Mówi: | Janusz Józefowicz |
Funkcja: | dyrektor artystyczny Teatru Buffo |
„Polita” przenosi się z Torwaru do Studio Buffo. Janusz Józefowicz: nie wytrzymaliśmy tego finansowo
Dotychczas widowisko muzyczne, stworzone na podstawie biografii jednej z największych gwiazd kina niemego Poli Negri, wystawiane było na warszawskim Torwarze. Nowa odsłona „Polity” jest bardziej kameralna od prezentowanej do tej pory.
– W kameralnych warunkach jesteśmy bliżej aktora. Efekt 3D rzeczywiście działa również w tych warunkach. Ubolewam nad tym, że nie ma w Warszawie miejsca, gdzie można tego typu duże rzeczy pokazywać. Nie ma takiego myślenia, że w stolicy powinna być sala, która daje możliwość realizacji tego typu nowatorskich projektów – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Janusz Józefowicz.
„Polita” opowiada o Poli Negri, jedynej polskiej aktorce, która odniosła międzynarodowy sukces w branży filmowej. Urodzona na warszawskim Powiślu Apolonia Chałupiec dzięki talentowi, ciężkiej pracy i szczęściu stała się jedną z najpopularniejszych gwiazd Hollywood lat 20. Spektakl wykorzystuje elementy technologii 3D.
– To pierwsza na świecie próba połączenia techniki stereoskopowej z żywym teatrem. Widzowie oglądają spektakl w okularach, w jakich zazwyczaj ogląda się filmy trójwymiarowe, a my pokazujemy jednocześnie i materiał 3D, który powstał w warszawskim studiu Platige Image, i żywych aktorów. Te światy się przenikają. Daje to rzeczywiście bardzo ciekawe wrażenia estetyczne. Sam jestem ciekawy, co z tego wyjdzie – mówi Janusz Józefowicz.
Spektakl „Polita” będzie można obejrzeć w Teatrze Buffo 26 i 27 maja.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Psychologia
Martyna Wojciechowska: 82 proc. dzieci przyznaje, że przerastają ich problemy dnia codziennego. Rodzice powinni kształtować w nich sprawczość
Dziennikarka zauważa, że kształtowanie sprawczości u dzieci jest kluczowym aspektem ich rozwoju emocjonalnego, osobistego i społecznego. Jest wdzięczna swoim rodzicom za motywację, ale i wsparcie w tych momentach, kiedy nie wszystko szło po jej myśli. Teraz ona stara się być właśnie taką matką dla swojej nastoletniej córki.
Media
Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.