Newsy

Roma Gąsiorowska zbiera fundusze na nowy projekt kulturalny. Zgromadziła już 1,5 mln złotych

2016-04-26  |  07:10

Aktorka potrzebuje ponad 3 mln zł, aby w pełni otworzyć działalność W-arte! Open Art Space. Dotychczas, dzięki platformie crowdfundingowej, zebrała 1,5 mln zł. Pieniądze zamierza przeznaczyć m.in. na remont budynku, w którym znajduje się klubokawiarnia oraz przygotowanie kilku pierwszych premier.

W-arte! Open Art Space to część działającej od kilku lat i należącej do Romy Gąsiorowskiej szkoły aktoRstudio oraz ART HOUSE. Ma to być miejsce łączące klubokawiarnię ze sceną, concept store modowy oraz centrum szkoleniowo-warsztatowe. Aktorka twierdzi, że nowy projekt jest elementem jej życiowej drogi, którą podąża, odkąd jako nastolatka odkryła w sobie artystkę i zaczęła się sprawdzać w różnych dziedzinach sztuki.

– Fascynowało mnie to, że artyści mogą nie tylko rozwijać się w jednej dziedzinie i w niej się specjalizować, lecz także rzeczywiście potrafią, eksperymentują i szukają w różnych dziedzinach sztuki – mówi Roma Gąsiorowska agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Aktorka chce, by W-arte! pełniło funkcję interdyscyplinarnej platformy artystycznej i edukacyjnej, zderzającej różne dziedziny sztuki i wyznaczającej nowe trendy artystyczne. Oprócz występów scenicznych zespołów teatralnych i muzycznych oraz grup artystycznych zarówno profesjonalnych, jak i amatorskich Gąsiorowska zamierza organizować debaty, wykłady, aukcje, warsztaty i happeningi. Na tym polu chce podjąć współpracę z różnego rodzaju instytucjami kultury i sztuki.

– Będę zapraszała osoby, które odniosły duży sukces i mają duże doświadczenie w danej dziedzinie. To ma być także miejsce, gdzie również twórcą będzie mógł się poczuć każdy, kto w tym uczestniczy jako widz. Chcemy otwierać się na ludzi, którzy chcą się rozwijać, poszukiwać nowych talentów i pomagać im rozwijać swoje pasje na najwyższym poziomie – mówi Roma Gąsiorowska.

Gwiazda zbiera obecnie fundusze niezbędne do wprowadzenia w życie wszystkich planowanych projektów. Na remont budynku, przygotowanie kilku pierwszych premier oraz zabezpieczenie finansowe na rok działalności potrzeba ponad 3 mln zł. Aby zgromadzić tę kwotę, aktorka otworzyła platformę crowdfundingową, poprzez którą każdy miłośnik kultury może wspomóc finansowo jej projekt. W ciągu dwóch tygodni funkcjonowania platformy Gąsiorowskiej udało się zebrać 1,5 mln zł, co uważa za wielki sukces.

– Platforma crowdfundingowa powoduje, że ktoś, kto zakupi udziały, jest po prostu moim wspólnikiem. Nie traktujemy tego w kategoriach sponsorów czy inwestorów, którzy tylko pokazują swoje logo na ściance, ale rzeczywiście jako osoby, które biorą udział w projekcie na właściwie wiele lat, dopóki nie będą chcieli odsprzedać swoich udziałów – mówi Roma Gąsiorowska.

Uroczyste otwarcie W-arte! Open Art Space miało miejsce w lutym tego roku, pełną parą ma jednak ruszyć dopiero w październiku.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Media

Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.