Mówi: | Roma Gąsiorowska |
Funkcja: | aktorka |
Roma Gąsiorowska zbiera fundusze na nowy projekt kulturalny. Zgromadziła już 1,5 mln złotych
Aktorka potrzebuje ponad 3 mln zł, aby w pełni otworzyć działalność W-arte! Open Art Space. Dotychczas, dzięki platformie crowdfundingowej, zebrała 1,5 mln zł. Pieniądze zamierza przeznaczyć m.in. na remont budynku, w którym znajduje się klubokawiarnia oraz przygotowanie kilku pierwszych premier.
W-arte! Open Art Space to część działającej od kilku lat i należącej do Romy Gąsiorowskiej szkoły aktoRstudio oraz ART HOUSE. Ma to być miejsce łączące klubokawiarnię ze sceną, concept store modowy oraz centrum szkoleniowo-warsztatowe. Aktorka twierdzi, że nowy projekt jest elementem jej życiowej drogi, którą podąża, odkąd jako nastolatka odkryła w sobie artystkę i zaczęła się sprawdzać w różnych dziedzinach sztuki.
– Fascynowało mnie to, że artyści mogą nie tylko rozwijać się w jednej dziedzinie i w niej się specjalizować, lecz także rzeczywiście potrafią, eksperymentują i szukają w różnych dziedzinach sztuki – mówi Roma Gąsiorowska agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.
Aktorka chce, by W-arte! pełniło funkcję interdyscyplinarnej platformy artystycznej i edukacyjnej, zderzającej różne dziedziny sztuki i wyznaczającej nowe trendy artystyczne. Oprócz występów scenicznych zespołów teatralnych i muzycznych oraz grup artystycznych – zarówno profesjonalnych, jak i amatorskich – Gąsiorowska zamierza organizować debaty, wykłady, aukcje, warsztaty i happeningi. Na tym polu chce podjąć współpracę z różnego rodzaju instytucjami kultury i sztuki.
– Będę zapraszała osoby, które odniosły duży sukces i mają duże doświadczenie w danej dziedzinie. To ma być także miejsce, gdzie również twórcą będzie mógł się poczuć każdy, kto w tym uczestniczy jako widz. Chcemy otwierać się na ludzi, którzy chcą się rozwijać, poszukiwać nowych talentów i pomagać im rozwijać swoje pasje na najwyższym poziomie – mówi Roma Gąsiorowska.
Gwiazda zbiera obecnie fundusze niezbędne do wprowadzenia w życie wszystkich planowanych projektów. Na remont budynku, przygotowanie kilku pierwszych premier oraz zabezpieczenie finansowe na rok działalności potrzeba ponad 3 mln zł. Aby zgromadzić tę kwotę, aktorka otworzyła platformę crowdfundingową, poprzez którą każdy miłośnik kultury może wspomóc finansowo jej projekt. W ciągu dwóch tygodni funkcjonowania platformy Gąsiorowskiej udało się zebrać 1,5 mln zł, co uważa za wielki sukces.
– Platforma crowdfundingowa powoduje, że ktoś, kto zakupi udziały, jest po prostu moim wspólnikiem. Nie traktujemy tego w kategoriach sponsorów czy inwestorów, którzy tylko pokazują swoje logo na ściance, ale rzeczywiście jako osoby, które biorą udział w projekcie na właściwie wiele lat, dopóki nie będą chcieli odsprzedać swoich udziałów – mówi Roma Gąsiorowska.
Uroczyste otwarcie W-arte! Open Art Space miało miejsce w lutym tego roku, pełną parą ma jednak ruszyć dopiero w październiku.
Czytaj także
- 2024-11-08: Komisja Europejska stwierdziła poprawę stanu praworządności w UE. Ruszyła kampania informacyjna na ten temat
- 2024-08-23: Kosmiczne śmieci są coraz większym problemem. Ich obecność na orbicie generuje znaczne koszty
- 2024-08-14: Polskie konsorcjum rozwija innowacyjny system serwisowania i tankowania satelitów na orbicie. To może wydłużyć czas ich eksploatacji o 20 lat
- 2023-08-24: W dobie wysokiej inflacji inwestorzy chętnie kupują dzieła sztuki. Dystans polskiego rynku do Zachodu daje perspektywy na wysokie stopy zwrotu w przyszłości
- 2022-11-07: Łukasz Zagrobelny: Moim największym sukcesem jest to, że przez wszystkie lata pracy artystycznej mogłem żyć wyłącznie z muzyki. Nie musiałem robić dodatkowych rzeczy
- 2021-12-23: Polskie systemy antenowe będą szukać życia na Jowiszu. Rodzime technologie coraz częściej wykorzystywane w międzynarodowym sektorze kosmicznym
- 2021-12-08: Komunikacja satelitarna przyczyni się do upowszechnienia szerokopasmowego internetu. Polski start-up pracuje nad rozwiązaniem zwiększającym przepustowość przesyłu danych
- 2021-08-19: Powstaje pierwsza polska stacja 5G. Urządzenie unikatowe na światową skalę pozwoli stworzyć sieć piątej generacji w całości made in Poland
- 2021-07-20: Hiszpański start-up opracował platformę do monitorowania zanieczyszczeń w morzach i oceanach. W czasie rzeczywistym zarządza też usuwaniem śmieci
- 2021-07-23: To pierwszy krok do teleportacji. Urządzenie holograficzne oparte na 5G umożliwia pełną projekcję drugiej osoby i komunikację w czasie rzeczywistym
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Adam Kszczot: Bardzo żałuję, że nie da się drugi raz wystartować w „Tańcu z gwiazdami”. W tym roku planuję za to z żoną pójść na kurs tańca
Biegacz zapewnia, że doskonale czuje się na parkiecie i choć musi jeszcze popracować nad techniką, to taniec sprawia mu mnóstwo przyjemności, poprawia nastrój i dodaje pozytywnej energii. Wiosną ubiegłego roku Adama Kszczota można było oglądać w „Tańcu z gwiazdami”. Partnerowała mu Katarzyna Vu Manh. Niestety jego przygoda z formatem trwała bardzo krótko.
Transport
Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.
Handel
Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.