piękne i opowiadają o tym w sposób niezwykle łagodny. Nie chcą nikogo sprowokować, nie chcą nikogo oskarżyć, tylko po pół roku namawiania ich na to, żeby to zrobiły, postanawiają zrobić publiczny coming out. To mnie zachwyciło. Ta łagodność, ten spokój, który one mają w sobie, opowiadając o tym – tłumaczy Maria Seweryn.

Dwie Alicje mówią o swoim związku szczerze i poruszająco, spokojnie i odważnie.

Opowiadają o głębokim i pięknym uczuciu, a nie z pretensją do świata, do ludzi o brak akceptacji. One rozumieją ten brak akceptacji i opowiadają ze zgodą na to. To jest naprawdę poruszające w tym tekście – mówi Maria Seweryn.

W rolach głównych występują: Aleksandra Domańska i Aleksandra Grzelak.  Muzycznym motywem sztuki jest utwór „Freelove Depeche Mode. Spektakl można obejrzeć na kawiarnianej scenie Och-Café. Najbliższe spektakle w weekend - 28 i 29 grudnia. 

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Muzyka

Konsument

Eksperci apelują do Ministerstwa Zdrowia o zmianę w polityce nikotynowej. Powinna lepiej chronić dzieci i młodzież

Wprowadzanie kolejnych zakazów w ustawie tytoniowej nie przyniesie spodziewanego rezultatu – oceniają lekarze i terapeuci pracujący z osobami uzależnionymi. Według nich należy osobno rozpisać działania rozwiązujące problem na poziomie osób dorosłych, które już palą, i te, które będą nakierowane na ochronę dzieci i młodzieży przed dostępem do wyrobów nikotynowych. Stowarzyszenie Jump93 wraz z przedstawicielami środowisk psychiatrycznych i zdrowia publicznego zaapelowało o systemowe podejście do polityki nikotynowej, z uwzględnieniem potencjału strategii redukcji szkód.

Prawo

Rząd planuje dalsze zmiany w opiece wczesnodziecięcej. Ma to pomóc odwrócić negatywne trendy demograficzne

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej prowadzi prekonsultacje dotyczące dalszych etapów reformy opieki wczesnodziecięcej i podkreśla, że jest to jedno z kluczowych zadań podjętych przez resort. Ma to pomóc w zatrzymaniu negatywnych trendów demograficznych. W 2024 roku w Polsce urodziło się 252 tys. dzieci, czyli o ponad 20 tys. mniej niż w poprzednim roku i najmniej w całym okresie powojennym.